door
whave » ma 23 jun, 2008 13:02
Vorige week heb ik ‘m dus gefietst met zoonlief van 11. Met de trein naar Zwolle en vervolgens naar Hardenberg, prima bed&breakfast (
http://home.hetnet.nl/~luggers/ ). De volgende dag naar Nordhorn (overnachting
http://www.hotel-nordhornerhof.de/main.html ). De 3e dag naar Darfeld overnachting
http://www.hotel-feldkamp.de/start.htm ). De 4e dag zijn we via de R1 terug gefietst naar Stadtlohn, langs het vliegveld en bij grenspaal 788 de route vervolgd naar de trein in Winterswijk. Dagafstanden rond de 60, 80, 80 en 55 km.
Het bruggetje dat er uit lag was tussen Engden en Drievorden, er lagen nu wel enkele planken over. Zoonlief vond dat we daar prima overheen konden met de fiets dus hebben we de bouwhekken even aan de kant geschoven en zijn er over heen gewandeld. Er waren geen werkzaamheden op dat moment.
We hebben de routegids van Bikeline/Esterbauer tegen de richting in gefietst en dat ging prima. Daarnaast is de route prima bewegwijzerd door de ANWB in deze richting, wel goed opletten in de dorpen. Tussen Schuttorf en Darfeld (bron vd Vecht, alhoewel het dorp voor Darfeld, Eggenrode, vindt dat zij de bron zijn) zitten er wel verschillen qua route tussen de LF/ANWB borden en het Bikeline boekje. Soms hebben we de borden gevolgd en soms het boekje. De R1 hebben we op de Bikeline kaart gefietst, ging ook prima. De route is ook bewegwijzerd, echter niet altijd met de R1 bordjes met groene letters, als die er niet zijn moet je het witte bordje met de rode fiets er op volgen, er komt dan vanzelf ook wel weer een R1 bordje.
Al met al een heerlijk tocht waarbij we geluk hadden met het weer. Slecht 1 klein buitje en weinig wind tegen.
Het enige merkwaardige was dat we vanuit Hardenberg op een gegeven moment rechtsaf hadden gemoeten om Gramsbergen (na oversteek vd grote weg) binnen te rijden. De bordjes (incl. onderschrift Vechtdalroute 225 Darfeld) stuurden ons echter rechtdoor naar Coevorden. Halverwege zijn we toch naar de Haandrik gefiets (niet de bordjes volgend dus) en daar kwamen we weer op de route, typisch genoeg ook weer met dezelfde bordjes. Misschien weet iemand hoe dat zit?