Additionally, paste this code immediately after the opening tag: VSF fiets, waar te koop? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

VSF fiets, waar te koop?

whisky schreef:Hoi Niels,

Met de Sram I-motion 9 speed naaf heb ik geen ervaring. Voor in het vlakke Nederland is het zeker genoeg, vooral wanneer je merendeels verhard fietst. Voor het ruigere en steilere werk mis je dan waarschijnlijk de kleine tussenstapjes die wel beschikbaar zijn bij een Rohloff en een 27er systeem.
Je hebt natuurlijk wel het voordeel dat een naafversnelling onderhoudsarm is, ook handig als je hem als woon-werk fiets wilt gebruiken


Whisky
ik heb sinds een paar weken een T400 met een Sram I-motion 9 speed welke ik voor woon-werkverkeer gebruik (38km per dag) over vlak verharde fietspaden. in cominatie met continental city contact banden.

En ik moet zeggen ben er zeer te spreken over, wel moet ik nu na 500km even terug voor een afstelbeurt. die 9 is meer dan genoeg, rij voornamelik in 7-8-9.

Niels1975 schreef:
Overigens, wat vinden jullie van de T-400 met Sram I-motion 9 speed naaf? http://www.fahrradmanufaktur.de/T400_Sr ... 9G_36.html
Is jullie iets bekend over deze naaf?

groet,
Niels
Ik weet het niet, ik heb ook geen ervaring met deze naaf, maar als ik het zo zie denk ik dat het een beetje een tegenhanger moet zijn voor een 8 speed shimano nexus naaf, en das goed voor woon en werk verkeer. Is deze naaf al lang op de markt? want die 1e generatie shimano had behoorlijk wat kinderziektes :cry: en verder sluit ik me aan bij whisky, ik vraag me af of het bereik van deze naaf wel voldoende is, voor heuvels en zwaarder werk. :wink:

Schlauch schreef:
Haike schreef: en zegt het niks over het frame waar ze aan hangen
Hoe zit dat dan ?
Een framefabrikant is niet gebonden aan bepaalde onderdelen, hij kan bepalen voor welk merk hij zijn frame in aanmerking wil laten komen, of het frame uitrusten met onderdelen van verschillende merken....
B.V. naven van Shimano, velgen van Exal, zadelpen van Ritchy, Zoom stuur, Magura remmen, en ga zo maar door.... ik noem nu maar wat bijelkaar. :wink:

Haike schreef:Ik weet het niet, ik heb ook geen ervaring met deze naaf, maar als ik het zo zie denk ik dat het een beetje een tegenhanger moet zijn voor een 8 speed shimano nexus naaf, en das goed voor woon en werk verkeer. Is deze naaf al lang op de markt? want die 1e generatie shimano had behoorlijk wat kinderziektes :cry: en verder sluit ik me aan bij whisky, ik vraag me af of het bereik van deze naaf wel voldoende is, voor heuvels en zwaarder werk. :wink:
Hi., kijk eens naar de tweede post in deze draad.

Wat mij betreft voldoet de imotion 9 veel beter dan een shimano naaf... (ook kwa duurzaamheid)

Bas

met Rohloff, wordt als "special edition woon-werk-vakantiefiets met
Rohloff, Magura hydraulische remmen en naafdynamo" aangeboden...
http://www.re-cycle.nl/merken/diamant.htm
Of http://www.gudereit.nl/ bij oa Mastebergen (Renkum e/o)

Beiden prijzen met Rohloff 1600-2000 euro.
Met wat aan passen ben je zo 1000-1500 euro goedkoper uit dan andere merken.
Ga eens voor een proefrit, dat betaalt zich "dubbel" terug...

[/quote]Niels,

Bij de vakantiefietser in Amsterdam zijn ze heel ff met vakantie vanwege het 5 jarige bestaan van de winkel, als ik het goed heb. Maar 100% zeker weten dat je daar een T-400 via het fietsplan met een derailleur aan kan schaffen. :lol:[/quote]

Ik heb net een antwoord van vakantiefietser gekregen. Ze kunnen de T400 met derailleur helaas niet via een fietsplan leveren. :( De T400R wel.

bij Recycle bestel ik gewoon de fiets die ik wil, de rekening voor het fietsplan maken ze heus wel in orde. Alles wat boven het fietsplan budget zit is belasting technisch niet meer verrekenbaar, dat is alles, maar de fiets- / materiaalkeuze is daardoor niet beperkt....

