Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Voordrager voor mountainbike (zonder nokjes in de voorvork) - Forum Wereldfietser

Voordrager voor mountainbike (zonder nokjes in de voorvork)

Ik ben op zoek naar een voordrager voor mijn mountainbike. Het probleem is echter dat mijn mountainbike geen voorgemonteerde nokjes in de voorvork heeft (wel oogjes bij de as).
Dus, wat zijn de opties om toch een (oer-)degelijke voordrager te monteren?
Welke merken/modellen komen in aanmerking?
Wat is de beste optie van alle mogelijkheden?

Ik heb een stalen FAIV lowriderdrager getest. Deze monteer je in de stuurbuis en hij veert met een geveerde voorvork mee. Je bagage is dan ook geveerd (zie Op Pad van april) Deze drager is erg goed maar helaas erg duur.
Een andere optie is een drager te gebruiken die je op je uitvalnaaf monteert. Jammer dat deze van aluminium is, maar als je er geen gekke dingen mee doet (niet te zware bagage en niet te veel de tassen laten schudden) dan is hij acceptabel.
En er zijn ook montagesetjes om oogjes te creeren op je voorvork voor de bovenkant van je lowrider drager.
En zo zijn er nog wel een paar andere opties.

Old Man Mountain heeft ook enkele waarschijnlijk geschikte voordragers (die aan de bovenkant steunen op de nokken voor de remmen):
http://www.m-gineering.nl/ommindex.htm
hartelijke groeten,
Wim Jongman

Die aluminium "oogjes" (klemmen om voorvork) waar Eric Schuijt het over had zijn oa te koop van Cordo; wij hebben hiermee 7 maanden door Zuid Amerika gehobbeld, gaf geen problemen alleen begaven de schroeven waarmee de drager vastzat aan die beugeltjes het regelmatig. Of deze dingen passen om een brede verende voorvork betijfel ik wel...

Let op bij het monteren van de oogjes of andere beugels bij verende voorvorken dat je de buis van de verende vork in elkaar kunt persen. Maar volgens mij heeft Willem Jan het over een gewone voorvork en daarvan is de wandbuis over het algemeen wat dikker.
De stalen Old Mountain voordrager (erg goed) tilt de tassen wat hoog boven de grond. En dat is, afgezien van de prijs, het enige nadeel.