Helaas, officieel mag je in Frankrijk niet wild kamperen.
Tommy
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik meerdere malen wild gecampeerd heb in Frankrijk, maar dat is wel 10-15 jaar geleden en ja ook in dat rode stof aan det mooie Lac du Salagou, en geen lois de Funes tegen het lijf gelopen.Dick en Els schreef:Inderdaad Jarno, net zoals in Nederland vind je in Frankrijk in vrijwel elk dorp een camping (hier lijkt het er inmiddels op dat elke boer een camping heeft). Natuurlijk is daar in Frankrijk, net zoals in Nederland, een grote diversiteit in. Er zijn wanstaltig grote commerciële caravandorpen maar er zijn ook duizenden kleine privécampings. In de 'municipals' is hetzelfde verschil. Sommigen bieden plaats aan honderden caravans, anderen zijn niet veel groter dan een krant en hebben alleen koud water.
Onze ervaring is dat je vaak meer moeite zult moeten doen om de camping te mijden in de hoop een plekje te vinden waar je vrij kunt staan.
Een financiële overweging hoeft het niet te zijn... de Franse kampeertarieven zijn de laagste van Europa en de boetes op wildkamperen zijn er niet mis. Voor één keer betrapt wild staan kun je vijftig keer een camping op en daar warm douchen (ik ben ervaringsdeskundige: Lac du Salagou, tarieven 1996).
Daarbij loop je ook nog het serieuze risico dat je kampeeruitrusting in beslag wordt genomen(!).
Natuurlijk, Carolien, in afgelegen gebieden vind je altijd wel een plekje, maar langs de route die jij fietst staat op elke 20 kilometer een camping.
Tip: je kunt ook bij "chambres d'hotes" vragen of je je tent in de tuin mag zetten.
Dick
Nee Theo,Theo Jorna schreef:MAG JE IN FRANKRIJK NIET VRIJKAMPEREN????
Ik denk dat dat voor veel gebieden opgaat. Wanneer je bijvoorbeeld de VS binnenfietst doe je dat waarschijnlijk ook met een zekere vooringenomenheid.Theo Jorna schreef:De Franse politiek ben ik minder enthousiast over, maar de Fransen zelf heb ik nagenoeg alleen maar goede ervaringen mee.
Leuk geprobeerd die site, maar ik kan de kaartjes niet vinden, en dat is het ENIGE wat ik echt nodig hebcarolien schreef:Ook heb ik op internet de site gevonden met de zelfde inhoud van de gids, namelijk alle campings. het leek mij wellicht een goede tip. http://www.campingfrance.com