Additionally, paste this code immediately after the opening tag: frame fietsslot - Forum Wereldfietser

frame fietsslot

Daar ik mijn fiets zelf maak, zou ik graag willen weten welk frameslot ik het beste plaats - een abus, axa defender , of Trelock.

Weet er ook iemand of een beugelslot past op een fiets met dikke banden van swalbe en SKS spatborden P65.
Of past een beugelslot op een Idworx OR

Gisteren de Axa Defender gemonteerd en direct weer ingeleverd. Lastig te monteren en bovendien rammelt het slot ontzettend.
Heb voor een Trelock rs400 met zitbuisbevestiging gekozen. Klasseslot, zit super en staat goed op mijn hybride. Bouw hem zelf nl ook op.

JohanF. schreef:Gisteren de Axa Defender gemonteerd en direct weer ingeleverd. Lastig te monteren en bovendien rammelt het slot ontzettend.
Heb voor een Trelock rs400 met zitbuisbevestiging gekozen. Klasseslot, zit super en staat goed op mijn hybride. Bouw hem zelf nl ook op.
Een Defender RL?

Ik heb er een maand geleden een Axa Defender RL opgezet, makkelijk te monteren en zo vast als een huis...rammelt niet.

Franke schreef:Een Defender RL?

Ik heb er een maand geleden een Axa Defender RL opgezet, makkelijk te monteren en zo vast als een huis...rammelt niet.
Ja een RL. Probleem van mij was dat ik niet via de schroeven maar via de bijgeleverde strippen moest monteren. Door de kracht op het blokje gingen de afsluiters er niet op. Dit probleem werd trouwens door Halfords bevestigd. Hij tikte/rammelde bij de 'Rode knop'. De Trelock die 5Euro duurder was is veel solider. Maar ieders ervaring is weer anders.

Volgens mij heeft die Axa defender een chip in het slot zitten waardoor je premiekorting krijgt op je verzekeringspolis als je die zou willen afsluiten tegen diefstal, van de anderen weet ik het niet.

Haike schreef:Volgens mij heeft die Axa defender een chip in het slot zitten waardoor je premiekorting krijgt op je verzekeringspolis als je die zou willen afsluiten tegen diefstal, van de anderen weet ik het niet.
Klopt, Trelock heeft dat ook. Scheel 15% in de premie.
Ps: het was niet die chip die rammelde want ik had er 1 zonder.

weet je soms wat de max. breedte van de band mag zijn bij een trelock slot.

Een big apple gaat er zeker niet tussendoor, ik denk dat het bij 37mm een beetje op houdt. Als je breder wilt; neem een ketting slot, kun je je fiet ook meteen aan een paaltje vast zetten, en hoef je je over bandbreedte ook niet meer druk te maken. :wink:

Ik heb 42/622 als bandenmaat en geen problemen gehad toen ik een Axa Defenderslot monteerde.

In ieder geval geen Axa. Bij Axa laten ze je namelijk met de gebakken peren zitten, als het slot over enige toch niet zo diefstalbestendig blijkt te zijn als beloofd.

Gerd