Additionally, paste this code immediately after the opening tag: HELP! mijn brooks vertoont scheurtjes - Forum Wereldfietser

HELP! mijn brooks vertoont scheurtjes

Hallo allemaal,

Momenteel zitten we in San Pedro de Atacama. Vandaag plegen we fietsonderhoud voor het komende stukje fietsen richting Uyuni.

We keken eens naar onze zadels en mijn zadel ziet er tamelijk uitgedroogd uit. Bij de ´klinknagels´ vertoont hij kleine scheurtjes en lijkt´ie wat uit te rekken.

Ik heb er deze reis zo´n 5500 km. op gefietst en we kunnen hier geen Brooks invetspul kopen...

Heeft iemand een advies voor een type vet dat ik zou kunnen gebruiken om het zadel weer iets soepeler te krijgen?

We hopen op een snelle reactie, want overmorgen stappen we weer op de fiets!

Alvast dank,

Gudrun
Gudrun schreef:Hallo allemaal,

Momenteel zitten we in San Pedro de Atacama. Vandaag plegen we fietsonderhoud voor het komende stukje fietsen richting Uyuni.

We keken eens naar onze zadels en mijn zadel ziet er tamelijk uitgedroogd uit. Bij de ´klinknagels´ vertoont hij kleine scheurtjes en lijkt´ie wat uit te rekken.

Ik heb er deze reis zo´n 5500 km. op gefietst en we kunnen hier geen Brooks invetspul kopen...

Heeft iemand een advies voor een type vet dat ik zou kunnen gebruiken om het zadel weer iets soepeler te krijgen?

We hopen op een snelle reactie, want overmorgen stappen we weer op de fiets!

Alvast dank,

Gudrun
bijenwas

Weet niet hoe die scheurtjes van je er precies uit zien, maar mijn brooks vertoonde ook al vrij snel een soort van 'kloven'/krakjes (na 2000 a 3000km), met name rond de kliknagels. Ik rij er sindsdien al weer even op rond, zonder problemen.

Regelmatig invetten kan natuurlijk helemaal geen kwaad, maar misschien moet je je er ook niet al te veel zorgen maken...

Roef
m-gineering schreef:bijenwas
Wat weer in bijvoorbeeld de wax zit voor schoenonderhoud van Meindl en NikWax... Toch handig, zo'n potje mee :D!
Gudrun schreef:We keken eens naar onze zadels en mijn zadel ziet er tamelijk uitgedroogd uit. Bij de ´klinknagels´ vertoont hij kleine scheurtjes en lijkt´ie wat uit te rekken.
We kunnen hier niet zien hoe ernsitg het er uitziet. Heb je er een foto van? Als het echt kleine scheurtjes zijn kan het nog tienduzenden kilometers duren voordat er iets gebeurt.
Leon

Berre schreef:Zet de fiets niet in de brandende zon
Hahaha, grapje zeker. Net als die fietscomputer die niet in de zon mag :lol: :lol:
Kijk eens waar OP zich bevindt :lol:
Leon

De schaduw van het zadel is de enige plek waar daar geen zon is :lol:!