Additionally, paste this code immediately after the opening tag: vervoer Boedapest - NL (of heel dichtbij bij) - Forum Wereldfietser

vervoer Boedapest - NL (of heel dichtbij bij)

L.S.,
Van NL naar Boedapest. Prachtige fietstocht overigens, wel Ruhrgebied even letterlijk links laten liggen en weer bij Keulen aanpikken.

Hoe doen anderen dat vervoer terug toch, vraag ik me weer af, wellicht net zoals ik.

In Passau, halverwege juni dacht ik: laat ik de terugreis vanaf Boedapest gaan regelen en met het vliegtuig vanaf Boedapest terug naar NL of heel dichtbij. Dat is mogelijk voor vanaf ca. 700 eur, of goedkoper via 2 keer overstappen o.a. in Italie. Dan houd je in A'dam wellicht een bosje spaken over in je handje.
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij maakte het helemaal bont door wel te willen boeken (ook ca. 700 eru) maar na het booeken zouden ze laten weten of de fiets mee kan (de beroemde "catch 22 situatie").

Ik gaf het op en heb volgende ochtend om 06.30, (jaha) in het station van Passau voor de City Night Line vanauit Wenen naar A'dam en Eurocity vanauit Boedapest naar Wenen geboekt. Boedapest wenen ca. 34 eur (incl fiets), Wenen A'dam (1 persoons couchette) 199 eur incl fiets. Ik had geluk dat er net een plaatsje geannulleerd was.

Het bizarre is dat de trein voor de helft bezet was en dat er maar voor 6 fietsen haken waren waar makkelijk nog 20 haken bij konden in de grote wagon. Ik sprak namelijk fietsers die noodgedwongen via andere treintjes naar huis wilden omdat de City Night Line vol was, ja, voor fietsen dan. De organisatie is een dief van hun eigen beurs.

Ik zal ze een mailtje sturen waarin ik het probleem schets en dat ze hieraan meer kunnen verdienen. Ook gelijksoortige ervaring? Ik stel voor mailtje sturen.

Gr,
Rob
alime schreef:De Hongaarse luchtvaartmaatschappij maakte het helemaal bont door wel te willen boeken (ook ca. 700 eru) maar na het booeken zouden ze laten weten of de fiets mee kan (de beroemde "catch 22 situatie").
Dat hebben ze kennelijk van onze nationale trots - de KLM - overgenomen.

Gerd

OK, dat kan wel.

Maar graag meedenken aan oplossingen want ik ben op deze steeds ponpulairder wordende route (naar Boedapest dus), nogal wat fietsers tegengekomen die dus met boemeltjes terug moesten, terwijl die CNL dus voor de helft leeg was.
Rob
700 euro voor een enkele vlucht?? :shock: Voor 100 euro of veel minder vlieg je met bijv Ryanair, Easyjet (Duitsland) of Wizzair (op Eindhoven) kan je ook terugvliegen. Kijk bijv op whichbudget.com.

Of met de IC trein vanaf Wenen naar Duitsland (bijv tot Düsseldorf), op Bahn.de zijn er vaak aanbiedingen voor pakweg 39 euro enkele reis. Een plek voor de fiets moet je wel apart reserveren dus dat kan je beter ruim van tevoren doen.

Dat is nou juist het probleem, die fiets. Goedkope vluchten kan je makkelijk vinden en ik dacht daar doe ik dan lekker aan mee. Maar niet 2 weken van te voren en dan via internet met fiets. Althans ik moest naar zo'n snel boekingskantoortje waar je niog sneller weer uit komt.
Rob

alime schreef:Maar graag meedenken aan oplossingen
Mijn oplossing zou zijn om reeds (ruimschoots) voor vertrek mijn terugreis te boeken. Het vereist wat meer planning, maar scheelt ook nog eens handen vol geld.
Dreig je het niet te halen, dan kan je altijd een stukje met de trein gaan. Ben je te vroeg? Ach, een paar daagjes extra in het mooie Boedapest is ook geen straf.

Gerd

De Citynightline rijdt dit jaar voor het eerst van Amsterdam naar Wenen V.V.
Als deze volle dochter van de Deutsche Bahn de grote belangstelling ziet die er meteen al voor fietsenvervoer is, dan moet men daar serieus gaan nadenken of niet meer fietsplatsen kunnen worden gecreeerd zoals naar Muenchen en Zuerich. Vooral reageren dus!!!

GerdC schreef:
alime schreef:Maar graag meedenken aan oplossingen
Mijn oplossing zou zijn om reeds (ruimschoots) voor vertrek mijn terugreis te boeken. Het vereist wat meer planning, maar scheelt ook nog eens handen vol geld.
Dreig je het niet te halen, dan kan je altijd een stukje met de trein gaan. Ben je te vroeg? Ach, een paar daagjes extra in het mooie Boedapest is ook geen straf.

Gerd
Goed idee, wellicht dat dat idd de oplossing is voor mensen die de tijd hebben, zoals ik. In het ergste geval fiets je dan gewoon een weekje verder. Thuis kun je rustig boeken, een tijd van te voren en dus goedkoper. Rob

Oja,
overigens vond ik Boedapest geen bal aan. Vergiftigde stad door auto's. Rob