Additionally, paste this code immediately after the opening tag: T.K.G. een afneembaar fietsspiegeltje - Forum Wereldfietser

T.K.G. een afneembaar fietsspiegeltje

Omdat in mijn omgeving geen fietszaken zijn gevestigd, die een afneembaar fietsspiegeltje verkopen, stel ik hier de vraag: wie heeft er zo'n afneembaar fietsspiegeltje voor mij te koop. Het betreft een Zefal .Multiposition. De overdracht en betaling zou kunnen plaatsvinden op een gezamelijke fietstocht naar een bepaald punt, waar je elkaar kruist. Zo heb je een actieradius van zo'n 150km vanaf Emmen.

Heb ik gezien, De kosten zijn gering, maar wel 75% verzendkosten erover heen. Dat vind ik absurd.

Niet zeuren Dries. Dit thema komt met een zekere regelmaat terug (vergelijk het gezeur over Rohloff olie), maar distributie is nu eenmaal vaak duurder dan productie. Het is even wennen, maar het is eigenlijk heel mooi. De oorzaak is immers dat er in distributie relatief veel arbeid zit en dat onze Nederlandse lonen hoog zijn. Prima toch?
Wim

Als je 150 km fietst kom je vast en zeker een zaak tegen die een heel mooi stuurspiegeltje verkoopt

Willem Jongman schreef:Niet zeuren Dries. Dit thema komt met een zekere regelmaat terug (vergelijk het gezeur over Rohloff olie), maar distributie is nu eenmaal vaak duurder dan productie. Het is even wennen, maar het is eigenlijk heel mooi. De oorzaak is immers dat er in distributie relatief veel arbeid zit en dat onze Nederlandse lonen hoog zijn. Prima toch?
Wim
Mee eens! Wat ik in zo'n geval doe (als ik de tijd heb) is wachten tot mijn verlanglijstje wat langer is en dan bestel ik meerdere artikelen òf samen met een kennis/vriend.

DriesBa schreef:
Heb ik gezien, De kosten zijn gering, maar wel 75% verzendkosten erover heen. Dat vind ik absurd.
zullen we het even op een rij zetten.

het spiegeltje kost 9.95
Marco rekent 2.50 verzendkosten voor orders boven de 15 euro.

Dus je gooit er nog een of twee binnenbandjes bij die je toch een keer nodig hebt en voor die 2.50 gaat Marco:

controleren of de bestelling betaald is
factuur invoeren en uitprinten
order verzamelen
order inpakken met verpakkingsmateriaal
spullen naar postkantoor brengen
TNT betalen
af en toe uitzoeken waar de zending gebleven is als TNT weer een steek laat vallen,

inderdaad, die 2.50 is absurd

m-gineering schreef: inderdaad, die 2.50 is absurd
:D

Begrijpelijk, in het westen is de levensstandaard hoger.

Franke schreef: :D

...dan in Drenthe? :lol:

Volgens mij is die Zefal spiegel gewoon bij iedere Halfords te koop dus ook in Emmen. En anders kan je 'm vast daar bestellen.

De tovenaar schreef:
Franke schreef: :D

...dan in Drenthe? :lol:

Volgens mij is die Zefal spiegel gewoon bij iedere Halfords te koop dus ook in Emmen. En anders kan je 'm vast daar bestellen.
Met verbazing de reacties gelezen.

Ten eerste: 'k Heb de afgelopen weken bij 17 fietswinkels gevraagd en geen enkele winkelier kende het spiegeltje! Misschien de verkeerde verkoper gevraagd? ;-(
By the way: de fietswinkels bevonden zich in Emmen(4) of in plaatsen op een route: Lelystad(2), Enkhuizen(2), Hoorn(2), Medemblik(1), Alphen a/d Rijn(1), Leiden(1), Voorschoten(1), Den Haag(1), Katwijk(1) en Sassenheim(1).Het waren allemaal plaatselijke, redelijk grote, fietswinkels, waaronder Profile, Halfords, Bike4Travel of zoiets etc.. Misschien de verkeerde winkels bezocht? ;-(
En in Emmen heb ik inderdaad bij Halfords gevraagd of de spiegel was te bestellen. Het antwoord luidde: "Komt helaas niet in ons assortiment voor. We zin geen klant bij dat bedrijf"

Ten tweede: een spiegeltje van 9.99 euro en 7.50 euro verzendkosten betekent dat bij verkoop van 100 spiegeltjes en die kunnen echt alle in een schoenendoos, er 750 euro aan verzendkosten wordt berekend c.q. geïnd. Dat lijkt me buitenproportioneel!

