Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fiets zonder verpakking mee het vliegtuig in - Forum Wereldfietser

Fiets zonder verpakking mee het vliegtuig in

Hallo.

2 vraagjes:

Ik vlieg de 28e november met Air China van Chendu naar Singapore en kan mijn fiets zonder doos of hoes meenemen. Is het verstandig toch enige voorzorgsmaatregelen te nemen ter bescherming van de fiets of moet ik maar hopen dat de fiets heelhuids aankomt?
Ik zal na aankomst mijn ervaringen in ieder geval op de site melden.

Wat betreft een terugvlucht naar NL: hoe boeken jullie een terugvlucht; nadat jullie op basis van een one-way ticket ergens naartoe zijn gefietst, neem bijvoorbeeld Bankok. Gaan jullie op goed geluk naar het vliegveld voor een last minute/stand by of hebben jullie op voorhand al een terugticket gekocht wetende dat jullie op een bepaalde datum ergens zullen zijn? Wat is goedkoper?

Groeten, Toon
Toon schreef:Hallo.2 vraagjes:

Is het verstandig toch enige voorzorgsmaatregelen te nemen ter bescherming van de fiets of moet ik maar hopen dat de fiets heelhuids aankomt? Ik zal na aankomst mijn ervaringen in ieder geval op de site melden. Groeten, Toon
Toon, zoveel smaken zoveel voorkeuren. En welke verpakkingswijze ook, er is niemand die je garantie kan bieden dat je fiets heelhuids aankomt.
Wil je de ervaringen per verpakkingswijze weten, zoek dan eens met de zoekfunctie van deze site. Er is al heel veel over geschreven, o.a. in het gedeelte Fiets & Vliegtuig.

Goede reis!

Ik heb goede ervaringen om de fiets met bubbeltjesplastic te verpakken. Het weegt vrijwel niets en geeft een goede bescherming tegen beschadigingen van vooral de lak van je frame.

vr.gr. Peter

ik denk niet dat Toon nog wat aan je antwoord heeft peterkd40...

zie de openingspost...

Toon vliegt na bijna een jaar fietsen binnenkort naar huis vanuit Bankok :-D

Whisky

met of zonder verpakking om de fiets... that's the question! ;)

ben weer thuis :cry:

Ik heb in bangkok 10 meter bubbeltjesplastik om frame en onderdelen gerold, zonder problemen in duitsland aangekomen.