Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Engeland vanaf Harwich - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Engeland vanaf Harwich

Wij hebben in 2005 in Harwich op de Greenacres caravan park gestaan:

http://www.ukcampsite.co.uk/sites/townl ... wn=Harwich

Mogen officieel geen tenten, maar na een telefoontje van tevoren kon het dus toch op een veldje vooraan het terrein. Wel zeer primitief sanitair (we zijn 's ochtends zonder douchen vertrokken, dat vonden we frisser :( ). Verder zit in de richting van London in Colchester een tent vriendelijke (en verder ook goede) camping, maar da's vanaf Harwich alweer een kleine dagtocht, dus alleen te doen als de boot op tijd aankomt....

Roef

Ik haal even dit topic weer naar boven. Na jullie tips zijn we op internet even gaan kijken naar de camping in Bradfield (op de weg naar Manningtree). Op Yell.com zagen we een telefoonnummer en adres van "The Strangers Home Inn", maar nou lazen we op Campingmening.nl dat de camping in het hoogseizoen helemaal vol staat. Omdat het de eerste dag is dan en we pas om 20.00 uur van de boot komen wilden we graag reserveren. Is er misschien iemand die een e-mailadres weet van de betreffende camping?

Mijn inschatting is dat ze dat niet hebben. Maar je hebt toch een telefoonnummer? ALs je dan de avond eindigt in de pub, bestel dan niet zoals de meeste Nederlandsrs een Lager (ziet er uit als pils, maar smaakt er niet naar) maar bestel een Bitter. Echt bier is dat.

Zorg voor licht op je fiets. Je komt er vast in het half donker aan. Andere tips voor fietsen in Engeland zijn om een reflecterend dayglow hesje te dragen (in dat stuk van Engeland kunnen de wegen smal zijn - ik heb er gewoond). Verder zou ik opletten dat je lichtste verzet lekker licht is, want de hellingen zijn echt steil. Ik ook nog een reserve binnenband meer meenemen dan je toch al van plan was. Er ligt veel rommel op de weg. Tot slot zou ik zelf zeker een helm opzetten: veel Engelse rechters keren geen schadevergoeding uit aan fietsers die geen helm dragen.
Wim