Additionally, paste this code immediately after the opening tag: PETfleshouder - Forum Wereldfietser

PETfleshouder

hallo!

M'n nieuwe Koga WT is uitgerust met 2 mooie bidons, maar voor iemand met grote dorst zoals ik is dat lang niet genoeg :-). Nu had ik gedacht om er een PETfleshouder op te monteren, maar voor ik zoiets koop zou ik graag weten of zoiets wel op mijn frame past? En zijn er mensen die uit ervaring weten welke PETfleshouders men beter niet koopt en welke wel?
Ik heb een Koga WorldTraveller 2008 met framemaat 54cm, hoe meet ik dan precies of er een PETfleshouder monteerbaar is? (op de schuine of de dwarsbuis)

Oja, past om het even welke 1.5liter fles in een PETfleshouder of niet?

bedankt! :)

Dag Sander,

Ik heb laatst zo'n PETfleshouder gekocht (maar nog niet gebruikt).
Die ik heb is van Minoura, dit is volgens mij het meest gebruikte merk omdat deze ipv een elastiekje een kunststof klem gebruikt, ook zijn deze klemmen in hoogte verstelbaar zodat er ook flessen van 1L in passen.
Nadat ik deze gekocht had paste er tot mijn verbazing, zonder de klem om te buigen, geen ''gewone'' 1,5L fles in ook al stond de klem in zijn hoogste positie :? .
Maar na het een en ander geprobeerd te hebben kwam ik er achter dat de 1,5 liter flessen van fanta net iets kleiner zijn en wel passen.
Of deze op je frame passen weet ik niet zeker maar volgens mij komt de onderkant van de houder precies zo laag als de onderkant van een bidonhouder dus zou dat geen probleem moeten zijn.

Bram

Hoi, Heb twee petfleshouders. Ik wilde alleen maar met elastiekje. Die er af geknipt (want na een jaar zijn ze toch niet meer elastisch) en aan de bovenkant van iedere petfleshouder een goede tie-rip , zodanig op maat maken dat allerlei flessen er in kunnen. En alles staat stevig. Rob

sorry, aanvulling voor de duidelijkheid: de tie-rips zodanig maken dat je ze over de bovenklant van de flessen kunt doen. Dus eerst de fles in de houder en dan pas de tie-rip.

Hallo Sander,

het hangt er vanaf hoe hoog de gaatjes voor de bidonhouder zitten in je frame. De PETfleshouder van Minoura paste wel op mijn oude Snel fiets, maar niet op mijn nieuwe Santos. De bidonhouder aan de andere kant zat in de weg. Ik heb nu een andere, waarvan ik helaas het merk niet weet. Het is een aluminium houder:

Afbeelding

Ik ben er tevreden over, ondanks erg slechte wegen bleef de fles goed vastzitten.

Op de site van één van onze adverteerders kun je vinden hoe hoog de gaatjes in je frame voor de diverse houders moeten zitten.

Groetjes,
Frank

Hallo Sander

Wij kunnen je uit ervaring vertellen dat het allemaal zeer kritisch is met een WT frame van 54 cm.
Het 2008 frame is weer een slope frame dus de staande buis is wat korter
(de binnen maten dan)
In combinatie met de pomp zitten beiden elkaar in de weg. Ook onderin drukt de onderkant van de Fantafles (ja de enige die past) tegen de andere bidon aan. Trek je de een eruit dan komt de andere ietsje mee.
Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om een bidon onder m'n frame te hangen, zo kom je ook aan je liters.

Succes, hans stalpers

Hmm, raar; ik heb een WT 57cm, 2006 en bij mij past die Minoura op schuine-, en zitbuis. Heb hem nu op de zitbuis (maar vraag me af of dat lukt bij het 54 frame), en dan past er ook nog net een 0.7 bidon in de houder op de schuine buis. Ook onder de schuine buis past dan nog een 0.7 liter bidon.
In mijn Minoura past gewoon alles, ook 1,5 en 1.0 liter cola flessen.

Hmm vreemd ik neem aan dat ze niet in een keer die houders 0,5cm kleiner hebben gemaakt :D
Maar gaat de klem dan wel helemaal dicht en zit ie nog haaks op de houder zelf? Want er "past" bij mij wel een cola fles in maar dan moet ik echt wringen, kan de klem maar half dicht en breekt de klem bijna af.

Hier: http://www.globetrotter.de/de/shop/deta ... 5f8e73ea34
staat een foto van wat ik bedoel, het past wel.. maar niet van harte.

Bram

bramteunissen schreef:Hmm vreemd ik neem aan dat ze niet in een keer die houders 0,5cm kleiner hebben gemaakt :D
Maar gaat de klem dan wel helemaal dicht en zit ie nog haaks op de houder zelf? Want er "past" bij mij wel een cola fles in maar dan moet ik echt wringen, kan de klem maar half dicht en breekt de klem bijna af.

Hier: http://www.globetrotter.de/de/shop/deta ... 5f8e73ea34
staat een foto van wat ik bedoel, het past wel.. maar niet van harte.

Bram
Ik weet niet beter of de Minoura houder heeft grote moeite met petflessen met een ringbodem, ook als je de klem bijvijlt zodat die nog iets hoger kan. Misschien dat late modellen iets groter zijn? ik heb er al lang niet meer een in handen gehad.

Afbeelding

Ook een WT maar dan frame maat 60. Maar volgens mij moet die bij jou toch onder de bovenbuis passen. Gewoon even passen!. Niet ieder 1,5 lt fles pas er in maar de meeste wel.

@Bob&Marguerite: Inca-Cola? Met die doping kom ik ook wel al die passen over! :lol:

On-topic: Ik moest even zoeken, maar toch hieronder een foto van m'n 45 cm frame mét 1 Minoura PET-fles houder.
En de cola-fles past ook prima bij mij (NL-se fles).
Afbeelding

alvast heel erg bedankt voor de vele reacties :). Ik heb het nog even nagemeten en volgens mij is de enige plaats waar het zou kunnen passen, zonder de andere bidons te verwijderen, de bovenbuis. Ze zouden die 54cm frames bij koga best wat groter mogen maken ;)

Vandaag heb ik trouwens een mooie PETfleshouder van Topeak gezien: de bottle cage XL denk ik. Maar ik heb hem niet gekocht wegens te veel onzekerheid over het feit of ik er wel plaats voor heb :)

mvg
Sander

Ik heb even gepast op het 50 cm frame van de fiets van Marguérite daar past de Minoura AB-1500 Petfleshouders onder de bovenbuis en onder de schuine buis van het frame op de bevestigingspunten van Koga.

Ja Robertjan de Inca-Cola gebruiken wij het liefst 8) omdat we dan ook in Zuid-Amerika fietsen :wink:

Ik heb de pomp van de bovenbuis verwijderd en hem met twee tiewraps aan de buitenkant van de schuine buis bevestigd, nu geen probleem meer met de petfles :D

Peter