andre@home schreef:bij Recycle bestel ik gewoon de fiets die ik wil, de rekening voor het fietsplan maken ze heus wel in orde. Alles wat boven het fietsplan budget zit is belasting technisch niet meer verrekenbaar, dat is alles, maar de fiets- / materiaalkeuze is daardoor niet beperkt....
Hallo Andre,
Het is de keuze van de handelaar om aan een fietsplan mee te doen. Het gaat er volgens mij om dat de tussenpersoon (bedrijfsfietsenplan) een te groot deel van de marge afsnoept. Bij de duurdere fietsen is het schijnbaar wel rendabel. Van de belastingdienst hoeft een fiets niet via een tussenpersoon geleverd te worden. Mijn werkgever wil dit echter wel.

mvg,
Niels

jammer en vervelend....
PS: die verplichting vh bedrijf is niet te omzeilen....
Bij ons is ook vaak veel verplicht maar als je met een redelijk voorstel komt, win-win.... dan gaan ze vaak toch overstag....

andre@home schreef:jammer en vervelend....
PS: die verplichting vh bedrijf is niet te omzeilen....
Bij ons is ook vaak veel verplicht maar als je met een redelijk voorstel komt, win-win.... dan gaan ze vaak toch overstag....
Je bedoelt de handelaar een redelijk voorstel doen?
Ik las in een andere post dat je zelf een Diamant met Rohloff hebt. Bevalt ie?

eigenlijk bedoel ik jouw baas; die moet wel met de constructie eens zijn dat je een andere fietsenwinkel kiest omdat die wel met jouw wensen om kan gaan.
Dan heeft jouw baas ook een tevreden werknemer als hij meewerkt, dus win-win voor hem maar ook voor jou..... Tja, hoe star is jouw bedrijf daarin?

De Diamant: fietst voortreffelijk met de Rohloff!
De chainglaider vind ik niet zo super, die zit nog wel eens los, maar dat heeft niets met de Diamant zelf te maken.
Ik vind het prijsverschil met de andere fietsen waar een Rohloff op zit te groot, zeker als ik zie hoe de Diamant afgemonteerd is met hoogwaardige onderdelen, dan blijft als grootste vverschil alleen het frame over. Uiteraard belangrijk, maar ik vind hem prima & stijf genoeg, tja wat blijft er dan nog te wensen over. Het vrschil van 1000 tot soms wel 2000 euro vind ik dan wel erg groot, iig voor een woon-werk fiets.
Per jaar ga ik waarschijnlijk rond de 4000 woon-werk km's maken, de Diamant lijkt me hiervoor meer dan geschikt.

De nederlandse importeur van Rohloff geeft zelf als advies om een "Storck" met Rohloffnaaf te kopen. Dan heb je qua prijs/kwaliteit een hele mooie verhouding, zegt hij. En tja Storck maakt mooie frame's zei de trotse bezitter :oops: daar hebben ook geen kleine kinderhandjes aan gezeten in verweggistan, want alle frame's worden in Duitsland gemaakt. Overigens geldt dat ook voor de Rohloffnaaf; met uitzondering van 1 stofringetje komen alle onderdelen uit Europa of misschien zelfs ook wel allemaal uit Duitsland.

Schlauch schreef:Tja dat is een mooi voorbeeld van belangenverstrengeling.
Als ik zo'n kostbare fiets met een naaf ga aanschaffen dan moet het voor de hand liggen dat er niets op te merken mag zijn over de maatvoering van het frame, en dat is niet het geval.
Dat is mijn advies.
Groet jac
Natuurlijk dat ben ik met je eens; de maat moet je uitgangspunt zijn als koper, maar als je daarnaast ook nog iets wilt met prijs/kwaliteit verhouding is het misschien een optie. Overigens heb ik het persoonlijk niet gecheckd, ik rij wel met Storck maar niet met Rohloff. Misschien dat er wel betere deals zijn. Kan me voorstellen dat als je in Kiel Windeweer langs gaat het ook heel aardig gaat worden... :wink:

andre@home schreef:eigenlijk bedoel ik jouw baas; die moet wel met de constructie eens zijn dat je een andere fietsenwinkel kiest omdat die wel met jouw wensen om kan gaan.
Dan heeft jouw baas ook een tevreden werknemer als hij meewerkt, dus win-win voor hem maar ook voor jou..... Tja, hoe star is jouw bedrijf daarin?

