Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wat zijn goede fietsbanden zonder antilekgedoe - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wat zijn goede fietsbanden zonder antilekgedoe

'k Moet toegeven dat ik ook met anti-lekbanden geen betere ervaringen heb dan met gewone banden. Ook duurdere banden hebben geen noemswaardig voordeel opgeleverd. Heb ook nauwelijks lek(ken) op het loopvlak, maar veel meer aan de zijkant. How come:I don't know?

Pathfinder_II schreef:Misschien is dit iets .... nooit meer lekke banden en de schoenen gaan best lang mee. Heb je meteen een fiets EN wandelvakantie.

Afbeelding

Waarschijnlijk heb je nu last van losse veters.

Wouter
Of last van steentjes in je schoenen.

DriesBa schreef:'k Moet toegeven dat ik ook met anti-lekbanden geen betere ervaringen heb dan met gewone banden. Ook duurdere banden hebben geen noemswaardig voordeel opgeleverd. Heb ook nauwelijks lek(ken) op het loopvlak, maar veel meer aan de zijkant. How come:I don't know?
Omdat aan de zijkant geen antileklaag zit. :wink:

catemaron schreef:Ik blijf het raar vinden dat ik een nieuwe binnen en buitenband in minder dan 500 km eerst 2 keer lek rij voordat het gedonder afgelopen is.
Opties:
* accepteren dat je nog geen heel erg goed statistisch onderzoek hebt gedaan. Een snakebite krijg je met elke band en als hij echt op spanning was heb je hem werkelijk een enorme ram moeten verkopen.
* goedkope pro-lekbanden kopen en genieten tegen alle statistiek in.
* op zoek gaan naar de oorzaak waarom jouw ervaringen anders zijn dan die van anderen. (type binnenbanden, maat, velglint, passing ventiel, slechte manometer)
* doordiscussieren, een boze brief schrijven en rechtszaken beginnen.
Leon (Schwalbe Marathon, zo'n beetje 1 lek per 4000 km, meestal meidoorns, zelden glas of vuursteen)

Lek gereden na 25 km met nieuwe conti travel contact banden.
Ze konden niet op tegen een duimspijker wat denk ik normaal is.
Met een beetje geluk rijd je met gelijk welke banden zelden lek en met wat pech kan je zelfs met de beste lek rijden.

Op mijn stadsfiets zitten Swalbe Delta Cruisers, nu ruim 2 jaar oud en nog geen een lekke band gehad.

Ik heb onder mijn stadsfiets ook al enige jaren twee witte (of zijn die alleen in het wit?) Delta Cruisers en nog nooit lek gereden.

Maar goed, ik ben ook een goede stuurman... 8)

Franke schreef:Ik heb onder mijn stadsfiets ook al enige jaren twee witte (of zijn die alleen in het wit?) Delta Cruisers
van Schwalbe mag je kiezen: whitewall, black, reflex, gumwall, creme reflex, lever, lever reflex......

Ik rij bijna nooit lek. Ik rijd Conti Travel contact, ook onverhard met veel bepakking. Overigens maak ik nooit hele lange reizen, dus echte km-vreters cp wereldfietsers zullen hele andere ervaringen hebben.

Van vroeger weet ik dat de door Leon genoemde meidoorn op 1 in de top 5 veroorzakers voor kwam.

Wat is de door algemeen aanvaarde norm voor lek rijden: 1x per 2.000 km? En onder welke omstandigheden is afwijking van de norm gerechtvaardigd:
- asfalt in Denemarken: +2.000 km
- meidoornuitvalseizoen: -1.500 km
- CtC fietspad door Newcastle: -1.350 km
- Schwalbe: +1.250 km

etc etc Ja, laten we een voorspellingsmodel maken!

Zo, nu weer aan het werk.

Volgens mij heb je ook geluk nodig?
Op mijn oude Koga sportfiets heb ik toen Conti's Top Touring 2000 op gelegd. Hele jaar (6000km o.a. woon werk) door fietsen en geen een lekke band ik koop een nieuwe Janjanssen en heb natuurlijk gekozen voor de dezelfde Conti's en na 1000 km een lekke band, en dat ging maar door zo, een stuk metaal erin gehad, scheur aan de zijkant, weer een lekke band, enz, een en al ellende. Ik vind het nog steeds vaag.
Heb op mijn huidige Koga Schwalbe marathons plus (standaarafmontage)en nog nooit een lekke band of iets anders gehad en ik vind ze ook wel behoorlijk slijtvast. (even afkloppen) dat wil niet zeggen dat ik niet wat anders wil uit proberen :wink: (die rolweerstand he plus de naafdynamo, poeh)

Op mijn vorige mtb lagen Schwalbe RR's en die vond ik behoorlijk slijtgevoelig, geen lekke band verder,
op mijn huidige mtb liggen Maxxis Advantage's (allround mtb banden) nooit een lekke band in het terrein gehad en erg slijtvast, ik rij een keer met de mtb naar Capelle a/d Yssel en ja hoor, een klassieke lekke band! geplakt en verder nooit meer een lekke band, snake bite, etc (afkloppen) ja, door een onvoorziene lancering lag de voor bb er gedeeltelijk af.

maar volgens mij hoort er ook een portie geluk en de persoonlijke ervaring bij.