Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 21 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3740 berichten

Robertjan schreef:Maar ik zal kijken wanneer ik kan meedoen met raden :lol:!
Ik ben alleen maar enorm jaloers op je! :wink:
Fiets Robertjan fiets!

@Robertjan,

Heel veel avontuur en plezier toegewenst!

Dank u allen. De stroom gaat zometeen (na de "afscheidsmail" naar m'n vriendin in "verweggistan" :oops:) eraf. Dan rest voorlopig slechts nog de heerlijk analoge wereld.

(Oké, op de spiegelreflex en de videocamera en de iPod en de horloges en de fietscomputer na dan... :roll:)

Afbeelding

Dit is mijn vakantiefiets. Nog geen meter vakantie mee afgelegd, heb hem sinds 25 april j.l. Ben wel aan het trainen voor onze eerste fietsvakantie naar Lourdes. Er horen nog blauwe Ortlieb achtertassen, gele voortassen en een rode stuurtas bij. Post nog weleens een foto als hij 'vakantieklaar' is.

Marjan1 schreef:blauwe Ortlieb achtertassen, gele voortassen en een rode stuurtas
Dat belooft een kleurige verschijning te worden. Heel veel plezier ermee!
:D

Die standaard die erop zit is dat een HEBIE?

Hoi Haike, ik heb het even nagekeken. Het is inderdaad een Hebie
vorkstandaard 611.

Marjan1 schreef:Hoi Haike, ik heb het even nagekeken. Het is inderdaad een Hebie
vorkstandaard 611.
Die zou ik dan nog ff vervangen voor een Esge-pletcher standaard. En wel het model dat ook over de liggende en staande achtervork gaat. Die Hebie houdt helemaal niks, en zeker niet een fiets die bepakt is. De Esge kost een euro of 16 en voldoet heel goed. dat zouden ze bij Avaghon toch ook moeten weten... :cry:

Mooie fiets Marjan! Echter ik als niet kenner verbaas mij toch een beetje over de geometrie :D Voornamelijk dat de bovenbuis en achtervork zo laag op de toch al niet hoge zadelbuis uitkomen, is dat speciaal voor dames? Het bagagedrager-verbindingstuk komt daardoor wel vrij steil te staan en de bagagedrager lijkt wel even hoog te zitten als de bovenkant van je balhoofd (niks mis mee hoor). ;)
Nu ik er voor het eerst echt mee op stap ben geweest (rondje IJsselmeer) durf ik hem hier ook wel te posten. Zonder voortassen omdat we onderweg bij Vrienden op de Fiets verbleven, maar voor de rest wel in vol ornaat.
Tegen een muurtje aan bij Workum.

Afbeelding

zeer nette fiets, ik hoop dat mijne ook zo mooi wordt als ie af is :)

Afbeelding

Met deze Snel Sahara fiets ik momenteel (naar volle tevredenheid) door Chili. Zoals je ziet hou ik van rechtop zitten :-) En ja, ik zeul een hoop zooi mee, oa een kampeeruitrusting (ben in mijn eentje dus kan niks delen), bergschoenen, twee Footprint boeken, materiaal van de cursus Spaans, enz. Eigenlijk is het teveel, met name als de weg bergop gaat ...

Het wordt pas "te zwaar" als je het niet meer naar je zin hebt, dóór dat gewicht... :wink:

Wat zijn 'Footprint' boeken?

Dit is de mijne:

Afbeelding

Haike schreef:Dit is de mijne:
Ik heb precies zo,n spiegeltje en ook op de plek bevestigd. Misschien is dat wat voor Driesba? Is overal en makkelijk te verkrijgen.

Franke schreef:
Haike schreef:Dit is de mijne:
Ik heb precies zo,n spiegeltje en ook op de plek bevestigd. Misschien is dat wat voor Driesba? Is overal en makkelijk te verkrijgen.
Ok maar ik zat juist te denken of ik het ding niet zal verplaatsen naar de top van de bar-end, nu ben je een stuk breder, en ik kijk er niet altijd even handig in. En Driesba heeft volgens mij al een Zefal aangeschaft. :wink: Maar het is een fijn spiegeltje...

hoi Haike!

Zie ik daar ook een topeak road morph pompje (of iets gelijkaardig) aan je fiets hangen? Vooral de plaats waar het hangt vind ik wel interessant. Ik heb een road morph maar die is bevestigd aan m'n frame door middel van 2 vijsjes. Nu zou ik die graag vrijwaren om nog een extra bidon aan te hangen. Hoe heb jij je pompje op die plaats vastgemaakt?

Bedankt!
Sander

PS: mooie fiets trouwens! :-)

SanderVdM schreef:Hoe heb jij je pompje op die plaats vastgemaakt?
Met straps. Worden er zelfs bij geleverd. :?

Oeps. Voor mijn beurt. Ik heet geen Haike.