Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ongelijke velgbreedte - Forum Wereldfietser

Ongelijke velgbreedte

Edit:
Oorzaak inmiddels gevonden door onder het velglint te kijken. Velg is gescheurd.
Oorzaak van wat?

Ongelijke velgbreedte (zie onderwerp).
Door de scheur is de velg breder en dus blokkeert de rem daar.
Wat de oorzaak van de scheur is is nog onduidelijk. Het is een vrij nieuwe velg en de bandenspanning was nooit meer dan 3 bar.

Jan Eleveld schreef:Ongelijke velgbreedte (zie onderwerp).
Door de scheur is de velg breder en dus blokkeert de rem daar.
Wat de oorzaak van de scheur is is nog onduidelijk. Het is een vrij nieuwe velg en de bandenspanning was nooit meer dan 3 bar.
gokje MAvic 717 ?

Een Trek-velg: Bontrager Maverick. Heeft een zgn. offset spoke bed. Dwz. de spaken zitten iets naast het midden van de velg. Geen idee wat de filosofie daarachter is en evenmin of die constructie misschien zwakker is.

m-gineering schreef:
gokje MAvic 717 ?
:( Toevallig heb ik voor een andere fiets vorige maand een xt-naaf met Mavic717 gekocht. Geen goede keus dus?? Met Mavic heb ik overigens nooit problemen gehad.

Jan Eleveld schreef:Een Trek-velg: Bontrager Maverick. Heeft een zgn. offset spoke bed. Dwz. de spaken zitten iets naast het midden van de velg. Geen idee wat de filosofie daarachter is en evenmin of die constructie misschien zwakker is.
De rechter spaken staan minder rechtop, de linker spaken juist iets meer. Het verschil in spaakspanning links-rechts wordt daarmee gereduceerd. Zou dus vriendelijker moeten zijn voor de spaakgaten

Jan Eleveld schreef:
m-gineering schreef:
gokje MAvic 717 ?
:( Toevallig heb ik voor een andere fiets vorige maand een xt-naaf met Mavic717 gekocht. Geen goede keus dus?? Met Mavic heb ik overigens nooit problemen gehad.
Laat ik het zo zeggen, Mavic velgen zijn prachtig recht, maar ik zou er nooit mee op vakantie gaan