Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets verzekeren in België, welke maatschappij - Forum Wereldfietser

Fiets verzekeren in België, welke maatschappij

Hallo,

Nederland ..; fietsland. :D Dat merk je ook in het grote aanbod van fietsverzekeringen. In België vind ik niet geen maatschappij die dit (nog)doet. Mijn eigen makelaar zegt dat ze dit al jaren niet meer doen omdat er teveel fraude mee werd gepleegd.

Omdat ik een degelijke fiets aan het samenstellen ben voor woon-werk zowel als toertochten (Santos of VSF), wil ik die toch graag verzekeren tegen diefstal.

Natuurlijk zal ik hem ook goed op slot zetten. Maar met een fiets van 1500 euro wil je toch wel iets meer zekerheid... :( Ook mijn huidige tamelijk goedkope fiets ligt vast met een Kryptonite noose of NY lock terwijl ik aan het shoppen ben in Antwerpen. En 's nachts laat ik de fiets nooit buiten staan. Mijn collega's vinden het gewicht van die sloten overkill en alleen zinvol voor een "broemmerke". :D Maar ik voel me een stuk geruster.

Welke maatschappij verzekert ook in België fietsen? Of kan ik hem in Nederland verzekeren via een omweg (verzekering die ook schade in het buitenland dekt of zo?)

Bedankt!

Luca

Hallo Luca,

Ik zou eens proberen via de website v Chamizo, daar wordt er nl een fietsverzekering aangeboden. De startpagina nemen en dan boven in de rubriek v tips&advies aanklikken.

www.chamizo.be

Mvg Daniël