Ten slotte: wat ik enigszins verwonderlijk vind, is dat men te gemakkelijk in de portemonnaie van een ander kijkt. Waarschijnlijk hebben vele van jullie een goede baan in het handelsbedrijf, doch anderen kunnen toch minder financiële beschikbaarheidsfondsen hebben? Oordell niet te impulsief, a.u.b..

By the way: inmiddels het spiegeltje toch maar via Internet gekocht van een bedrijf uit - nota bene - Hoorn. De verzendkosten hiervoor waren 3.50 euro en dat vind ik toch nog redelijk.

At least: jullie hebben ook allemaal een beetje gelijk waar spreken we over. ;-)

Willem Jongman schreef:Niet zeuren Dries. Dit thema komt met een zekere regelmaat terug (vergelijk het gezeur over Rohloff olie), maar distributie is nu eenmaal vaak duurder dan productie. Het is even wennen, maar het is eigenlijk heel mooi. De oorzaak is immers dat er in distributie relatief veel arbeid zit en dat onze Nederlandse lonen hoog zijn. Prima toch?
Wim
Nog even een individuele reactie:
Mee eens Wim, wat betreft die lonen! Niet dat een spiegeltje van 9.90 euro, 7.50 euro verzendkosten moet hebben. Zo kom je op de de ca. 75% verzendkosten, waarover ik in een eerder berichtje in dit draadje schreef.

m-gineering schreef:
DriesBa schreef:
zullen we het even op een rij zetten.

het spiegeltje kost 9.95
Marco rekent 2.50 verzendkosten voor orders boven de 15 euro.

Dus je gooit er nog een of twee binnenbandjes bij die je toch een keer nodig hebt en voor die 2.50 gaat Marco:

inderdaad, die 2.50 is absurd
75% van 9,90 euro, waarover ik schreef, is iets meer dan 2,50 euro.
Welke Marco bedoel je?
En die binnenbanden heb ik al, dus geen extra nodig.

Franke schreef:Als je 150 km fietst kom je vast en zeker een zaak tegen die een heel mooi stuurspiegeltje verkoopt
Fietsspiegeltjes zat, maar de Zefal multi..dat viel dus vies tegen. Geen enkel dus. ;-(

Nog even over de verzendkosten; het lijkt buitenproportioneel maar probeer voor dat bedrag eens van Emmen naar pak 'm beet Capelle aan den IJssel te reizen, lukt je niet.

Als ik precies weet wat ik moet hebben loop ik naar de plaatselijke fietsenboer en bestel het via hun. Soms moet je wat langer op je spullen wachten maar je bespaart wel verzendkosten.

Franke schreef:Nog even over de verzendkosten; het lijkt buitenproportioneel maar probeer voor dat bedrag eens van Emmen naar pak 'm beet Capelle aan den IJssel te reizen, lukt je niet.

Als ik precies weet wat ik moet hebben loop ik naar de plaatselijke fietsenboer en bestel het via hun. Soms moet je wat langer op je spullen wachten maar je bespaart wel verzendkosten.
ad1e zin: Mee eens, maar een bedrijf verzendt naar meer adressen en voor een schoenedoos vol spiegeltjes 750 euro te berekenen is erg veel. Je kunt er wel miljonair mee worden.
Trouwens de logistiek zijn wel die tijdens het fietsen langs je heen razende distributiewagens. Hebben we geen andere oplossing?

ad 2e zin: Dat lukte dus niet bij Halfords in Emmen! Ik heb het niet bij iedere andere gevraagd; tijdens de tochten duurde me dat ook te lang.
Je hebt inderdaad geen verzendkoste. Niet aan gedacht. Trouwens ongeduld om geen 14 dagen te wachten op iets is ook wat. ;-)

Ik bedoelde ook niet de Halfords want dat is m.i. niet een echte fietsenzaak.

Franke schreef:Ik bedoelde ook niet de Halfords want dat is m.i. niet een echte fietsenzaak.
Het blijft dat een Internetfietsenzaak liever 100 dan 1 zefal Multi... verkoopt en daarmee gaat voor - in dit geval - 100 x 7.50= 750 euro. Voor dat bedrag wil ik en met mij velen wel even een paar reisjes in Nederland maken c.q. voor betaald krijgen.