Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF fiets, waar te koop? - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

VSF fiets, waar te koop?

Ha, ik heb ook de Diamant met Rohloff, fietst toppie. En met een bon voor het fietsplan. Als je werkgever perse via een tussenhandelaar wil (die er fors en te veel aan verdienen) wordt het dan geen tijd voor een andere werkgever :lol: :lol:

Tja, die naaf.....het is op dit forum not done, maar ik ben heel tevreden over de Shimano Nexus 8-naaf. Heb er mee gefietst (met kampeerspullen) in Frankrijk, Duitsland en Zuid-Scandinavie. Ik heb van VSF een CX, de 28 inch-variant van de T400 met een Shimano nexus 8-naaf. Ik heb maar een heel enkele keer moeten afstappen tijdens mijn fietsreizen.
Ik heb het gevoel dat de goedkopere alternatieven van de Rohloff de komende jaren nog wel verder zullen worden ontwikkeld. Kan ik op termijn van het uitgespaarde geld van een niet-Rohloff bijna een nieuwe T400 kopen met een verder verbeterde SRAM I-motion of Nexus-8. Zet ik op mijn huidige 28-inch fiets dunnere, snellere banden voor fietstochten zonder veel bagage.

Karin

Veni, vidi, fietsie

Het is well done hoor, je mag hier opschrijven wat jou ervaringen zijn. Daar kan iemand die zoekend is alleen maar van leren. Het heeft mij erg geholpen om mijn keus te maken. En uiteindelijk maak je die zelf. Hoe meer info, hoe beter. Waarom zou iemand op b.v. een Medeo niet net zoveel plezier aan zijn fietsvakantie kunnen hebben dan op een fiets die 3x zo duur is? :oops:

Marjan1 schreef:Het is well done hoor, je mag hier opschrijven wat jou ervaringen zijn. Waarom zou iemand op b.v. een Medeo niet net zoveel plezier aan zijn fietsvakantie kunnen hebben dan op een fiets die 3x zo duur is? :oops:
Precies :D Koop gewoon een fiets die bij je rijstijl en reisomgeving past.

Fiets de wereld (op een (te?) zware expeditie bakbeest),
Whisky

Er waren hier afgelopen maandag heel wat fietsers die met een nexus-naaf de Elfstedentocht van 240 km. hebben gereden. Zelfs trugtrapremmen en bakfietsen deden mee.

Zelf heb ik de nexus 8 op mijn stadsfiets zitten. Voor tourtjes gebruik ik toch liever wat anders(Gudereit). Even heen en weer naar Sneek was ik met de nexus 8 speed twee keer zolang onderweg. Het trapt gewoon een stuk zwaarder. Dit ondanks dat ik niet eens bagage had mee genomen. Beide keren heb ik op beide fietsen plezier beleeft aan de tochtjes. Echter wel iets meer met de Gudereit omdat het allemaal veel soepeler en sneller gaat.
Ik heb zelf even gekeken naar Gazelle's toen ik een nieuwe stadsfiets wou hebben. Allemaal hebben ze van die rare gespaakte wielen tegenwoordig. Dit zou in combinatie met bagage wel eens vervelend kunnen uitpakken. Verder is de geintegreerde voorverlichting peperduur indien je die na vallen zou moeten vervangen. Ook de diverse reacties hier op het forum hebben me doen besluiten niet voor zo'n Gazelle te kiezen. Hoewel ze er wel heel prachtig uitzien.

Uiteindelijk ben ik bij de Duitse merken terecht gekomen. Prijs / kwaliteit lijkt me gewoon beter en er is gewoon een ruime keuze.

Oh...tja misschien komt het dan omdat ik de Rohloffnaaf niet ervaren heb. Maar met mijn Nexus 8: ik fiets er dagelijks mee van mijn huis in Den Haag naar de TU-wijk in Delft. Veel fietsers, veel stoplichten, maar wat mij dan opvalt is dat ik zo hard ga met mijn VSF. Om de haverklap bellen of ik er langs mag. Zeker na mijn fietsweekend met Pinksteren (stuk R1 in Duitsland)ben ik ingetraind, voelt de fiets zonder bagage een stuk lichter en ga ik als een speer.
Wat zou dat dan wel niet moeten zijn met een Rohloffnaaf?

Karin

Veni vidi fietsie

Even een toevoeging voor de duidelijkheid:

We kunnen inderdaad niet de T400 LX leveren met een fietsenplan van een commerciele tussenpersoon. (Bedrijfsfietsen Nederland, Nationale fietsprojecten, oid)

Natuurlijk wel als de werkgever "het fietsplan" regelt. In dat geval hoef je alleen maar de factuur bij de werkgever in te leveren.
En aangezien je (denk ik) bij elke fietsenwinkel een factuur krijgt bij je fiets, kun je overal een fiets kopen. "De fietsenwinkel" hoeft in dat geval nergens aan "mee" te doen.