De Diamant: fietst voortreffelijk met de Rohloff!
De chainglaider vind ik niet zo super, die zit nog wel eens los, maar dat heeft niets met de Diamant zelf te maken.
Ik vind het prijsverschil met de andere fietsen waar een Rohloff op zit te groot, zeker als ik zie hoe de Diamant afgemonteerd is met hoogwaardige onderdelen, dan blijft als grootste vverschil alleen het frame over. Uiteraard belangrijk, maar ik vind hem prima & stijf genoeg, tja wat blijft er dan nog te wensen over. Het vrschil van 1000 tot soms wel 2000 euro vind ik dan wel erg groot, iig voor een woon-werk fiets.
Per jaar ga ik waarschijnlijk rond de 4000 woon-werk km's maken, de Diamant lijkt me hiervoor meer dan geschikt.
Andre,
Kan er op de voorvork van de Diamant een drager gemonteerd worden?. En heb jij je fiets via het fietsplan voor de 'aanbiedingsprijs' kunnen kopen?

groet,
Niels

Vraag alles wat er extra op kan even via de mail bij Re-cycle (zie website).
Iig: er zit een "voorvork: Staal super over-sized met low-rider nokken"...... op
Lijkt Ok.
nogmaals de specs vd fiets: ... http://www.re-cycle.nl/Resources/Diaman ... ohloff.pdf

De bon is helemaal conform het fietsplan opgeteld, maw ze zorgen dat de maximale ruimte van het fietsplan gebruikt wordt , zodat je maximaal ervan profiteert en de rest betaal je gewoon separaat, daar krijg je mooi een rekening overzicht van.

Dus als je de fiets exact koopt voor het bedrag van de aanbieding betaal je dat ook maximaal, daarvan wordt 995 euro (het max van het fietsplan zonder verzekering) apart gespecificeerd. De rest wordt ook apart gespecificeerd.

Hoeveel je van die 995 terug krijgt vd belasting hangt af in welke schijf je valt met de belasting...

andre@home schreef:Vraag alles wat er extra op kan even via de mail bij Re-cycle (zie website).
Iig: er zit een "voorvork: Staal super over-sized met low-rider nokken"...... op
Lijkt Ok.
nogmaals de specs vd fiets: ... http://www.re-cycle.nl/Resources/Diaman ... ohloff.pdf

De bon is helemaal conform het fietsplan opgeteld, maw ze zorgen dat de maximale ruimte van het fietsplan gebruikt wordt , zodat je maximaal ervan profiteert en de rest betaal je gewoon separaat, daar krijg je mooi een rekening overzicht van.

Dus als je de fiets exact koopt voor het bedrag van de aanbieding betaal je dat ook maximaal, daarvan wordt 995 euro (het max van het fietsplan zonder verzekering) apart gespecificeerd. De rest wordt ook apart gespecificeerd.

Hoeveel je van die 995 terug krijgt vd belasting hangt af in welke schijf je valt met de belasting...
Dank je Andre. Volgens mij zijn de bevestigingspunten idd op de foto te zien.
Ik zal het e.e.a. verder navragen bij Re-clycle en uiteraard binnenkort eens langsgaan! groet, Niels

Hallo, ik kan uit eigen ervaring zeggen dat ze in Wageningen makkelijk met het fietsplan omgaan. Mijn fiets, Avaghon serie is ook op die manier aangeschaft, geen enkel probleem. En euh, ik zou voor de Rohlof gaan als het nu al je voorkeur heeft, wil je hem straks echt graag. Dan is je geld al uitgegeven aan een fiets zonder en moet er weer geld bij. Ik heb ook heel lang getwijfeld maar ben toch voor Rohlof gegaan. Nu na ruim 400 km nog steeds geen spijt gehad van mijn dure aanschaf. :lol:

Ha, ik heb ook de Diamant met Rohloff, fietst toppie. En met een bon voor het fietsplan. Als je werkgever perse via een tussenhandelaar wil (die er fors en te veel aan verdienen) wordt het dan geen tijd voor een andere werkgever :lol: :lol:

Tja, die naaf.....het is op dit forum not done, maar ik ben heel tevreden over de Shimano Nexus 8-naaf. Heb er mee gefietst (met kampeerspullen) in Frankrijk, Duitsland en Zuid-Scandinavie. Ik heb van VSF een CX, de 28 inch-variant van de T400 met een Shimano nexus 8-naaf. Ik heb maar een heel enkele keer moeten afstappen tijdens mijn fietsreizen.
Ik heb het gevoel dat de goedkopere alternatieven van de Rohloff de komende jaren nog wel verder zullen worden ontwikkeld. Kan ik op termijn van het uitgespaarde geld van een niet-Rohloff bijna een nieuwe T400 kopen met een verder verbeterde SRAM I-motion of Nexus-8. Zet ik op mijn huidige 28-inch fiets dunnere, snellere banden voor fietstochten zonder veel bagage.

Karin

Veni, vidi, fietsie

Het is well done hoor, je mag hier opschrijven wat jou ervaringen zijn. Daar kan iemand die zoekend is alleen maar van leren. Het heeft mij erg geholpen om mijn keus te maken. En uiteindelijk maak je die zelf. Hoe meer info, hoe beter. Waarom zou iemand op b.v. een Medeo niet net zoveel plezier aan zijn fietsvakantie kunnen hebben dan op een fiets die 3x zo duur is? :oops: