Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 67 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34419 berichten

Michael W schreef:Ik wist niet eens dat Liechtenstein een hoofdstad had, dacht zoiets als Monaco. :wink:
Het stelt ook niet veel voor dat Vaduz. Ik dacht dat ze daar ook aan euro's deden maar ik moest er met Zwitserse Franken betalen.

Wist je dat Liechtenstein beroemd is om zijn postzegels. Er is zelfs een vereniging die zich richt op verzamelen van alleen dat soort postzegels. Als ik denk aan de discussie op dit forum over het profiel van vereniging De Wereldfietser, dan is dit een mooi voorbeeld van een vereniging met een heel duidelijke doelstelling.

Vincent Schol schreef: Als ik denk aan de discussie op dit forum over het profiel van vereniging De Wereldfietser, dan is dit een mooi voorbeeld van een vereniging met een heel duidelijke doelstelling.
Grappig, die vergelijking van wereldfietsers met postzegelverzamelaars.

:P

P.S.:
Ergens las ik dat Vaduzers hun stad liefkozend 'unser Dorf' noemen .. :wink:

'n makkie ...of toch niet?
Afbeelding
Raai

Romulus en Remus ofwel de Wolfskinderen :wink:

Michael W schreef:Romulus en Remus ofwel de Wolfskinderen :wink:
Dat klopt maar waar? Dit is niet het beeld in Rome, Skansen-Zweden of Cluj in Roemenië, toch!

Bob&Marguérite schreef:
Michael W schreef:Romulus en Remus ofwel de Wolfskinderen :wink:
Dat klopt maar waar? Dit is niet het beeld in Rome of Cluj in Roemenië, toch!
Klopt, daar wordt nog aan gewerkt :wink:

Siena in Italië!

Bob&Marguérite schreef:Siena in Italië!
Daar staan er meerdere !!!

Bob&Marguérite schreef:Dat klopt maar waar? Dit is niet het beeld in Rome, Skansen-Zweden of Cluj in Roemenië, toch!
Een van de landen is correct, maar geen van de plaatsen.

En de variant in Sienna:
Afbeelding
is 't ook niet.

Raai

Constantia in Roemenië

Wel Roemenie, maar dan Timisoara op het plein voor de kathedraal. :roll:
Afbeelding

Het Lupoaica Romei staat op het Piata Romana in Bucureşti ofwel in Boekarest 8)

Afbeelding

Rachel schreef:Wel Roemenie, maar dan Timisoara op het plein voor de kathedraal. :roll:
Inderdaad Rachel, het is Timisoara - een van de mooiste steden in Roemenië.

En Micheal, volgens mij is het wel de goede foto - inclusief het ijzerdraadje aan de rechtervoorpoot - maar staat dat beeld echt niet in Boekarest.

Raai

Raai schreef:Inderdaad Rachel, het is Timisoara - een van de mooiste steden in Roemenië.
En Michael, volgens mij is het wel de goede foto - inclusief het ijzerdraadje aan de rechtervoorpoot - maar staat dat beeld echt niet in Boekarest.
Raai
Klopt het is het beeld in Timişoara, ik had beter moeten lezen :wink:

Deze staat in Boekarest
Afbeelding

Het zijn wel allemaal nagenoeg identieke kopieën van die in Rome !!

Ik ben weer thuis van onze zomervakantie. Ik heb in Zweden een nieuwe digitale camera gekocht, een Fuji FinePix 5700 :wink: . Vanmorgen om 6.45 uur heb ik deze foto genomen, op de fiets naar mijn werk. Een bloeiend aardappelveld met een kerktoren op de achtergrond. Rechts in de verte nog een kerktoren. Maar waar? http://www.mijnalbum.nl/Album=LEZIVIQB

Martin E. van Doornik schreef:Een bloeiend aardappelveld met een kerktoren op de achtergrond. Rechts in de verte nog een kerktoren. Maar waar?
Saaxumhuizen met verderop Eenrum? 8)

Afbeelding

Een moeilijke retour :wink:

Op welke oude wipmolen zaten deze twee Aalscholvers vandaag rond 13.00 uur even uit te rusten?

Afbeelding

Michael W schreef:Een moeilijke retour :wink:
Op welke oude wipmolen zaten deze twee Aalscholvers vandaag rond 13.00 uur even uit te rusten?
De Hoogewegse Molen in Noordwijk misschien? :roll:

Ruim 5 uur later kwam ik deze beeldengroep tegen nadat ik een paar keer de 'verkeerde' weg had genomen en ietwat verdwaald was. :?
Afbeelding

Waar o waar? 8)

Rachel schreef:
Michael W schreef:Een moeilijke retour :wink:
Op welke oude wipmolen zaten deze twee Aalscholvers vandaag rond 13.00 uur even uit te rusten?
De Hoogewegse Molen in Noordwijk misschien? :roll:
Helaas Rachel Fout !!

Michael W schreef: Helaas Rachel Fout !!
:(

Nou uhm, de Schoterveense molen dan maar.. :roll: