L.S.,
Van NL naar Boedapest. Prachtige fietstocht overigens, wel Ruhrgebied even letterlijk links laten liggen en weer bij Keulen aanpikken.
Hoe doen anderen dat vervoer terug toch, vraag ik me weer af, wellicht net zoals ik.
In Passau, halverwege juni dacht ik: laat ik de terugreis vanaf Boedapest gaan regelen en met het vliegtuig vanaf Boedapest terug naar NL of heel dichtbij. Dat is mogelijk voor vanaf ca. 700 eur, of goedkoper via 2 keer overstappen o.a. in Italie. Dan houd je in A'dam wellicht een bosje spaken over in je handje.
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij maakte het helemaal bont door wel te willen boeken (ook ca. 700 eru) maar na het booeken zouden ze laten weten of de fiets mee kan (de beroemde "catch 22 situatie").
Ik gaf het op en heb volgende ochtend om 06.30, (jaha) in het station van Passau voor de City Night Line vanauit Wenen naar A'dam en Eurocity vanauit Boedapest naar Wenen geboekt. Boedapest wenen ca. 34 eur (incl fiets), Wenen A'dam (1 persoons couchette) 199 eur incl fiets. Ik had geluk dat er net een plaatsje geannulleerd was.
Het bizarre is dat de trein voor de helft bezet was en dat er maar voor 6 fietsen haken waren waar makkelijk nog 20 haken bij konden in de grote wagon. Ik sprak namelijk fietsers die noodgedwongen via andere treintjes naar huis wilden omdat de City Night Line vol was, ja, voor fietsen dan. De organisatie is een dief van hun eigen beurs.
Ik zal ze een mailtje sturen waarin ik het probleem schets en dat ze hieraan meer kunnen verdienen. Ook gelijksoortige ervaring? Ik stel voor mailtje sturen.
Gr,
Rob
Van NL naar Boedapest. Prachtige fietstocht overigens, wel Ruhrgebied even letterlijk links laten liggen en weer bij Keulen aanpikken.
Hoe doen anderen dat vervoer terug toch, vraag ik me weer af, wellicht net zoals ik.
In Passau, halverwege juni dacht ik: laat ik de terugreis vanaf Boedapest gaan regelen en met het vliegtuig vanaf Boedapest terug naar NL of heel dichtbij. Dat is mogelijk voor vanaf ca. 700 eur, of goedkoper via 2 keer overstappen o.a. in Italie. Dan houd je in A'dam wellicht een bosje spaken over in je handje.
De Hongaarse luchtvaartmaatschappij maakte het helemaal bont door wel te willen boeken (ook ca. 700 eru) maar na het booeken zouden ze laten weten of de fiets mee kan (de beroemde "catch 22 situatie").
Ik gaf het op en heb volgende ochtend om 06.30, (jaha) in het station van Passau voor de City Night Line vanauit Wenen naar A'dam en Eurocity vanauit Boedapest naar Wenen geboekt. Boedapest wenen ca. 34 eur (incl fiets), Wenen A'dam (1 persoons couchette) 199 eur incl fiets. Ik had geluk dat er net een plaatsje geannulleerd was.
Het bizarre is dat de trein voor de helft bezet was en dat er maar voor 6 fietsen haken waren waar makkelijk nog 20 haken bij konden in de grote wagon. Ik sprak namelijk fietsers die noodgedwongen via andere treintjes naar huis wilden omdat de City Night Line vol was, ja, voor fietsen dan. De organisatie is een dief van hun eigen beurs.
Ik zal ze een mailtje sturen waarin ik het probleem schets en dat ze hieraan meer kunnen verdienen. Ook gelijksoortige ervaring? Ik stel voor mailtje sturen.
Gr,
Rob