Groeten,

Marco

cjmholthuis schreef:Oh...tja misschien komt het dan omdat ik de Rohloffnaaf niet ervaren heb. Maar met mijn Nexus 8: ik fiets er dagelijks mee van mijn huis in Den Haag naar de TU-wijk in Delft. Veel fietsers, veel stoplichten, maar wat mij dan opvalt is dat ik zo hard ga met mijn VSF. Om de haverklap bellen of ik er langs mag. Zeker na mijn fietsweekend met Pinksteren (stuk R1 in Duitsland)ben ik ingetraind, voelt de fiets zonder bagage een stuk lichter en ga ik als een speer.
Wat zou dat dan wel niet moeten zijn met een Rohloffnaaf?
Ga je zo hard op je VSF dan? ;-) Ik zit toch gewoon op de gemiddelde 18km/h zonder baggage en dan nog moet ik regelmatig stadsfietsen inhalen ;-))

Ik ben erg blij met mijn VSF T400 LX alleen vind ik hem een beetje zwaar (18.5Kg) maar dat zal wel liggen aan het stalen frame in de grootste maat (57cm framebuislengte). Na wat infietsen voelt de fiets zelf ook een stuk lichter aan gelukkig....

Marco de Wit schreef:Even een toevoeging voor de duidelijkheid:

We kunnen inderdaad niet de T400 LX leveren met een fietsenplan van een commerciele tussenpersoon. (Bedrijfsfietsen Nederland, Nationale fietsprojecten, oid)

Natuurlijk wel als de werkgever "het fietsplan" regelt. In dat geval hoef je alleen maar de factuur bij de werkgever in te leveren.
En aangezien je (denk ik) bij elke fietsenwinkel een factuur krijgt bij je fiets, kun je overal een fiets kopen. "De fietsenwinkel" hoeft in dat geval nergens aan "mee" te doen.

Groeten,

Marco
Hallo Marco,
Ik begrijp het helemaal en ik geef je gelijk. Het is wel een hele makkelijke manier voor zo'n tussenpersoon om geld te verdienen. Het probleem is gewoon dat m'n werkgever moeilijk doet.

groet,
Niels

Ik heb verleden week de knoop doorgehakt. Het is een T400 met Rohloff geworden (Bike4travel). Het zal even pijn gaan doen in m'n portemonnee maar ik ben er zeker van dat ik er een hoop plezier van zal hebben. Ik ben nog in Wageningen wezen kijken voor de Avaghon. Fantastisch mooie fiets! En ik ben prima voorgelicht (ik heb ook een uitgebreide proefrit mogen maken). Maar te hoog gegrepen voor waar ik de fiets voor ga gebruiken. Je moet ergens een grens trekken...

Proficiat! Veel plezier ermee!
PS: Heb je in WaG nog de Diamant met Rohloff getest, vanaf 1600 euro? Das toch een andere prijsklasse of viel die af? Ben benieuwd waarom dan.

andre@home schreef:Proficiat! Veel plezier ermee!
PS: Heb je in WaG nog de Diamant met Rohloff getest, vanaf 1600 euro? Das toch een andere prijsklasse of viel die af? Ben benieuwd waarom dan.
Dank je wel. Ik was idd naar Wageningen gegaan om ook de Diamant te proberen maar helaas hadden ze mijn maat niet meer. Nieuwe voorraad zou pas in februari binnenkomen. Een ritje op een Avaghon met Rohloff gaf voor mij de doorslag om toch voor Rohloff te gaan. Alles bij elkaar opgeteld kwam ik uit op de T400R.

groet,
Niels

Niels1975 schreef:
Niels schreef:
Bij de vakantiefietser in Amsterdam zijn ze heel ff met vakantie vanwege het 5 jarige bestaan van de winkel, als ik het goed heb. Maar 100% zeker weten dat je daar een T-400 via het fietsplan met een derailleur aan kan schaffen. :lol:
Ik heb net een antwoord van vakantiefietser gekregen. Ze kunnen de T400 met derailleur helaas niet via een fietsplan leveren. :( De T400R wel.
Wat is hier het probleem bij dan?
[citaat]
Heeft uw werknemer zelf een fiets gekocht voor het woon-werkverkeer, dan kunt u de aankoopprijs van de fiets onbelast vergoeden. U mag hiervoor in het kalenderjaar en de 2 voorafgaande kalenderjaren geen fiets hebben vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld. Als de fiets duurder is dan € 749 mag u het meerdere niet onbelast vergoeden.

