Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsstander met 2 poten - Forum Wereldfietser

Fietsstander met 2 poten

Misschien al eerder aan de orde geweest, maar zijn er ook fietsstanders met 2 poten, zoals je vroeger bij Solex en bromfietsen zag. Regelmatig dreigt m'n fiets om te vallen, vanwege de zware bepakking. Er is niet altijd een boom of een muurtje voorhanden om tegenaan te plaatsen, vandaar m'n vraag. Zijn dergelijke standers licht genoeg om mee te fietsen en zijn ze stevig genoeg om enige steun te waarborgen?
Graag jullie informatie en eventueel ervaringen?
Dries,
Kom eens naar een weekend, dat is toch veel leuker dan elke denkbare vraag op dit forum te stellen?
Over de staanders met 2 poten verschillen de meningen. Ik vind ze niet zo heel goed.
Leon

Ik heb achter een esge-pletcher standaard, gemonteerd over de liggend en staande achtervork. Die maken ook de standaard die jij bedoelt. Nadeel daarvan is dat je fiets volledig rechtop staat, en op een eenigszins schuin oppervlak kun je die niet gebruiken want dan staat het niet recht en flikkert om. Eerst had ik achter een Hebie, twee keer zo duur en hij hield niks. Voor aan de low-rider heb ik ook een standaard, het zorgt dat je stuur niet door kan klappen als je tassen er aan hangen. Samen is het een heel stabiel geheel. Maar er zijn ook mensen die het maar niks vinden zo'n standaard voor,

ik heb dezelfde combinatie als Haike, een esge pletscher standaard achter, en een lowrider-standaard vooraan. Stevig als een huis staat-ie, met volle bepakking! :) Maar ook zonder lowrider standaard blijft ie makkelijk staan met volle bepakking, die esge standaard is een geweldig ding :)

mvg,
Sander

Ik ben ook erg tevreden met de esge pletscher. De fiets staat stabiel zelfs met een Bob aanhanger.

Hoi Dries,

Doe zoals Leon en kom eens gezellig naar een weekend :-)

Bij mij zijn lang geleden de schroeven van de Esche (super ding) afgebroken. Ik heb vervolgens een tweebeens gehad (van Hebie) maar:
1: loeizwaar (500 gram+)
2: op een helling of losse ondergrond (grind) kiept je fiets om
3: bij zware bepakking lastig om je fiets "op de standaard te rijden''

Kortom, ondingen en alleen handig voor inkopen en postbodes. Dus ik zou lekker voor een Esche gaan :)

Fiets de Wereld (zonder standaard),
Whisky

Ik heb geen staander, soms wel lastig maar dat bespaart weer 100gram ofzo :).

De staande van Gazelle die Gazelle onder de wat tuttige fietsen monteert is voor mij perfect. Midden onder de Cranck met grote uitzetspanwijdte staat de fiets als een huis.Gr. Rob
Leon schreef:Dries,
Kom eens naar een weekend, dat is toch veel leuker dan elke denkbare vraag op dit forum te stellen?
Helemaal mee eens! :lol:

Ik heb je gemist afgelopen weekend Dries!
Even dachten we nog dat je er was, maar nee hoor.

Blanche
Blanche schreef:
Leon schreef:Dries,
Kom eens naar een weekend, dat is toch veel leuker dan elke denkbare vraag op dit forum te stellen?
Helemaal mee eens! :lol:

Ik heb je gemist afgelopen weekend Dries!
Even dachten we nog dat je er was, maar nee hoor.

Blanche
Jullie hebben gelijk en ik zal zeker eens verschijnen, echter ik heb de site eerst een jaar gelezen, vervolgens me later pas in 2008 aangemeld en nu toch wel zodanig besmet met het wereldfietsvirus(gelukkig niet zo zeldzaam) dat ik inderdaad jullie weleens zou willen ontmoeten. Ik heb erg veel vragen, dat realiseer ik me, maar met de antwoorden kan ik soms veel. Ik hoop dat me dat niet kwalijk wordt genomen.

Ik heb erg veel vragen, dat realiseer ik me, maar met de antwoorden kan ik soms veel. Ik hoop dat me dat niet kwalijk wordt genomen.
Helemaal niet! Ik wordt niet alleen wijs van mijn eigen vragen... :wink: ... :D
DriesBa schreef: Ik hoop dat me dat niet kwalijk wordt genomen.
Mwaaahhh, behalve dat je onze adviezen in de wind slaat en uiteindelijk de verkeerde pomp koopt..... vergeven we je alles, en mag je blijven :lol:

Sorry maar je legt hem er ook zo mooi voor, daar kon ik ff niet van afblijven :wink: