Traject: Namen -Turnhout ma t/m vrij mogelijk met 1 overstap te Brussel-Noord
Datum: 14 mei 2008 tussen 11.00hr en 14.00hr
Vervoerstarief fiets: 5 euro persoon: 16,40
Fiets tevoren aangemeld?: nee, wel kaartjes van te voren op internet gekocht/geprint. Kaartje bevat barcode, maar is niet gescanned.

Ervaringen: Namen heeft een modern station dat kaal oogt bij de entree, alle info en activiteiten zijn op de bovenverdieping, de ronde liften zijn nogal krap, met een 26"-56cm frame fiets ging het net met het stuur dwars. Fiets rechtop houden is een optie. De lift naar het perron zelf is ruim genoeg (rechthoekig).
Er is ook een tunnelgang naar de perrons, toegang van de weg af niet onderzocht, toegang naar de perrons toe een schuine helling

Kaartjes via internet van te voren gekocht/geprint mbv creditcard, nadeel is dat per kaartje (persoon en fiets) aparte transactie gemaakt moet worden.

Op doordeweekse dagen is enkel een overstap op Brussel-Noord nodig. Bij de treinen zijn IC. In mijn geval kon ik van spoor 10 naar spoor elf op hetzelfde perron.

Krap hok voor max 2 fietsen traject naar Brussel,
Traject naar Turnhout fiets op balkon gezet, wat enkel handig is als het niet druk is.

Het perron (is er wel sprake van een verhoging???) in Turnhout is erg laag, alleen zonder hulp instappen hier met volgepakte fiets lijkt me enigzins onmogelijk zonder de tassen eraf te halen. Uitstappen was meer uit de trein vallen. Als je handig bent met de voorrem is dit (althans voor mij) geen probleem.