Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 64 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35073 berichten

Dit is een ieder geval een aanbeveling om hier eens te gaan fietsen.

arnob schreef:Dit is een ieder geval een aanbeveling om hier eens te gaan fietsen.
Als je de Krimpenerwaard bedoelt Arno, zeker weten, een heel mooi wandel-fietsgebied.

Omdat hij blijkbaar moeilijker is dan ik dacht komt hier de oplossing:
Het is in Gouderak, op de kruising van de Snippejagerskade, de Lange Tiendweg en de Borgmanweg. Hier staat paddestoel 22696 en je kijkt vanaf de kruising de Borgmanweg in. De Borgmanweg eindigt bij de Beijersche Vliet. Op veel kaarten heet de Borgmanweg ook Lange Tiendweg, wat verwarrend dus.

Net onder Gouderak heb je nog het bijzondere natuurgebiedje de Stolwijkse Boezem

Afbeelding

Michael W schreef:Het is in Gouderak, op de kruising van de Snippejagerskade, de Lange Tiendweg en de Borgmanweg.
Dat ga ik zien. :P Waarschijnlijk ben ik meestal gedachtenloos de Hollandsche IJssel langsgereden. Ik herinner me van die plek niets. :wink:

Als ik er maar geen rollatorrende heren met retro-sentimenten aantref, OMG!

Michael W schreef:
Rachel schreef:Bedoel je het Wonnepad dat uitkomt op de Warmoeskade (!) ten zuiden van Alphen?
Maja, dat is niet onverhard.. :?
Deze is ook verhard voorbij het bruggetje; het Wonnepad is 10x breder maar wel fraai en ligt meer bij Bodegraven :wink:

Afbeelding
Om nog eventjes terug te komen op de favo paadjes her en der. Ik was op de Dammekade - teleurstellend! - en het Bedelaarsbos. Zie hieronder.
Afbeelding
Afbeelding

Fietsend vanaf de Westoever van de Gouwe tussen Boskoop en Alphen is het een lastig te vinden route, die begint als Baanwegsekade maar dan overgaat in fietspad onder het spoor door. Je moet je echt van de Gouwedijk afstorten de polder in. Er zijn blijkbaar nog niet zo lang geleden enorme hoeveelheden schelpen over uitgestrooid. Het is een heel gezwoeg om daar overheen te baggeren. Het is overduidelijk een pad aan de rafelrand van Alphen, evenals de Dammekade dat is bij Bodegraven. Op beide paden is de herrie van de N11 onverdraaglijk. :? Het voelt ook aan dat dit gebied veel te verstouwen heeft. De aarde kan veel aan maar dit is een overdosis, zoiets..

Ik heb ook nog eens het Wonnepad gefietst dat voor mijn gevoel dichter bij Boskoop ligt dan Bodegraven. Kijk..
Afbeelding
Die is echt het mooist uit de omgeving. Misschien lag het aan de zomerse 25 graden die dag, who knows. De aanrollende zeewind maakte het allemaal fantastisch fietsen. :wink:

Rachel schreef:Ik heb ook nog eens het Wonnepad gefietst dat voor mijn gevoel dichter bij Boskoop ligt dan Bodegraven. Die is echt het mooist uit de omgeving. Misschien lag het aan de zomerse 25 graden die dag, who knows. De aanrollende zeewind maakte het allemaal fantastisch fietsen. :wink:
En mooi geasfalteerd natuurlijk :wink:
Ja hij begint praktisch in Bodegraven en gaat dan richting Woerden.

Een heel oud plaatje ervan
Afbeelding

Michael W schreef:
Rachel schreef:Ik heb ook nog eens het Wonnepad gefietst dat voor mijn gevoel dichter bij Boskoop ligt dan Bodegraven. Die is echt het mooist uit de omgeving. Misschien lag het aan de zomerse 25 graden die dag, who knows. De aanrollende zeewind maakte het allemaal fantastisch fietsen. :wink:
En mooi geasfalteerd natuurlijk :wink:
Ja hij begint praktisch in Bodegraven en gaat dan richting Woerden.

Een heel oud plaatje ervan
Afbeelding
:D

Maarrr ... ik ben niet per definitie een aanhanger van het asfalteren van die paden. Het was een tijdje mode om alle kades in de polder van zo'n laag te voorzien. Ze mogen best onverhard blijven. Voordeel is dan dat de boomwortels het asfalt niet kunnen kraken. :wink:

Voordeel is dan dat de boomwortels het asfalt niet kunnen kraken
Maar de meeste boomwortels zijn ook niet bang voor schelpjes... :wink:

Ik heb die LF4 route nog gefietst maar helaas is dat stuk vrijwel uit mijn geheugen gewist maar dat zal wel komen doordat we maken hadden met een wolkbreuk... :evil:

In het kader van "tja waar zouden deze nu staan" deze keer een paar giraffen. :wink:

Afbeelding

En zijn dit hun jonkies?
Afbeelding

Franke schreef:
Voordeel is dan dat de boomwortels het asfalt niet kunnen kraken
Maar de meeste boomwortels zijn ook niet bang voor schelpjes... :wink:
Dat bedoel ik! Beter een gekend stuiteren op een onverharde weg dan het overwacht bumpen op een geasfalteerde... 8)
Franke schreef:Ik heb die LF4 route nog gefietst maar helaas is dat stuk vrijwel uit mijn geheugen gewist maar dat zal wel komen doordat we maken hadden met een wolkbreuk... :evil:
Tijd voor een hernieuwde kennismaking dus! Laat je even weten wanneer je deze kant op komt? Dan bestel ik alvast de verse wolkbreuk. :wink:

Michael W schreef:In het kader van "tja waar zouden deze nu staan" deze keer een paar giraffen. :wink:
Nooit gezien. :?

Rachel schreef:
Michael W schreef:In het kader van "tja waar zouden deze nu staan" deze keer een paar giraffen. :wink:
Nooit gezien. :?
Noordwijk-Binnen, hoekje Lindenplein/Voorstraat :wink:

Michael W schreef:Noordwijk-Binnen, hoekje Lindenplein/Voorstraat :wink:
Hier ergens?
Afbeelding
Ik ken het daar niet. Een Anton Pieck-achtige omgeving. :wink:

Rachel schreef:Hier ergens?
Ik ken het daar niet. Een Anton Pieck-achtige omgeving. :wink:
Ja klopt, je verwacht daar zeker geen giraffen tegen te komen :wink:

Afbeelding...Afbeelding
Het raadhuis en de Jeroenskerk aan de Voorstraat.

Ik denk dat deze eenvoudig is:
http://picasaweb.google.com/arno.bekers ... 2034783906


Waar pauzeren deze bronzen fietsers?

arnob schreef:Ik denk dat deze eenvoudig is:
http://picasaweb.google.com/arno.bekers ... 2034783906

Waar pauzeren deze bronzen fietsers?
Brugge :wink:

Verder vinden we midden op het 't Zand een fontein met beeldengroep van de hand van het beeldhouwersechtpaar Depuydt-Canestrano. De vier beeldengroepen stellen taferelen uit het verleden van Brugge voor. Zo stelt de groep naakte dames de vier Vlaamse steden Antwerpen, Gent , Kortrijk en Brugge voor. De tweede groep met vis en de zeeman staan voor de historische band die Brugge door de eeuwen heen met de zee heeft. Een derde groep symboliseert de Vlaamse poldervlakte. De fietsers tenslotte peddelen gezellig rond samen met de Vlaamse volkshelden Nele en Tijl Uilenspiegel.

Kijk, zo kom je tenminste aan je informatie. Wat heb jij nog voor fietsen of fietsers in de aanbieding?

Soms gaat er iets dubbel

arnob schreef:Wat heb jij nog voor fietsen of fietsers in de aanbieding?
Bij welke landgoederen hoort deze grenspaal :wink:

Afbeelding

De Pauw en De Horsten (Voorschoten en Wassenaar)