Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Nieuwe fiets, budget 1500 euro - Forum Wereldfietser

Nieuwe fiets, budget 1500 euro

Toevallig kwam ik op een ander form een fietstopic tegen, waar ik fietsen zag van het merk Cannondale.
De fietsen die de desbetreffende persoon noemde spreken mij ook zeer aan.

Het gaat bij mij vooral om de 'Canondale Street 4 Mixte'
Via onderstaande link staan de specificaties:

http://www.bub-usbikes.de/B&B-Shop-Cann ... ekking.htm

Ik wil deze fiets gebruiken voor voornamelijk kleine afstanden.

Graag zou ik willen weten of de prijs past voor hetgeen wat je er voor krijgt.
De prijs van deze fiets is 1000 euro.

Alvast vriendelijk bedankt.

Hoi!

Welkom op het forum :)

Voor de stad en korte tochtjes voldoet ieder fiets, en die zeker ook :-) De prijs lijkt em op het eerste gezicht wel OK. Wil je echter in de toekomst ook gaan (wereld) reisfietsen dan zou je met een budget van tussen de 900 en 1500E kunnen kijken naar de [Missionaris modus]voordelige VSF T-400[/missionaris modus/] :oops: of een Santos, Snel, Gudereit, Velotraum. Zoek maar eens hier op het forum :-)

Fiets de wereld (op een T-400),
Whisky

Hallo en bedankt voor je antwoord en het welkom heten. Smile

Het is niet mijn bedoeling om met deze fiets grote afstanden te fietsen.
Hooguit es een keer 50 kilometer, maar dat is meer uitzondering dan regel.

De fiets staat voornamelijk binnen en zal ik ook niet gebruiken met slecht weer....

Ik had al even op het forum gekeken en zag dat een herenframe bij velen van jullie de voorkeur geniet vanwege de stugheid.
Is dit met mijn gebruik ook aan te raden?

Wanneer ik es met deze fiets een flinke afstand wil rijden, is dit mogelijk?

Ook kwam ik een 'Grunge guard derailleur boot' tegen op het forum, is dit ook bij mijn gebruik aan te raden?
Hoe zijn de ervaringen hiermee?

my bad.

Als je zulke korte afstandjes wilt gaan rijden zou ik in een veel goedkopere prijsklasse gaan kijken en kopen, anders is het zonde van je geld.

Zoiets als een RIH o.i.d. maar niet een cannondale van €1500,- Daar komt bij dat die dingen niet deugen qua onderdelen, daar denken ze bij cannondale namelijk ook verstand van te hebben dus zetten ze hun eigen tooltjes erop. Waar wel het een en ander op valt aan te merken, ziet er gelikt uit, en voor de afstanden die jij wilt gaan afleggen zal het wel houden, maar je betaalt veel te veel voor de kwaliteit die je er voor krijgt.

Zo, dat is een reactie waar ik best van schrik.
Volgens een verkoper, zou Cannondale na Koga het beste zijn wat op markt te verkrijgen is.

Het enige wat ik graag wil is een goede fiets, dat ik dan eigenlijk teveel betaal vind ik niet zo erg, mits de kwaliteit er na is.
Maar wanneerdie onderdelen niet deugen dan ga ik me wel op een andere fiets orienteren.

Aan welke onderdelen schort het volgens jou?

Voor dit soort gebruik is een fiets met naafversnelling het meest geschikt. Ik zou eens kijken naar een Avaghon Series Nexus Premium 8. Die past prima binnen je budget.
Die fietsenboer kletst. Als je het beste wilt wat er op de markt is, dan moet je noch bij Koga, noch bij Cannondale zijn. In alu confectiefietsen moet je dan kijken naar IDworx. Mijn eigen voorkeur is echter een stalen maatframe (een perfecte pasvorm is het belangrijkste wat er aan een fiets is), met een Rohloff 14 versn naaf, een Schmidt Naafdynamo, handgebouwde wielen, Magura hydraulische velgremmen, en ook andere kwaliteitsonderdelen. Maar dat kost flink meer dan 1500 euri. Idworx en dit soort dure maatfietsen heb je voor 3-4000 euro. Maar die moet je dan natuurlijk niet bij het station laten staan of zo, en het is eigenlijk complete onzin voor zulke korte ritjes. Zelf heb ik voor in de stad een tweedehands Gazelle met terugtraprem.
Wim

Voor kleinere afstanden, wat noem je klein...? zou je inderdaad met een 2e handsje goed genoeg af zijn....
Mocht je toch nog naar een Rohloff willen kijk dan eens bij Re-cycle en Mastbergen op hun site, vanaf ca 1600 euro... Re-cycle is grotendeels door hun voorraad heen.. nog een paar maten... vraag wanneer ze weer nieuwe krijgen.
Voor veel mensen zal die stap naar 3-4000 euro niet veel toevoegen... als je al ziet wat je voor die 1600 al krijgt...

Dale van sande schreef:Zo, dat is een reactie waar ik best van schrik.
Volgens een verkoper, zou Cannondale na Koga het beste zijn wat op markt te verkrijgen is.
Dan is die verkoper slecht op de hoogte want er is nog véél beter dan dat. Weliswaar gaat dan ook de prijs omhoog maar dat terzijde. Maar als er een keuze gemaakt moet worden tussen de twee die je hier noemt, kies dan voor de Koga
Dale van sande schreef:Het enige wat ik graag wil is een goede fiets, dat ik dan eigenlijk teveel betaal vind ik niet zo erg, mits de kwaliteit er na is.
In het geval van de Cannondale komt het frame daarvoor in aanmerking, maar de rest; zeker als het om hun eigen onderdelen gaat heel discutabel is Ik weet een hele goede fietsenwinkel hier in Amsterdam die vorig jaar zijn officiele dealerschap heeft op gezegd bij Cannondale om die reden. (En je word niet zomaar dealer van Connandale want daar zijn ze niet zo scheutig mee)
Dale van sande schreef:Maar wanneerdie onderdelen niet deugen dan ga ik me wel op een andere fiets orienteren.
Aan welke onderdelen schort het volgens jou?
Ja er zijn er veel en ook goedkoper met een goede kwaliteit wat ik al schreef: zoiets als een RIH maar ook een Cube of de Giant expedition zijn goede fietsen en goed afgemonteerd. Zitten ergens tussen de €1000,- en €1300,- hou je geld over en heb je toch een goede fiets. Van het verschil kan je mooi een biertje gaan drinken ergens op een terras :wink:

Waar het aan schort? de naven, (assen) komt speling op en is niet fatsoenlijk te repareren kan ik uit ervaring zeggen. En dat lijkt me nou wel een wezenlijk onderdeel op een fiets.

Heb zelf over het kwaliteits verhaal van de eerdere posters niets meer toe te voegen. Ook de suggestie om eens op de duitse markt te kijken is een hele goede. Ik rijdt nu al een tijdje op een Stevens Souvereing R14 rond en dat is gewoon een erg goede fiets met een hele leuke prijs kwaliteit verhouding. Aangezien het merk Stevens hier naar mijn idee een beetje onderbelicht wordt spam ik maar effe een paar voorbeelden van (naar mijn idee) hele leuke trekkingfietsen die binnen je budget passen.


Stevens avantgarde (E1299)
http://www.stevensbikes.de/2008/index.p ... lang=en_US

Stevens supreme (E1299)
http://www.stevensbikes.de/2008/index.p ... lang=en_US

Stevens esprit (E999)
http://www.stevensbikes.de/2008/index.p ... lang=en_US

Allereerst allen enorm bedankt voor jullie reacties.

Cannondale valt bijdeze definitief af.

Naast mijn Gazelle stadsfiets, zoek ik een fiets waar het ook mogelijk mee is om wat langere afstanden mee te fietsen, dit zal hooguit 50 km zijn.
Al zou ik het ook fijn vinden dat ik er bv 500 km mee zou kunnen rijden.

Afgelopen week heb ik gefietst op een racefiets en trekking.

De zithouding op deze fietsen geniet niet echt mijn voorkeur.
Ik zit het liefst rechtop de fiets. Het voelde enorm tegen de natuur in om zo voorover te zitten.
Voor mijn gevoel zou ik het niet eens lang volhouden, of is dit en kwestie van gewenning?

Prioriteit nummer één is de maat van het frame, die moet passen. Je koopt een broek of trui ook passend, en bij je fiets is dat nog urgenter, want een verkeerde maat kan tot allerlei lichamelijke klachten lijden. Verder valt er redelijk veel te doen met stuurpennen en zadel pennen om tot een gewenste zit te komen. Bij een reisfiets is een confortabele zit dan ook gewoon gewenst; daar je een aantal uren achtereen op je fiets vertoeft. :wink:

Oke, dat klinkt allemaal erg logisch.
Voordeel is dat ik direct wat meer keuze heb.

Wat ik me nog wel afvroeg, er zijn een aantal mensen die geen goede ervaringen hebben met Cannondale.

Maar zou ik tegen dezelfde problemen aanlopen?
Ik zal de fiets immers nooit zo intensief als jullie gebruiken.
Wanneer ik dat wel zou willen, dan zou ik idd mijn budget moeten bijstellen. :)

Bij mij komt niets achterop de fiets en tot duizenden kilometers rijden komt het ook niet.

