Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Volledig daas en confuus - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Volledig daas en confuus

Hoi Hans en partner, met name partner. Wat voor zadel is dat? Dit is het laatste puntje waar ik nog niet over uit ben. :oops:

Marjan,

Het zijn beide Brooks zadels. In eerste instantie was het de ongeveerde versie maar na wat studie hier op het forum hebben we toch voor de geveerde gekozen.
Van deze is een heren en een dames model. Het lijkt me duidelijk welke we voor wie hebben gekozen :lol:

Overigens is er een schat aan informatie te vinden op de forums. Zoek even op 'brooks' en/of 'zadel'.

En mijn partner, die tevens mijn vrouw is, heet Saskia.

Ook wij (mijn vrouw en ik) zweren bij geveerde Brooks zadels. Mijn zoontje van negen heeft er ook een op zijn vakantiefiets (wel een smalle ongeveerde want die vering doet bij zijn gewicht toch niets) nadat hij het eerdere kunststof zadel misprijzend had afgewezen: "te zompig".
Wim

:D :D :D Hoi Saskia, ik had al geschoten dat het Brooks waren, maar weet je welke versie? Ik heb er nu twee in bestelling die ik nog uit kan proberen, weet niet meer welk model :oops: Wel zoiets met veren. Weet jij de naam van jouw zadel? Alvast bedankt maar weer.

Prachtige fietsen!

Ben wel benieuwd hoe jullie tot de kleurkeuze van het frame zijn gekomen.
@Marjan:
Ik moet je helaas teleurstellen. Er is geen user saskiavanderveeke, dus je zult het met mijn antwoord moeten doen. :o Ze leest hier nl niet omdat het haar interesse minder heeft. Ik heb dan ook alles uitgezocht en besteld.
Het type weet ik zo niet uit mijn hoofd. De veren waren een laatste moment beslissing. Ik zal even thuis nakijken of ik er nog iets over kan vinden.

@Franke:
We hebben een site opgezicht met de RAL kleuren en daar hebben we een keuze gemaakt. Geel/Oranje/oker zijn de kleuren van Saskia. Ikzelf heb gewoon neutraal grijs gekozen. De kleuren van het logo zijn door Marten gekozen en dat hij hij, volgens ons, uitstekend gedaan.
Dus het is iets persoonlijks. We houden niet van uni-kleuren :roll:

HansvanderVeeke schreef:Marjan,

Het zijn beide Brooks zadels. In eerste instantie was het de ongeveerde versie maar na wat studie hier op het forum hebben we toch voor de geveerde gekozen.
Van deze is een heren en een dames model. Het lijkt me duidelijk welke we voor wie hebben gekozen :lol:

Overigens is er een schat aan informatie te vinden op de forums. Zoek even op 'brooks' en/of 'zadel'.

En mijn partner, die tevens mijn vrouw is, heet Saskia.
Retemooie fietsen, maar het mooiste is dat je ook een partner hebt die ook van serieus fietsen houdt. Das eigenlijk nog leuker dan al dat mooie materiaal!!! Fiets ze samen!!!

gr Walter

Jaah.. :D die zien er heel mooi uit!!

Enne.. een fietsje van Marten gaat wel langer mee dan tien jaar, denk ik zo. :wink:

Marjan1 schreef:Hoi Hans en partner, met name partner. Wat voor zadel is dat? Dit is het laatste puntje waar ik nog niet over uit ben. :oops:
Brooks Flyer en Brooks Flyer S lady, kleur honey

:D Dankjewel :D
We hebben ze vanmiddag opgehaald en nog even een rondje Noordpolderzijl kunnen doen.
Ze fietsen net zo mooi als dat ze eruit zien. Een paar observaties:

- Staal is verrassend licht. De fiets weegt veel minder dan mijn oude (aluminium) fiets.
- Brooks zadels zijn (in het begin) hard :?
- De Rohloff maakt veel minder lawaai dan dat hier wel eens genoemd wordt.
- Marten bouwt mooie stevige fietsen en ze zijn er zéér tevreden mee.

Afbeelding

Nou.... :) tassen aanhaken en wegwezen zou ik zeggen. Waar gaat de eerste tocht met deze fietsen naar toe?

We hebben voor volgende week in de planning een (kort) rondje Zuiderzee met vrienden die niet zo getrained zijn.

De week daarna willen we de ronde van Nederland afmaken als alles lukt.

In de zomervakantie fietsen we 2 weken in de Cevennen, Frankrijk.

En dat is nog maar het begin :D

:cry: :cry: :cry: Ik ben jaloers! :) :) :) Ik ben heel blij voor jullie dat ze goed bevallen. Toch spannend he?

Marjan,

Jouw fiets moet toch onderhand ook afgeleverd zijn?

Heb ik de foto gemist?

Hoi Hans, dat heb je goed onthouden! De foto komt nog hoor. Ik ga hem vrijdag halen. Heb er echt bijna slapeloze nachten van. Kan niet wachten. Zal zeker snel een foto posten (als me dat lukt :oops: ).