Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets aanschaffen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fiets aanschaffen

Franke schreef:
Haike schreef:
Franke schreef: Ok, de laatste der mohikanen heb ik vorige week in Spakenburg gezien...
Aha,.. dus je wist de bekende weg naar Spakenburg...
Ik was er voor het eerst en heb m'n ogen uitgekeken...
Wat gek dat je het dan alleen maar daar hebt gezien, ik weet niet waarom je zo getrikkerd raakt van mijn antwoord, maar als je denkt dat ik het antwoord op je vraag heb gegeven om jou op je nummer te zetten, zit je er flink naast. Maar ik stel voor het hierbij te laten.

Even serieus. Ik denk dat veel dames-vakantie/wereldfietsers rondtoeren met een damesframe omdat ze niet anders gewend zijn van hun stadsfiets. Voor een stadsfiets is een damesframe inderdaad best handig als je wel eens een rok draagt en voor nog makkelijker op-en-afstappen, al dan niet met zware boodschappen aan het stuur en/of een kinderzitje achterop. Maar dat wil niet zeggen dat voor toertochten een damesframe ook een goede keus is.

Je ziet wel dat steeds meer mannen in de stad voor een damesframe kiezen en steeds meer vrouwen bij toertochten voor een herenframe. Dat vind ik dus heel logisch.

Ik zal nooit een Dame een damesframe adviseren als reisfiets... Maar de klant is natuurlijk wel koning(in) :lol:

Als stadsfiets heb ik tegenwoordig een damesfiets met terugtraprem. Mijn vrouw gebruikt haar vakantiefiets ook in de stad omdat ze niet van slome suffe fietsen houdt. Ze rijdt dus ook met korte rok op een herenmodel (een alu travelmaster 26).
Wim

Willem,
laatst mijn autotje naar de garage gebracht en een leenfiets mee gekregen
26" met plofbanden terugtraprem en natuurlijk veel te klein (Opa is 1.98)
Maar voor in de buurt niet eens zo verkeerd en ziet er niet uit dus is niet zo aantrekkelijk voor het boevengilde. Voor de grotere stukken zweren we natuurlijk voor de andere kar die loopt echt veel lichter dan zo'n stads barrel
Groetjes Opa Leen