Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Zuid-Noorwegen: linksom of rechtsom.... - Forum Wereldfietser

Zuid-Noorwegen: linksom of rechtsom....

Deze zomder ga ik met mijn vriendin naar Noorwegen om te fietsen. Nu beginnen wij in Kristiansand en willen van daaruit naar Oslo. Vervolgens tot over de helft met de trein richting Bergen en via Bergen terug naar Kristiansand. Nu lees ik veel routes die precies de andere richting in gaan...

Wat is raadzaam?

Dit wil ik vooral weten omdat we graag van te voren voor een leuk prijsje een binnenlands treinkaartje regelen... en dan moet ie wel de goeie kant op gaan.

Heeft iemand ervaring met Noorwegen tegen de klok in en is dit zwaarder dan de andere kant om?

Alvast bedankt.

Groeten
Jeroen

Ik kan me voorstellen dat tegen de klok in aan te raden is omdat je de toch landschappelijk gezien opbouwt. In het begin nog kust en wat lagere heuvels, dan de hoge heuvels in richting sneeuw en vervolgens de steile wegen bij de fjorden. Maar dat hangt er natuurlijk helemaal van af of je langs de fjorden gaat of van fjord naar fjord hopt via bergpassen.

Ik kan me voorstellen dat met de klok mee aan te raden is vanwege de wind. Tenminste het lijkt me dat deze sterker is in het zuidwesten dicht bij de kust.

Het lijkt me dat jouw route beter is, het mooiste stuk bewaar je voor het laatst. Andersom moet je anders van Oslo naar Kristiansand fietsen, lijkt me minder interessant dan de omgeving van Bergen, en is wat vlakker dus linksom bouw je je conditie geleidelijk op totdat de echte bergen beginnen.
Neorej schreef:
Dit wil ik vooral weten omdat we graag van te voren voor een leuk prijsje een binnenlands treinkaartje regelen... en dan moet ie wel de goeie kant op gaan.
Houd er rekening mee dat je ook voor je fiets reserveert.
Op mijn vraag hoe dit moest, kreeg ik het volgende antwoord van de NSB:

We recommend you to buy a ticket for your bike in advance, or else there is no guarantee that you can bring your bike with you on this trip. To book this ticket, you have to call our Customer Service tlf: +47 815 00 888.


Overigens ga ik in juni, dus zullen we elkaar wel niet tegen komen.

Peter