Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lentezwerftocht 13-15 juni 2008. - Forum Wereldfietser

Lentezwerftocht 13-15 juni 2008.

Van vrijdag 13 juni tot en met zondag 15 juni staat een prachtige zwerftocht op het programma.

Beste wereldfietsers.
Jullie willen me toch niet wijsmaken dat alle wereld/vakantiefietsers in het weekend van 13-15 juni op de Stelvio zitten? Bestaat onze club dan uit louter klimgeiten voor wie het fietsen onder de de boomgrens niets meer te bieden heeft?
Voor die geiten die voor het sappige Hollandse gras gaan en niet bang zijn om 5 meter beneden zeeniveau te fietsen, is onderstaand bericht belangrijk.

De fietstocht voert ons over avontuurlijke en onbekende landweggetjes en jaagpaden door het Hollands en Utrechts laagveengebied. Daarbij doen we authentieke Hollandse stadjes en dorpen aan.
De formule is in principe 'low-budget'. De algemene kosten slaan we hoofdelijk om, al naar gelang het instapmoment.
We verzamelen vrijdag tussen 12.00 en 13.00 uur in Amstelveen bij Koert Schouten. Broodjes en koffie staan klaar. Na afloop van het weekend, zondagmiddag om ca. 15.00 uur keren we hier ook terug. Er is voldoende parkeermogelijkheid, maar Amstelveen is ook heel goed per trein bereikbaar vanaf de stations Schiphol, WTC/Zuid, Amstel, Duivendrecht en Bijlmer.
We kamperen bij de boer. Voor ontbijt, lunch en overig eten en drinken tussendoor zorg je zelf. Vrijdagavond koken we gezamenlijk. Op zaterdag zoeken we een gezellig restaurantje, maar dat is natuurlijk niet verplicht.
Het is goed mogelijk om de vrijdagavond of zaterdagochtend in Gouda aan te sluiten of alleen de zondagochtend vanaf Geldermalsen mee te fietsen. De dagetappes zijn resp. 50, 90 en 80 km. lang. We fietsen in een rustig tempo. Bij een groot tempoverschil splitsen we de groep in tweeën.

De weersverwachting geeft voor het weekend overigens prima fietsweer.
Voor uitgebreide informatie en aanmelding, bij voorkeur per e-mail.

Koert Schouten
kschouten1@orange.nl
tel. 020-6479715

Hallo Koert,

Ik ben dan zoals dat heet "met vakantie"maar ik zit dan met echtgenote en caravan vlakbij, in Bloemendaal aan zee.

Heb net permissie gekregen om met jou deze zwerftocht mee te mogen maken. :lol:

Dus count me in :D

Stuur je wel even een e-mail met gegevens.

Groet

Jans

Leuk dat je meegaat!
De eerste aanmeldingen zijn binnen. De weersverwachting is goed. Dat belooft weer een gezellig weekend op de fiets.

Als het mooi weer wordt, dan om ik zeker. het groene hart lijkt mij weer erg leuk Nel

Nel, je bent het zonnetje zelf! Tot vrijdag.
Koert.

Nel ,leuk dat je meegaat, ze je graag vrijdag.

Groet

Jans
ook net thuis toch nog 95 km op de teller vandaag en slechts 1 regenbui groetjes en bedankt rene .

Ik had gisteren ook zoiets op de teller. Ben in het Amsterdamse Bos neergestreken en vandaag naar Blokker (familie)
Was een zeer leuke tocht, jammer dat er niet meer deelnemers waren, maar het was zeker gezellig.

Koert nogmaals dank voor de organisatie

Groet

Jans

:D over een jaartje weer? Ik lees het nu pas en ben dus lichtelijk te laat voor deze barre tocht :D

Grtz Matthijs

Geen foto's?

Blanche, je wordt op je wenken bediend.
Ik heb er slechts 4 gemaakt, de eerste avond in Reeuwijk.
We waren toen nog met 5. Annita kwam zondag nog bij de groep en heeft ook ( veel) foto's gemaakt.

Groet

Jans

http://jans807.photos.de.com

Jans, bedankt voor de leuke foto's.
Het was een gezellig weekend. Voor het verslag zie elders.
Koert.

Sorry, op het moment van de tocht was ik met m'n vrouw bezig een rondje door Nederland te rijden, waarbij we o.a. het Amsterdam-Rijnkanaal hebben gevolgd. Wel vreselijk geschrokken op de spoorbrug, omdat er vanacjteren een trein naderde.

DriesBa schreef:Sorry, op het moment van de tocht was ik met m'n vrouw bezig een rondje door Nederland te rijden, waarbij we o.a. het Amsterdam-Rijnkanaal hebben gevolgd. Wel vreselijk geschrokken op de spoorbrug, omdat er vanacjteren een trein naderde.

