Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoeveel onafgebroken jaren fietst de wereldfietser al? - Forum Wereldfietser

Hoeveel onafgebroken jaren fietst de wereldfietser al?

Zolang als ik leef, zou een antwoord kunnen zijn, maar het gaat me de wetenschap: hoeveel jaren de wereldfietsers al lonafgebroken angere c.q. meerdaagse tochten maken? Met onafgebroken wordt bijvoorbeeld niet langer dan een kwartaal of winter als tussenpauze.

Persoonlijk fiets ik al vanaf m'n jeugd en dat is zo'n 45 jaren maar fietsen zoals door de meeste wereldfietsers gebeurt doe ik pas een 6-tal jaren. Daarvoor hield ik me met sporten, zoals hardlopen etc. bezig.

Ben benieuwd naar de individuele fietsjaren van anderen.
Sinds 1993, maar de winters duurden meestal knap lang, soms wel 11,5 maanden :wink:
Alles bij elkaar ben ik zo'n 1,5 jaar onderweg geweest (heb spreadsheet van), maar nog nooit langer dan ruim 3 weken aan een stuk.
Leon

Dries, hoe kom je toch steeds op zulke vragen...

We doen als 6 jaar fietsvakanties, maar pas sinds afgelopen jaar fietsen we ook meer in de weekenden buite de vakantie.

Een héél prille wereldfietser dus.

[quote="HansvanderVeeke"]Dries, hoe kom je toch steeds op zulke vragen...
quote]

Hans, het fietsvirus heeft me al langere tijd te pakken en ik ontdek steeds meer gelijkgezindten. Bovendien heb ik een sterk onderzoekend karakter en probeer een helder beeld van de beweegredenen van wereldfietsers te krijgen. Soms herken ik mezelf behoorlijk in die beweegredenen.

Een paar jaar geleden kwam ik hem toevallig tegen in Avignon:

Heinz Stücke

Facts & figures as of May, 2006
66 years old
545,000 km cycled
193 Countries seen
63 Territories, Regions or Associated States, etc. visited
44 years on the road
80 to 120km/day
Same 25 kg 3-speed bike (but some recently on a BikeFriday - the "Pino" of Hase and Rando of Paris)
6 times Bike stolen and recovered - most recently in the UK
40 to 50 kg Luggage
18 Passports filled
4 Car accidents
16 Bike frame breakdowns
80,000 Slides/photos taken
80,000 Booklets sold
1940 Year of birth
1963 Met Emperor Halle Selassie
1969 Honorary Citizen of Jackson, Alabama
1994 Became Godfather of Jack Stroud, London
Never returned to Germany

1995 to 99 Guinness Book of Records:
"Most Travelled Man in History"

Weet iemand of hij nog steeds onderweg is?

Jan Eleveld schreef:
dat niet, maar hier is meer

Jan Eleveld schreef:Een paar jaar geleden kwam ik hem toevallig tegen in Avignon:

Heinz Stücke

Facts & figures as of May, 2006
66 years old
545,000 km cycled

1995 to 99 Guinness Book of Records:
"Most Travelled Man in History"

Eerlijk gezegd ben ik niet zo op zoek naar extremen. Integendeel, ik ben slechts ge-interesseerd in de getuigenissen van de gewone, gemiddelde wereldfietser. :oops:

Ik was 18 jaar toen ik in 1969 mijn eerste fietstocht naar het buitenland maakte (Duitsland). Toen was ik niet meer te houden. De ene na het andere land werd met de fiets erbij "veroverd". Iedere snipperdag of vakantiedag besteedde ik aan wereldfietsen. Een Paasweekend van drie dagen? Pak de trein naar de Harz en daar rondfietsen! Een Pinksterweekend? Met het vliegtuig naar London en door Engeland fietsen! Ik was amper 21 jaar toen ik al in Amerika (Wisconsin in de winter!) fietste. In 1979 door het Midden-Oosten. Die fanatisme ging door tot m'n huwelijk in 1985 toen werd het wat minder door m'n gezinsleven. Ik fiets nog steeds in het buitenland maar minder vaak. Nu heb ik totaal twee jaar aan jeugdherberg-overnachtingen geteld....