Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Warme douche voor Vaude - Forum Wereldfietser

Warme douche voor Vaude

Vorige maand brak spontaan een stok van mijn Vaude Ferret 1 in twee waarna de tweede snel volgde. Helaas boorde deze stok zich door het buitendoek.
Ik heb de tent opgestuurd naar de Vrijbuiter en zij hebben het vervolgens afgehandeld met Vaude.

Vanochtend belde de Vrijbuiter met de mededeling dat de tent helaas niet meer te repareren is maar dat ze wel een vervangende tent hebben nl. de Power Ferret 1. Ik heb snel even op het internet deze tent opgezocht en de specs zien er goed uit waarna ik de Vrijbuiter heb laten weten dat ze de tent mogen bestellen en naar mij opsturen.

Ik ben uiteraard zeer tevreden met de afhandeling van Vaude.

Hoi!

Inderdaad een goede service van Vaude :)
Maar stokken mogen gewoon niet breken. Punt. Wat voor type stokken zijn het? De nieuwe stokken van Hillerberg breken ook vaak maar dan vooral bij lage temperaturen en sterke wind. Ik ben twee fietsers met Hilleberg tenten in Tibet tegengekomen met dat probleem en twee bekende Duiste expeditie fietsers (http://www.mountainbike-expedition-team.de) hadden hetzelfde probleem en zijn inmiddels daarom van tent-sponsor gewisseld.

Soms heb ik het daarom het gevoel (heb geen bewijs natuurlijk) dat fabrikanten besparen op stokken en grondzijl om de tent kunstmatig ''lichter" te maken ten koste van de stevigheid. Lichtgewicht verkoopt...

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:Maar stokken mogen gewoon niet breken. Punt. Wat voor type stokken zijn het?
Soms heb ik het daarom het gevoel (heb geen bewijs natuurlijk) dat fabrikanten besparen op stokken en grondzijl om de tent kunstmatig ''lichter" te maken ten koste van de stevigheid. Lichtgewicht verkoopt...
Het zijn Al 7001 T6; 11mm stokken.

Nu is dit niet het hele verhaal.. :oops: want omdat het die ochtend ervoor regende heb ik voor het eerst de binnentent er apart uitgehaald. Toen ik die er 's avonds weer in wilde hangen lukte dat vanwege de spanning niet en heb ik de "boog" wat strakker moeten spannen met de bodemspanners. Niks aan de hand maar 's ochtends tijdens een kop koffie hoorde ik een krak en was het gedaan met de stok. Door de extra spanning volgde de tweede spoedig.

Franke schreef:omdat het die ochtend ervoor regende heb ik voor het eerst de binnentent er apart uitgehaald. Toen ik die er 's avonds weer in wilde hangen lukte dat vanwege de spanning niet en heb ik de "boog" wat strakker moeten spannen met de bodemspanners. 's ochtends tijdens een kop koffie hoorde ik een krak en was het gedaan met de stok. Door de extra spanning volgde de tweede spoedig.
Ach sooo, een eigen fout dus :oops: Daar helpt geen andere stok tegen...
Als ik de tent zonder binnentent opzet span ik de buitentent en de boog niet aan. Pas nadat ik de binnentent erin heb gehangen breng ik dan alles op spanning. Anders is het inderdaad een vreselijk gepruts om de binnentent erin te hangen. En nog gevaarlijk ook blijkt nu :shock: Heb ik weer wat geleerd :-)

Fiets de wereld,
whisky

Weet iemand hoe het Hilleberg verhaal is afgelopen? Ik weet dat er problemen zijn geweest toen Hilleberg afstapte van de Easton stokken. Inmiddels hoor ik er niets meer van. Is het bij de nieuwe tenten opgelost met andere/betere stokken? Ik kan me niet voorstellen dat Hilleberg niets zou hebben ondernomen.
Wim

Ik heb er geen idee van, maar er is een mogelijkheid dat ook hun zijn overgestapt op DAC? (Overigens zag ik jááááren geleden DAC voor het eerst bij Marmot. Vond dat toen nog een vreemde eend in de bijt, want alle topmerken hadden immers Easton... :roll:)

Ja ze gebruiken nu ook DAC stokken.

Easton is een beetje het zelfde verhaal als Carrington geworden... :roll: