Additionally, paste this code immediately after the opening tag: National Park Pass Canada - Forum Wereldfietser

National Park Pass Canada

Voor de zomer van 2008 staat een fietstocht gepland van Calgary (via Banff, Jasper, Prince George, Prince Rupert, Vancouver Island) naar Vancouver. Om te fietsen, te picknicken en te kamperen zijn we in ieder geval voor de route tussen Banff en Jasper een Nationale Park Pass nodig.

Weet iemand van jullie of deze op naam staan? Wij wilden namelijk een jaarpas kopen en deze dan weer doorverkopen. Is de Nationale Park Pass verbonden aan één bepaald park of is hij voor meerdere parken geldig?

Alvast bedankt voor de informatie! Wij kijken er erg naar uit om aan deze toch te beginnen :D

Marjolein

Conditions

Pass must be signed by the purchaser; void if resold. It is valid for entry only and not for other Parks Canada services or facilities. Please note that some national parks and national historic sites are closed seasonally.

( http://www.pc.gc.ca/voyage-travel/carte ... ass1_e.asp )

Hoi
Wij hebben in de zomer van 2005 in British Columbia gefietst, ook zo'n pas aangeschaft, maar eigenlijk nooit hoeven laten zien bij elk volgende park dat we binnen gingen. Ik meen me te herinneren dat dat het bijgevoegde kaartje, dat bedoeld is om aan je achteruitkijkspiegel te hangen van je RV/camper/auto etc (en die ik in mijn stuurtas verstopte), voldoende was...

En volgens mij kunnen fietsers weinig kwaad daar doen en gaat het allemaal vrij makkelijk.

Ik heb niet met voorbedachte rade geen handtekening op de pas gezet en daar verder ook niet over nagedacht.
Toen ik terug was in NL heb ik via het forum iemand anders (gratis) blij kunnen maken met die pas, maar meer toevallig omdat diegene daarnaar op zoek was.

Anneke
Ik heb ook door Banff and Jasper gefietst. Bij de entree heb ik toen een gewone losse entreekaart gekocht. Ik heb hem nog in bezit. Wel ging er een folder bij hoe je moet handelen als er een grizzlybeer in jouw buurt komt. Hier een drietal foto's: www.mijnalbum.nl/Album=QWJDUIEE . De derde foto zit al jaren als bureaublad op mijn PC.
Neem wel warme kleren mee, zelfs op 15 juli, dus midden in de zomer, lag er echt sneeuw en niet bepaald warm, zeker als je van een helling gaat afdalen!
Ik startte in Toronto en de fietstocht eindigde na vier weken in Edmonton, via Chicago en Calgary.