Additionally, paste this code immediately after the opening tag: lichtgewicht nat scheren - Forum Wereldfietser

lichtgewicht nat scheren

Ik scheer me graag nat, ook al is het niet altijd makkelijk warm water en een spiegel bij elkaar te vinden. Tot voor kort deed ik dat meestal met een Gillette scheermes met drie mesjes, en een kleinverpakking scheerzeep van de Vergulde Hand. Het mes weegt 30 gram, en de zeep (niet helemaal vol meer) 60 gram. Maar dat kan beter. Een volledig vergelijkbaar Wilkinson Sword scheermes weegt slechts 10 gram, en 15 ml scheerolie (goed voor veel langer scheren dan die kleinverpakking scheerzeep) weegt slechts 20 gram (en is veel kleiner). Kortom, ik kan zo van 90 gram terug naar 30 gram. Zoiets lijkt onbenullig, maar het is toch een voorbeeld van hoe je op een item het gewicht tot een derde terug kunt brengen zonder iets aan functionaliteit in te boeten. Doe zoiets twintig keer, en je hebt mooi 1,2 kilo gewonnen.
Wim

Wauw Willem,
Dat gaat de goede kant op! Ikzelf gebruik een wegwerpscherpmesje, gaat bij mij wekenlang mee, en als scheerzeep een beetje shampoo.
jim
Ik heb een baard, maar buiten de haargrens scheer ik me ook dagelijks. Thuis in de weekends nat scheren en door de week met een elektrische Braun. Op fietsvakanties altijd nat scheren. Warm water hoeft niet altijd. Vergulde Hand zeepstick en kwastje, driebladige Schick-scheermes (speciaal straight from the USA besteld). Ik kijk hierbij niet op het gewicht. En dan mijn gelaat opgeuren met Old Spice.

yep, hou het ook op scheer olie, (gebruik echt niet anders meer) en een wegwerp mesje (meestal genoeg voor een week of 3, anders wat meer mee).

Heb ook eens een poging gedaan met een te scherp zakmes, ging redelijk maar echt glad lukt toch niet. Wil nog eens echt leren scheren met een straight blade mes.

Bas

Ik heb een klein busje scheerschuim en een wegwerpscheermesje, maar ik laat het meestal thuis. Mijn fietsgezel neemt scheerolie mee.
Mijn wegwerpscheermes met houder (model gebogen fietsspaak ;)) weegt 6 gram. En het gaat ook met gewone zeep

Ik heb het nog niet geprobeerd maar je kan ook alleen het mesjes gedeelte van zo'n opklik scheermesje gebruiken of daar zelfs nog het mesje uit halen en dat gebruiken :lol: (alhoewel je dan intotaal waarschijnlijk meer gewicht bij hebt omdat je een halve kilo plijsters mee moet nemen)

@Bas
Ik heb me wel eens (geprobeerd) te scheren met zon straight blade scheermes maar ik kan je vertellen, dat is echt ongelofelijk moeilijk.
Ik heb het nu denk ik een stuk of 15 keer gedaan en het begint me nu te lukken om er ook daadwerkelijk haar af te halen, de eerste paar keer ben je er alleen maar huid aan het afschrapen (auw :cry: ).
Maar ik moet toegeven het ziet er wel gaaf uit als het wel lukt :wink:

Doe als de vrouwen....

Wij gebruiken een epilady voor gladde benen gedurende 3-4 weken.

Of deze methode geschikt is voor de wangen van de heren?
Je hoeft in ieder geval geen scheermateriaal meer mee te nemen.
Das pas lichtgewicht :lol:


Blanche

Blanche schreef: Je hoeft in ieder geval geen scheermateriaal meer mee te nemen.
Das pas lichtgewicht
Of je scheert je helemaal niet.

Peter

Ik scheer me ook met een wegwerpmesje. Soms onder de douche, dan heb ik geen zeep of olie nodig. Is er geen mogelijkheid om me onder de douche te scheren dan gebruik ik wat babyolie wat ik in een klein flesje bij me heb.

Niet scheren is (volgens mijn vriendin) geen optie. :D
Willem Jongman schreef: Doe zoiets twintig keer, en je hebt mooi 1,2 kilo gewonnen.
Wim
:lol: :lol: :lol:
Hier had je best een emoticon mogen bijzetten. Very British, this humour :wink: .

Op het vakantie is het devies bij mij meestal "scheer je weg, scheermes".
Vrije haargroei, de ultieme gewichtsbesparing.
En tijdswinst.
Want op vakantie zijn we niet om tijd te verliezen met het decorum.

Er is overigens nog wel een tegenargument voor niet scheren te bedenken (behalve een protesterende partner).

Namelijk het gewicht.
Ben je als man langer onderweg groeit je baard en wordt het dus gewicht om mee te sjouwen. :oops:

Er is een omslagpunt dat een baard meer weegt dan scheergerei. Bepaal voor jezelf het omslagpunt en je weet of het lichter is om je niet te scheren, danwel scheergerei mee te nemen. :lol:

Peter

Peter M schreef:
Blanche schreef: Je hoeft in ieder geval geen scheermateriaal meer mee te nemen.
Das pas lichtgewicht
Of je scheert je helemaal niet.

Peter
Hoeveel extra gewicht zou een baard van drie maanden zijn en moet ik mijn been en bortshaar ook meerekenen :wink:

was het niet zo dat de luchtweerstand veel groter wordt bij veel haargroei :roll:

Mijn scheerzeep van de vergulde hand heb ik kleiner gesneden en dat zodanig dat het in een fotorol doosje past. Als scheerkwast gebruik ik een afgezaagde zachte kwast.Scheren zelf doe ik met een wegwerpscheermes.

John.

Jaron schreef:was het niet zo dat de luchtweerstand veel groter wordt bij veel haargroei :roll:
Ja maar je vangt ook meer wind, je kunt de baard als zeil inzetten :lol:

Haike schreef:
Jaron schreef:was het niet zo dat de luchtweerstand veel groter wordt bij veel haargroei :roll:
Ja maar je vangt ook meer wind, je kunt de baard als zeil inzetten :lol:
"Zie ginds komt de zeilboot uit Spanje weer aan" ...

Geen probleem voor mij, ik zet mijn baard goed kort voor het vertrek en na 3 weken heb ik weer een gewone volle baard. :)

bramteunissen schreef:
@Bas
Ik heb me wel eens (geprobeerd) te scheren met zon straight blade scheermes maar ik kan je vertellen, dat is echt ongelofelijk moeilijk.
Ik heb het nu denk ik een stuk of 15 keer gedaan en het begint me nu te lukken om er ook daadwerkelijk haar af te halen, de eerste paar keer ben je er alleen maar huid aan het afschrapen (auw :cry: ).
Maar ik moet toegeven het ziet er wel gaaf uit als het wel lukt :wink:
Hoe vaak moet je zo'n straight blade wel niet slijpen? En waar slijp je mee als je onderweg bent?

Ik scheer me zelf met wegwerp scheermesjes en water.

Ik weet niet precies hoe vaak je zon blad moet slijpen maar ik denk dat het wel mee valt en slijpen doe je met een slijpsteen.
zie http://www.scheerwinkel.nl/catalog/inde ... =producten
voor meer info over prijzen en accesoires