Let op!

Als u de aankoopprijs van een fiets in delen vergoedt, begint de termijn van 3 kalenderjaren bij de eerste deelvergoeding.

U mag aan uw werknemer verder een onbelaste (vaste) vergoeding betalen voor zakelijke reizen waarbij hij de fiets gebruikt. [einde citaat]
Bron belanstingdienst.

Ofwel Je koopt willekeurig welke fiets, geef de (kopie) aankoopnota aan je werkgever en klaar is Clara?

catemaron schreef:
Niels1975 schreef:
Niels schreef:
Bij de vakantiefietser in Amsterdam zijn ze heel ff met vakantie vanwege het 5 jarige bestaan van de winkel, als ik het goed heb. Maar 100% zeker weten dat je daar een T-400 via het fietsplan met een derailleur aan kan schaffen. :lol:
Ik heb net een antwoord van vakantiefietser gekregen. Ze kunnen de T400 met derailleur helaas niet via een fietsplan leveren. :( De T400R wel.
Wat is hier het probleem bij dan?
[citaat]
Heeft uw werknemer zelf een fiets gekocht voor het woon-werkverkeer, dan kunt u de aankoopprijs van de fiets onbelast vergoeden. U mag hiervoor in het kalenderjaar en de 2 voorafgaande kalenderjaren geen fiets hebben vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld. Als de fiets duurder is dan € 749 mag u het meerdere niet onbelast vergoeden.

Let op!

Als u de aankoopprijs van een fiets in delen vergoedt, begint de termijn van 3 kalenderjaren bij de eerste deelvergoeding.

U mag aan uw werknemer verder een onbelaste (vaste) vergoeding betalen voor zakelijke reizen waarbij hij de fiets gebruikt. [einde citaat]
Bron belanstingdienst.

Ofwel Je koopt willekeurig welke fiets, geef de (kopie) aankoopnota aan je werkgever en klaar is Clara?
Maar je moet wel goed quooten, want Niels heeft niet geschreven dat ze bij de vakantiefietser ff op vakantie zijn, dat was ik. :wink:

catemaron schreef:
Niels1975 schreef:
Niels schreef:
Bij de vakantiefietser in Amsterdam zijn ze heel ff met vakantie vanwege het 5 jarige bestaan van de winkel, als ik het goed heb. Maar 100% zeker weten dat je daar een T-400 via het fietsplan met een derailleur aan kan schaffen. :lol:
Ik heb net een antwoord van vakantiefietser gekregen. Ze kunnen de T400 met derailleur helaas niet via een fietsplan leveren. :( De T400R wel.
Wat is hier het probleem bij dan?
[citaat]
Heeft uw werknemer zelf een fiets gekocht voor het woon-werkverkeer, dan kunt u de aankoopprijs van de fiets onbelast vergoeden. U mag hiervoor in het kalenderjaar en de 2 voorafgaande kalenderjaren geen fiets hebben vergoed, verstrekt of ter beschikking gesteld. Als de fiets duurder is dan € 749 mag u het meerdere niet onbelast vergoeden.

Let op!

Als u de aankoopprijs van een fiets in delen vergoedt, begint de termijn van 3 kalenderjaren bij de eerste deelvergoeding.

U mag aan uw werknemer verder een onbelaste (vaste) vergoeding betalen voor zakelijke reizen waarbij hij de fiets gebruikt. [einde citaat]
Bron belanstingdienst.

Ofwel Je koopt willekeurig welke fiets, geef de (kopie) aankoopnota aan je werkgever en klaar is Clara?
Het probleem is dat m'n werkgever het hele administratieve gedeelte heeft uitbesteed aan een tussenpersoon. Deze organisatie ontvangt een percentage van de nieuwwaarde van de fiets.

Haike schreef:Maar je moet wel goed quooten, want Niels heeft niet geschreven dat ze bij de vakantiefietser ff op vakantie zijn, dat was ik. :wink:
:oops: excuus Haike

Niels1975 schreef:
andre@home schreef:Proficiat! Veel plezier ermee!
PS: Heb je in WaG nog de Diamant met Rohloff getest, vanaf 1600 euro? Das toch een andere prijsklasse of viel die af? Ben benieuwd waarom dan.
Dank je wel. Ik was idd naar Wageningen gegaan om ook de Diamant te proberen maar helaas hadden ze mijn maat niet meer. Nieuwe voorraad zou pas in februari binnenkomen. Een ritje op een Avaghon met Rohloff gaf voor mij de doorslag om toch voor Rohloff te gaan. Alles bij elkaar opgeteld kwam ik uit op de T400R.

groet,
Niels
hmm, jammer. Bij Mastenbergen in de buurt van Wageningen (Renkum)
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 41c7#55386
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar had je die (ook) nog gezien?
Vindt het toch nog leerzaam en ook voor andere lezers hoe de besluitvorming tot stand komt.

