Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ravel 1 Est. Via Luik naar Namen? - Forum Wereldfietser

Ravel 1 Est. Via Luik naar Namen?

Hallo allemaal.

Ik ben bezig met de voorbereiding voor de tocht naar Frankrijk.
Ik wil vanuit Maastricht de Ravel 1 nemen, om via Luik naar Namen te rijden.
Mijn vraag is: Hoe staat het met de bewegwijzering van de Ravel 1 (Est)?
Deze Ravel loopt door Luik via Huy naar Namen. Ik heb al op dit forum gezocht en ook al gegoogeld. Echter niet met het gewenste resultaat.
De reden van de vraag is dat ik vorig jaar terugkomend vanuit Duitsland, door de Ardennen,langs de Outhe, door Luik naar Maastricht gefietst ben.
Hoewel er een mooie route (rue rouge) in Luik ligt, was ik minder gecharmeerd van de bewegwijzering of beter gezegd het ontbreken ervan.

Ik meen me te herrinneren dater , ergens in Luik, een aanduiding op twee borden was (is) van linksaf: Esneux? rechtsaf: Huy. Klopt dit ?

Ook vond ik op diverse sites dat er bij Seraing een "fietsrampgebied" zou zijn. Slechte bewegwijzering, slechte wegen etc..
Is daadwerkelijk een probleem ?

Als alternatief zou de Vlaanderen fietsroute kunnen dienen.

Voor beide routes, een tip over een camping, ongeveer 30 kilometer voor Namen zou ik zeer waarderen.

Bij voorbaat dank.

Groeten

Ger

Deze ravel is niet al te handig. Veel kruipdoorsluipdoorparcoursen met wissellende kwaliteit wegdek (als er al wegdek is). Soms rij ik er stukken op maar binnen het uur staat ie me zo tegen dat ik weer op de weg overstap.
Als alternatief kan ik je een route over de dorpen ten westen van Luik geven. Die is vanaf Maastricht helemaal uitgewerkt.