Wat wil je er dus eigenlijk mee? Ritjes in de stad naar het werk en boodschappen doen, of juist snel rijden in het weekend (een comfortabele racefiets) of juist in het bos? Wil je klimmen of blijf je in vlak terrein?
Wim

Ritjes naar de stad (1 km) naar werk (1 km) doe er geen boodschappen mee.
Wil een beetje vaart kunnen maken, niet zo dat ik me de longen uit het lijf fiets.
Kort gezegd gewoon een beetje stevig doorfietsen.
Ik ga er het bos niet mee in en zal de fiets voornamelijk op vlak terrein gebruiken.

Ik zal de fiets niet tijdens regenachtig weer gebruiken.
De fiets zal dan ook voornamelijk binnen staan, zodat het niets te lijden heeft van het slechte weer.
Dus alleen bij mooi weer zal ik em gebruiken...een mooi weer fietser.

Haike schreef:Als je zulke korte afstandjes wilt gaan rijden zou ik in een veel goedkopere prijsklasse gaan kijken en kopen, anders is het zonde van je geld.

Zoiets als een RIH o.i.d. maar niet een cannondale van €1500,- Daar komt bij dat die dingen niet deugen qua onderdelen, daar denken ze bij cannondale namelijk ook verstand van te hebben dus zetten ze hun eigen tooltjes erop. Waar wel het een en ander op valt aan te merken, ziet er gelikt uit, en voor de afstanden die jij wilt gaan afleggen zal het wel houden, maar je betaalt veel te veel voor de kwaliteit die je er voor krijgt.
De Cannondale die werd genoemd bevat precies 0,0 onderdelen van Cannondale, dus dat argument slaat in dit geval nergens op. Overigens heb ik juist erg goede ervaringen met Coda-onderdelen (wat volgens mij een Cannondalemerk is) en ik ben niet de enige.

Hoe de city-bikes van Cannondale zijn, weet ik niet uit ervaring. De MTB's zijn in elk geval top. Je betaalt er misschien relatief veel voor, maar wat mij betreft zijn ze de prijs waard.

@ Dale van sande,
voor de afstanden die u fietst voldoet bijna elke fiets.
Koop gewoon een goed merk: cannondale, specialized, koga-myata
zijn goed, maar wel duur, zelf zou ik eerder opteren voor een stevens
of een batavus. Zoek gewoon een goede fietsenmaker uit uw buurt,
en kies daar een fiets van rond de 800€. Maak dat je de juiste maat
koopt en je bent goed af.


Ik vraag mij wel af waarom men hier iemand een fiets aanraad van
duizenden € die maar een paar km in een jaar fietst.
Zelf doe ik er 10000 op een jaar aan woon/werkverkeer met een fiets
van een goede 800€. (een thompson)

Goed lezen: ik heb geen fiets van duizenden euri aangeraden. Ik heb alleen gezegd dat als je zo ongeveer het beste wilt, dat dat niet Koga of Cannondale is, maar bijvoorbeeld Idworx of een maatfiets met Rohloff etc. Voor het gebruik dat hier genoemd wordt is zowat elke fiets geschikt. Je kunt dan ook gewoon gaan lopen....
Wim

Jan Eleveld schreef:De Cannondale die werd genoemd bevat precies 0,0 onderdelen van Cannondale, dus dat argument slaat in dit geval nergens op. Overigens heb ik juist erg goede ervaringen met Coda-onderdelen (wat volgens mij een Cannondalemerk is) en ik ben niet de enige.
Deze misschien niet wat draaiende delen betreft, maar er zitten wel Cannondale onderdelen op. De OP geeft aan dat hij een buget wil/kan besteden van €1500,- en in die prijsklasse kom je dat bij Cannondale wel degelijk tegen. Verder ben je misschien niet de enige die tevreden is over de onderdelen van Cannondale (en ik hoop dat je dat zo kunt houden ) :lol: maar het zegt me niks, ik weet niet hoeveel je rijdt, en hoe intensief je die fiets gebruikt, of je er zelf aan sleutelt of niet, of dat het ding grotendeels in de schuur staat. Allemaal factoren die ook nog eens mee kunnen spelen. Maar als iemand zijn dealerschap opzegt heeft dat wel zijn reden.

eenzame schreef: Ik vraag mij wel af waarom men hier iemand een fiets aanraad van
duizenden € die maar een paar km in een jaar fietst.
Zelf doe ik er 10000 op een jaar aan woon/werkverkeer met een fiets
van een goede 800€. (een thompson)
Ik sluit me aan bij de woorden van Willem: goed lezen, want waar lees jij dat ik de OP een fiets probeer aan te praten van duizenden euro's?