:?: :roll: :?:

Blanche schreef:
DriesBa schreef:Sorry, op het moment van de tocht was ik met m'n vrouw bezig een rondje door Nederland te rijden, waarbij we o.a. het Amsterdam-Rijnkanaal hebben gevolgd. Wel vreselijk geschrokken op de spoorbrug, omdat er vanacjteren een trein naderde.

:?: :roll: :?:
Sorry tis de "jetlag" van de fietstocht. We zijn nog steeds aan het acclimatiseren. Wel een geweldige tocht en dito ervaring.

Volgend voorjaar weer een lentezwerftocht?

Koert.

Verslag van de Lentezwerftocht, 13-15 juni 2008.

Vrijdag 13 juni.
Op het programma staat een fietstocht over louter B-weggetjes en trekpaden. Deze belofte zal helemaal uitkomen. Direct na het vertrek van ons verzamelpunt in Amstelveen verdwijnen we in het uitgestrekte lage polderland van de Randstad om pas aan het eind van het weekend weer boven N.A.P. op te duiken.

Onder een heerlijk lentezonnetje volgen we vanaf Ouderkerk de kronkeldijkjes van de rivieren de Amstel, de Kromme Mijdrecht en de Meije. Het is haast niet te bevatten dat niets aan dit prachtige landschap authentiek is maar dat het een product is van 1000 jaar noeste arbeid door boeren en turftrappers. De namen van de oude boerderijen verwijzen nog naar vervlogen tijden waarin men zich bewust was van het gevaar van misoogst en natte voeten: ‘De Hoop’, ‘Eben Haëzer’, ‘Vlijt en Zorg’. Van menige watermolen rest alleen nog de fundering. Nu regelen, onafhankelijk van de wind, op afstand gestuurde elektrische pompen het polderpeil. Ja, even was het schrikken toen in 2003 de dijk van het nabijgelegen Wilnis bezweek en een deel van het dorp onder de zwarte veenblubber verdween.
Via het stadje Bodegraven bereiken we de camping ‘de Reeuwijkse Hout’ waar we ons bivak opslaan voor de nacht en onder het genot van een biertje en wijntje ons potje koken. Wanneer ’s avonds het Nederlands elftal goede zaken doet door met 4-1 van Frankrijk te winnen verbazen we ons over de uitzinnige campinggasten met hun oranjekleurige outfit, trommelhoeden, toeters en vlaggen. Ook dat is Holland.

Zaterdag 14 juni.
De volgende dag volgen we het karrenspoor van de Tiendweg door de Krimpenerwaard. Een valkje draait rondjes boven de weilanden op zoek naar een prooi en een Muskusrat zwemt rustig z’n baantje in de Molenvliet. In het Loetbos ontlaadt een onweersbui zich recht boven onze hoofden. Maar zo snel als de bui kwam is hij ook weer verdwenen. Onder een strakblauwe hemel fietsen we bij Kinderdijk behendig tussen de talloze toeristen en skaters door. Wij volgen verder de Graafstroom en de Kromme Giessen langs idyllische plaatsjes als Bleskensgraaf, Molenaarsgraaf en Giessenburg. Vanaf Arkel houden we verder de rivier de Linge aan die ons stroomopwaarts naar camping ‘de Pit’ bij Rumpt zal leiden. Aan de Lingedijk, in de boomgaard van Jolanda en Fred Dogterom genieten we die avond van de rust en gastvrijheid en bij het kampvuur lossen we in onze overmoed alle wereldproblemen op.

Zondag 15 juni.
In de vroege ochtend fietsen we via de Diefdijk en langs de Huibertse Wetering naar Ameide. De ouderlingen in hun zwarte pakken spoeden zich met vrouw en kinderen ter kerke. Op de kerktoren bemoedert een ooievaar haar nest met kuikens. Na de koffie met gebak zet de pontjesbaas ons over de Lek. Onder een paar kolossale kastanjebomen van boerderij Zorgwijk schuilen we even later voor een korte felle donderbui. We steken hierna de Lopikerwaard door naar Oudewater. Over het dijkje langs de Lange Lingschoten vervolgen we onze weg naar Woerden. Via Kamerik en Kanis bereiken we de Houtkade en over het jaagpad van de Grecht komen we weer bij de Kromme Mijdrecht uit. In Uithoorn pakken we ons laatste terrasje en via het karrenspoor van de Middelpolder keren we aan het eind van de dag terug in Amstelveen.

We zien terug op een gezellig en sportief fietsweekend waarin de weergoden ons zeer gezind waren. In drie dagen fietsten we zo’n 250 km. door de mooiste gedeelten van de provincies Noord- en Zuid-Holland, Utrecht en Gelderland.

Koert Schouten