Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Ik zoek naar ervaringen met cardanfiets Beixo - Forum Wereldfietser

Ik zoek naar ervaringen met cardanfiets Beixo

Hoi
Vanwege mijn dagelijke woon/werk over grotendeels zanderige fietspaden (ik bof toch maar he 8) ) lijkt me een cardanfiets een goede keuze.
Ben benieuwd of hier anderen zijn met ervaringenin het gebruik en het onderhoud van een Beixo.
Hun site ziet er goed uit, en binnenkort ga ik voor een proefrit.....
Rik
cb350 schreef:Hoi
Vanwege mijn dagelijke woon/werk over grotendeels zanderige fietspaden (ik bof toch maar he 8) ) lijkt me een cardanfiets een goede keuze.
Ben benieuwd of hier anderen zijn met ervaringenin het gebruik en het onderhoud van een Beixo.
Hun site ziet er goed uit, en binnenkort ga ik voor een proefrit.....
Rik
Ik zou ook een fiets met een gesloten kettingkast proberen!

Hi,

MC had ook een frame met cardan aandrijving, tis niet voor nix dat zij gestopt zijn met de verkoop van die dingen...

denk idd dat je het beste af bent met een dichte kettingkast fiets. (of anders een fixie... :D )

Bas

B@se schreef:Hi,

MC had ook een frame met cardan aandrijving, tis niet voor nix dat zij gestopt zijn met de verkoop van die dingen...

denk idd dat je het beste af bent met een dichte kettingkast fiets. (of anders een fixie... :D )

Bas
Sinds 1890 duiken cardanaandrijvingen om de 20 jaar weer op als "Nieuw!"

:D

yep,

net als riemaandrijving bv.

zag laatst ook dat het bekende japanse onderdelen merk weer terug wil naar geperste bb's...

Ben trouwens wel benieuwd naar het nieuwigheidje van sram (hammersmith) waarbij een groot deel van de derries verledentijd zou zijn.

Maar onderhoudsarm, dan denk ik aan een goede naaf versnelling met een dichte kettingkast, een t7 of imotion 9 oid. Zijn op dit moment legio goede fietsen mee te verkrijgen (denk dan wel eventjes over de grens...)

Bas

Tja

Ik rij nu op een fiets met 7 versn en een dichte kettingkast, wat dacht je dan.....
Maar ik ben altijd IN voor wat beters....

Dus vandaar dat ik benieuwd ben naar ervaringen van anderen hiermee.

Rik