Additionally, paste this code immediately after the opening tag: GPS - Forum Wereldfietser

GPS

GPS

Hoi,

Ik wil binnenkort een GPS gaan kopen, weet dat de modellen van Garmin heel erg populair zijn, maar er zijn wel heel veel verschillende types. Ik zie eerlijk gezegd niet helemaal door het bos de bomen niet meer. Wie kan me een beetje op weg helpen wat de beste keus is. Eh ik kijk niet op 100 euro meer voor een apparaat.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Rutger,

Bij de firma Waypoint in Notter hebben ze heel veel types en heel veel kennis over GPS-en. Neem er even de tijd voor en ga er langs en laat je voorlichten. Dat is de beste manier.

En nee, ik werk daar niet, heb geen enkel belang en connectie met die zaak. Alleen goede ervaringen. Er zijn vast ook andere goede zaken.

Ik ben zelf ook zoekende en heb mijn keuze laten vallen op de eTrex Vista HCx van Garmin. Dit vanwege de '1000 punten'-meting, de langere oplaadtijd van de accu (25 uur) kan dus iig 2 dagen mee zonder op te laden en een digitale hoogtemeter en kompas. Ook is het een kompact apparaat.

Ik ben zelf ook zoekende en heb mijn keuze laten vallen op de eTrex Vista HCx van Garmin
Op deze site http://www.prijsvergelijk.nl/navigatie/ ... specs.html
staat in een tabelletje dat dit apparaat niet geschikt zou zijn voor op de fiets. Ik heb zelf te weining verstand om dit te beoordelen, maar misschien zou je het in je overweging mee kunnen nemen.

Groet,
Arjan

amfietsieus schreef:
Ik ben zelf ook zoekende en heb mijn keuze laten vallen op de eTrex Vista HCx van Garmin
Op deze site http://www.prijsvergelijk.nl/navigatie/ ... specs.html
staat in een tabelletje dat dit apparaat niet geschikt zou zijn voor op de fiets. Ik heb zelf te weining verstand om dit te beoordelen, maar misschien zou je het in je overweging mee kunnen nemen.

Groet,
Arjan
Ik zou eerder niet veel waarde hechten aan zo'n tabel van prijsvergelijk.:lol: Zowel de Vista, Legend als Venture zijn ook geschikt voor op de fiets. Ik denk dat ze doelen op de serie die specifiek voor de racefietser zijn ontworpen (Edge) met cadans en hartslagmeter aan boord.

JohanF. schreef:de langere oplaadtijd van de accu (25 uur)
Levensduur zou je bedoelen? :lol: Die andere modellen als Legend en Venture gaan trouwens ook zo'n 25uur mee voordat de batterij leeg is. Ik zou overigens wel aanraden te letten op een type met Micro Sd geheugenslot (aangeduid met x in het typenummer) voor extra kaartmateriaal.

gebruik eens de zoekfunctie... ik heb minstens al 4 goede topics over verschillende merken en typen GPS langs zien komen...

zoals dit topic?

Ik heb een garmin 60 cx te koop. Dit toestel is licht beschadigd aan de rubber (gebruikersschade) maar scherm, toetsen, antenne en al de rest zijn nog in perfecte staat.
Ik verkoop het toestel samen met heel wat kaarten (topografisch Nederland, België, Frankrijk, Duitsland, Autowegen heel west-europe waardoor het toestel als een soort "tomtom" gebruikt kan worden, fietskaarten België/Luxemburg.)
Ook verkoop ik de fietsbeugel er bij.
Ik heb zelf al een nieuw toestel en doe deze 60 cx van de hand voor 200 euro.
Je zegt maar of je interesse hebt om toestel te zien, te proberen te kopen...
Misschien kan dit overzicht je een beetje op weg helpen in het woud van Garmins:
http://gpstracklog.typepad.com/gps_trac ... clist.html 8)

Via Ebay heb ik mijn Garmin GPSMap 60Cx aangeschaft. Van een Duitse firma voor zeker 150 euro minder dan ze nhier in Nederland worden aangeboden. Met verzendkosten (10 euro) bleef ik iets boven de 300 euro. Het apparaat werkt na een paar maanden nog steeds perfect.
De Topokaart van Nederland en een bevestigingsbeugel aan het stuur(bij Notter) kostten meer dan de helft van het bedrag van de 60Cx. Ik zou op Internet gaan zoeken als ik je was. Scheelt honderden euro's.