Anyhow, veel plezier T400R!

andre@home schreef:
Niels1975 schreef:
andre@home schreef:Proficiat! Veel plezier ermee!
PS: Heb je in WaG nog de Diamant met Rohloff getest, vanaf 1600 euro? Das toch een andere prijsklasse of viel die af? Ben benieuwd waarom dan.
Dank je wel. Ik was idd naar Wageningen gegaan om ook de Diamant te proberen maar helaas hadden ze mijn maat niet meer. Nieuwe voorraad zou pas in februari binnenkomen. Een ritje op een Avaghon met Rohloff gaf voor mij de doorslag om toch voor Rohloff te gaan. Alles bij elkaar opgeteld kwam ik uit op de T400R.

groet,
Niels
hmm, jammer. Bij Mastenbergen in de buurt van Wageningen (Renkum)
http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic ... 41c7#55386
Een beetje mosterd na de maaltijd, maar had je die (ook) nog gezien?
Vindt het toch nog leerzaam en ook voor andere lezers hoe de besluitvorming tot stand komt.

Anyhow, veel plezier T400R!
Ik ben niet bij Mastenbergen wezen kijken, stom genoeg. Op de weg terug uit Wageningen bedacht ik me dat ik makkelijk nog even in Renkum had kunnen gaan kijken. Ik heb toen maar de knoop doorgehakt. Je kunt wel blijven zoeken. De t400 is de fiets waar mijn voorkeur naar uitging. En soms moet je je gevoel volgen :wink: .

Ik heb uiteindelijk de knoop doorgehakt en gekozen voor de T400R (met wat aanpassingen) bij Bike4travel. Helaas duurde de levering uit Duitsland langer dan verwacht maar door de uitstekende service van Marco heb ik nog drie (fiets)vakantie weken van de fiets kunnen genieten. Niet iedereen was daar even blij mee; papa wilde iedere dag fietsen ! ;-). Over de fiets zelf kan ik kort zijn; het is een geweldige fiets. Hij rijdt als een tank, heeft eerste klas onderdelen en is ook nog eens een onopvallende verschijning. Het zadel ga ik nog vervangen door een lederen exemplaar. En misschien had ik achteraf toch liever een groene gehad ipv zwart. Maar dat ter zijde, het mag duidelijk zijn dat ik er blij mee ben.

mvg,
Niels

Gelukkig. Veel fietsplezier. Het is een goede fiets voor een goede prijs. Ik wil nog wel even op de discussie over het fietsenplan terug komen. Het zou in principe zonder tussenkomst van zo'n tussenpersoon/organisatie kunnen, maar dan heeft de werkgever zelf de administratie. Nu valt dat denk ik wel mee, want ook met dat fietsenplan is er administratie, maar toch, het lijkt aantrekkelijk voor de werkgever het zo te doen. De mijne wiol het ook niet anders, en daar heb ik het ook maar mee te doen. Dat komt bij dat er een extra 10% korting is bedongen, zodat je uiteindelijk voor een fiets van bijvoorbeeld 830 euro netto slechts 450 euro betaalt.
Wie betaalt het verschil dan? Dat is vooral de belasting, maar de rijwielhandel betaalt ook aardig mee, want die moet die 10% ophoesten, plus nog admin kosten. Dat is des te wranger als je je realiseert dat bijvoorbeeld het Nationale FietsenPlan gevestigd is in Heerenveen. Dan weet je het wel: het zijn organisaties die erop gericht zijn zoveel mogelijk standaard fietsen door de deur te schuiven. Op de websites kun je maar moeilijk ontdekken dat je er ook andere fietsen mee kunt kopen. Eigenlijk zou de Nederlandse Mededingings Autoriteit ook hier nog eens naar moeten kijken.
In de praktijk vragen de meeste fietsenhandelaren die speciale fietsen leveren via zo'n plan daarom ook iets van 75 euro "administratiekosten" om er niet al teveel op toe te leggen. Het is een regeling die dus in de uitvoering niet zo leuk voor de fietsenhandelaren is uitgepakt (al verkopen ze wel veel meer nieuwe fietsen), maar voor de consument een voordeel biedt dat je toch niet zomaar laat liggen.
Wim