Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Canarische-eilanden - Forum Wereldfietser

Canarische-eilanden

Hey, zijn er hier wereldfietsers die ervaring hebben met fietsen op de canarische-eilanden??? Wat zijn de must-do's op deze schitterende eilandengroep???

Groetjes bas

Hoi Bas,

Als ik naar buiten kijk heb ik ook wel zin om even naar een canarisch eiland te vliegen.....

Ik ben op 2 eilanden geweest, Gran Canaria en La Palma. Als je van single tracks houd zou ik La Palma adviseren. Er lopen heel veel wandelpaden kriskras over het eiland waar je volgens mij heel leuk kan mountainbiken (als je van afzien houd).
Gooi je mountainbike achterin een huurauto en je kunt elke dag prachtige tochten fietsen.
Het landschap is erg indrukwekkend en aangezien het een 'bejaardeneiland' is, ook erg rustig. Wij zijn hier destijds vooral heengegaan vanwege de wandelmogelijkheden in combinatie met het aangename klimaat.

Gran Canaria is veel groter, droger en wat mij betreft qua natuurschoon minder indrukwekkend. Ik denk dat er wel leuk is te fietsen, maar dan meer over 'normale' wegen. Ik denk dat een avondje 'Google Earth'-en je wel wijzer kan maken. Toen wij hier waren hadden we een dreumes bij ons van ruim een jaar en hebben we wat bescheiden wandelingen gemaakt met een rugdrager en een paar fietstochtjes. Wel hebben we met een huurauto een rondje over het eiland gemaakt waarbij we tot de conclusie kwamen dat als we ooit nog een keer naar een canarisch eiland gaan het La Palma zal worden (of Gomera) vanwege het natuurschoon. Gran Canaria deed ons denken aan de binnenlanden van Spanje denken, wel mooi maar minder indrukwekkend als de afwisseling op La Palma, van vulkaan tot semi-regenwoud en laurierbossen (het ruikt daar naar dropjes :) )

Veel (voor)pret gewenst.

Eric

Het eiland La Gomera ken ik heel goed omdat we daar elk jaar gaan wandelen. De wandelpaden zijn meestal ongeschikt voor mountain bikers vanwege de vele "traptreden" en de stenen zijn vaak nat en spekglad. Dan blijft over de asfalt wegen en de bos pistes waar je wel kunt fietsen. De andere eilanden ken ik niet zo maar kijk eens op de site van het tijdschrift Op Pad, misschien staat daar nog iets.

Ronald
MTBIKER schreef:Hey, zijn er hier wereldfietsers die ervaring hebben met fietsen op de canarische-eilanden??? Wat zijn de must-do's op deze schitterende eilandengroep???

Groetjes bas
zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3268 8)
Het is mooi fietsen op Gran Canaria (ik kan het niet vergelijken met Gomera en Palma die mooier zullen zijn). De kustweg maar ook naar het centrum van het eiland met de bijna 2000 meter hoge Pozo de las Nieves was genieten. De mooiste rit vond ik een licht stijgende weg van Arguineguin tot de monding van het meanderende en vooral droge - parllel lopende riviertje. Daar off-road naar Mogan en terug naar de vreseljke toeristenpuist Playa des Ingles/Maspalomas. Als je aanleg voor depressiviteit hebt, mijd dit oord!!
Betaal iets meer en kies je domicilie in Mogan of Puerto de Mogan. Of in het noorden als fietsen veruit belangrijker is dan het strand.
Ik ben benieuwd naar je eus en ervaringen.

Arie