Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vorkvraag - Forum Wereldfietser

Vorkvraag

O.k.
Voor de techneuten onder jullie:roll: Dit is de onderste helft van mijn vork. Wie kan me vertellen waar die twee nokken (padden) voor zijn? Helemaal beneden zit er nog eentje waar een rekje op kan. Aan de andere kant zt er alleen eentje. Dus zit maar aan één kant v.d. vork.



Afbeelding

Voor sjoelbakschijfremmen?

Eric Schuijt schreef:Voor sjoelbakschijfremmen?
Niet aan gedacht, zou best eens kunnen!

das idd een is2000 discbrake mount.... tegenwoordig schijnt postmount steeds meer gebruikt te worden, ook op voorvorken dus.

Het onderste gaatje is trouwens eerder bedoelt voor een spatbord beugeltje.

Bas

Ze zitten zeker te dichtbij voor een bidonhouder? :lol:

Groet,
Maurits

Als het de fiets van Tom Boonen was zou ik zeggen: een bevestigingspunt voor afweergeschut om van-links-komende sprinters af te knallen. :)

(Voor wie niet mee is: Tom Boonen werd gisteren in de sprint geklopt. Hij stak de handen al in de lucht in de overtuiging dat hij had gewonnen. Foutje)

Boonen was gewoon blij dat z'n vriendinnetje weer bij de finish stond (maar welk vriendinnetje hij deze keer heeft, weet ik niet... :wink:)

Ik heb een geveerde vork van Suntour.

Achteraan, op 15 cm boven de pads zit aan elke kant een gaatje met schroefdraad afgedicht met een plastic dopje.

Geen idee waarvoor die bevestigingspunten bedoeld zijn. Schijfremmen of dynamo? En waarom aan beide kanten?