Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Winterfietsers? - Forum Wereldfietser

Winterfietsers?

Omdat het weer niet echt meewerkt, bemerk ik dat ik minder fiets dan als het weer goed is. Bij mij kwam de vraag op of er ook mensen zijn die met name in de winterperiode ook bij minder florissant weer, sneeuw, hagel, regen hun kilometers rijden. Of geldt er in die periode een stand-still? Ben benieuwd naar jullie verhalen.

Alsshet rotweer (=regen) is ga ik nog wel op de fiets naar het werk, maar verder, ach dan hou ik het voor gezien. Maar er zijn ook echte bikkels: http://www.icebike.org/
Willem

Ik ben een echte mooiweerfietser. Daarom woon ik op een plek waar het bijna het hele jaar mooi fietsweer is. En als het dan nog niet warm genoeg is ga een anticyclische fietstocht doen, bij voorkeur in een gebied waar het dan nauwelijks regent.

In de winter hou ik m'n conditie op peil met wandelen, hardlopen en de fietstrainer en met mindere regelmaat naar buiten maar zodra het mooi weer wordt gaat m'n voorkeur uit naar lekker lang fietsen.
Ik fiets het hele jaar door naar en van mijn werk en in de winter als het even kan een mooie tocht in het weekend. Verder houd ik in de winter mijn conditie op peil met veel wandelen en in de sportschool met spinning etc.

Ja hoor Dries, er wordt gewoon doorgefietst. Kijk maar eens naar de foto's van de Paastrektocht van dit jaar. Die was kouder dan de wintertrektocht.
Ik fiets in de winter aanmerkelijk minder. Vanaf april ga ik weer op de fiets naar mijn werk, klein 50 km per dag
s,winters hou ik mijn conditie op peil met hardlopen ,schaatsen, badminton en spinnen in de sportschool
En meestal heb ik in januari een fietsvakantie in de tropen
Volgende week ga ik 2 weekjes fietsen in Montenegro, het moet dan weer lekker weer zijn daar.

Ook al ben ik vwb de langere afstanden een zgn mooi-weerfietser, 's winters zijn er ook geschikte dagen. Bv. het weekend van 10 februari (Hengelo-Arnhem, Posbank etc.) prachtig.
Los daarvan, ik fiets altijd naar m'n werk. Het is nl. altijd geschikt weer, soms moet je je kleding aanpassen (in meer opzichten).
ArieAfbeelding
Mooi-weerfietser Arizona in het zuiden van New Mexico, waar het de volgende dag sneeuwt (13 april 2007)

Altijd fietsen.

Afbeelding
:D :roll:

Whisky

whisky schreef:Altijd fietsen.

.......................... :D :roll:

Whisky
Stoer!

In de winter fiets ik vooral statisch (binnen), maar als het weer niet al te bar en boos is, dan ook best wel als het koud is (daar kun je je tegen kleden). De trainingen zijn wel een stukje korter dan in de zomer, hooguit 3 uur. Mijn mooiste tocht in de Nederlandse winter was in maart 2005. Er lag een dik pak sneeuw, ik was in Friesland bij mijn broer, de wegen waren schoon en ik ging een tochtje doen in de Friese Wouden. Natuurlijk weer geen fototoestel bij me :roll:


Ronald

Iedereen bedankt voor de reactie. Even voor de duidelijkheid± ik fiets het geheel jaar door naar m´n werk(15km). Mijn vraag sloeg meer op langere afstanden. De foto´s van de paastocht heb ik gezien. Chapeau!