Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsroute vanaf vliegveld Malaga naar centrum Malaga - Forum Wereldfietser

Fietsroute vanaf vliegveld Malaga naar centrum Malaga

In september ga ik (voor de eerste keer alleen op de fiets met bepakking) de Hispania route van Kees Wisse fietsen. Ik vlieg met fiets naar Malaga en wil dan de route oppikken vanaf het treinstation zoals het boekje aangeeft. Verleden jaar was ik met fiets ook op het vliegveld te Malaga. Toen gingen we met een busje naar Ronda maar nu moet ik van het vliegveld naar Malaga stad zien te komen. Aangezien het daar een ''gekkenhuis'' is van wegen vraag ik mij af of iemand mij de relatiefst rustige richting op kan sturen nadat ik van de bagageband mijn velo heb geplukt en buiten sta om de wijde wereld te verkennen ?!

Hartelijke groet, Paul van der Meij.

Hoi Paul,
Vanaf de luchthaven gaat een trein naar het centrum. Officieel mag je fiets er geloof ik niet in maar dat staat nergens aangegeven. Gewoon proberen dus maar liefst niet in de spits, mij is het gelukt. Bij aankomst in het centrum kan het wel wat lastig worden om de poortjes door te komen maar ook dat kan lukken. Succes!
groet

De fiets kan in Spanje mee in veel regionale treinen: echter niet in de agglomeratietreinen (Cercanias) tussen Malaga en Fuengirola, die op het vliegveld Pablo Picasso stoppen. Je kunt het proberen, anders toch even stof bijten, gashappen, oordopjes in en over de snelweg naar Malaga. Geen leuke binnenkomst.