Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Artikel zoek - Forum Wereldfietser

Artikel zoek

Stond in de Bike & Trekking nummer 4.
Ik heb het niet digitaal, maar ik kan evt. wel een foto voor je maken (per pagina) uit het tijdschrift en mailen.
Als tenminste daarmee geen copyrights enzo overtreed.

Hierzie : Duotest idworx versus Koga Signature

Toch een (kritische) opmerking.
Hoewel ik een Kogafan ben en blijf (ik ben in blijde verwachting van mijn midden juni geleverde Signature :) ), vraag ik mij toch af hoeveel ze hebben moeten betalen onder tafel om dit fraaie staaltje van beïnvloedingsjournalistiek naar hun hand gezet te krijgen.
Het is allemaal heel subtiel, maar als je het aandachtig leest, valt het op dat de positieve punten van Koga worden lyrischer beschreven dan die van idworx ... oftewel : waar stopt de journalistiek en begint de marketing :roll: .

Dit artikel draagt het label "duotest" maar heeft meer weg van een publireportage :evil: .
Maar nogmaals, wat mij betreft geen kwaad woord over de Signature natuurlijk.
Ach, blijft het niet allemaal in de familie!

Schlauch schreef:Bedankt voor de verwijzing.
Het gevoel dat jij beschrijft heb ik helemaal niet. Ik vind het een informatief artikel. Het commentaar van de zaakvoerders is ook duidelijk onderscheidend.
Dat de mogelijkheden van het opwaarderen onbegrensd zouden zijn voldoet niet aan mijn verwachtingen.
Jacq.
Hmm Gerrit merkt toch terecht op dat hij zijn fiets met andere velgen levert, daar gaan ze in de eind conclusie gewoon aan voorbij. Dan openen dat de test geen verliezer kent, en eindigen dat de KOGA de winnaar is. Dat is hij dan alleen maar omdat hij anders is afgemonteerd, niet op de kwaliteit.
dik5 schreef:Ach, blijft het niet allemaal in de familie!
Nee hoor!! KOGA is allang door Gerrit Gaastra zijn ouders verkocht, dus het is uit de familie :lol:

De keus valt uiteindelijk op de Koga vanwege de prijs. Misschien is de Off Rohler afgemonteerd met een overkill aan kwaliteit.

Hmm, welk outdoorblad is nog wél (grotendeels) vrij van marketing... :? ?

Ik kan me een ondergoedtest herinneren in de Op Pad van december? Goede bekenden van me hebben een eigen test gedaan: verschillende soorten ondergoed in een badje gedaan en opgehangen bij kamertemperatuur (net als de test van Op Pad). En wat blijkt? De testresultaten pakken toch heel anders uit...!

Dan vraag je je toch af waarom ze überhaupt nog "testen" publiceren in die tijdschriften. Dan kunnen ze net zo goed geen enkele test meer publiceren en op een andere wijze aan de centen komen...

Robertjan schreef:
Dan vraag je je toch af waarom ze überhaupt nog "testen" publiceren in die tijdschriften. Dan kunnen ze net zo goed geen enkele test meer publiceren en op een andere wijze aan de centen komen...
Of echt wetenschappelijk laten testen... :wink:

Maar wat is dan wetenschappelijk?

Gewoon door het water halen, ophangen, en de volgende ochtend kijken en voelen? Dan voel je al hoe vochtig het is. Tegen de avond weer even voelen, en de bevindingen noteren/onthouden. De volgende ochtend weer even voelen.

Uiteindelijk heb je zo wel een lijstje van welke sneller droogt dan welke.

Om maar een voorbeeld te noemen bij het wollen ondergoed: Patagonia kwam (als ik het uit m'n hoofd goed zeg) minder uit de Op Pad-test dan Icebreaker en Helly Hansen daar weer na. In de bovengenoemde test van mijn kennissen kwamen in deze categorie Helly Hansen en Patagonia aanzienlijk beter uit de test dan Icebreaker. Dan bedoel ik dat HH en Pata de volgende avond droog waren, en Icebreaker de 2e ochtend nog steeds vochtig... Da's toch een aardig verschil!

Anyway, ik ben weer veel teveel aan het kletsen. Wordt tijd dat ik weer werk vind :roll:.

Robertjan schreef:Maar wat is dan wetenschappelijk?
In overeenstemming met de eisen, de regels of methoden van de wetenschap. Maar goed, meestal lees ik zo'n test wel maar baseer mijn keuze op meerdere bevindingen.

Franke schreef:De keus valt uiteindelijk op de Koga vanwege de prijs. Misschien is de Off Rohler afgemonteerd met een overkill aan kwaliteit.
Ja die is goedkoper, maar niet dezelfde kwaliteit....

En verder; Gerrit denkt goed na over waar een kabelstop wel of niet op het frame moet komen. Toen ik bij een Easyroller een wiel moest herspaken, kwam ik er achter dat alle spaakgaten zowel de linker als de rechterserie meer naar links in de velg zijn geplaatst, bij een cassetenaaf betekent dat je meer parapluvormig kan spaken, waardoor je een sterker wiel krijgt. Vind ik goed bedacht.

Schlauch schreef:@Haike,
Ik ben het met je eens dat de conlcusie (en de test) niet helemaal volledig is.
Dat er hier verder wordt geschreven dat er een of andere band zou zijn tussen de journalisten en de besproken merken vind ik echt flauwekul. Ik maak dat echt niet uit de inhoud van het artikel op.
Het zijn gewoon twee verschillende fietsen, punt.
Dat zal ik ook niet beweren :wink: maar een attente lezer moet het toch ook opvallen dat sommige dingen erg nonchalant geformuleerd zijn, in dit artikel. De test zelf zal wel deugen, maar er een correcte weergave van geven in een artikel/testrapport of hoe je dat noemen wilt vind ik wel wat mager.....