Additionally, paste this code immediately after the opening tag: time magnesium klik pedaal - Forum Wereldfietser

time magnesium klik pedaal

dag mensen,

ik heb een vraagje,

heb net mijn spinningbike eens bij een vriend gehaald, want in hartje brussel trainen is niet simpel. Mijn brooks zadel erop en fietsen maar.

probleem is dat ik mijn rechterpedaal, een time magnesium klikpedaal, zo'n tien jaar oud een serieuze tik geeft wanneer ik "en danseuse" fiets.
elke keer de pedal net over de top gaat hoor je een enrome tik. Ik dnek dat een van de lagers het begeven heeft en elke keer in met volle gewicht op die pedaal druk, de klik hoorbaar wordt.

kan iemand mij zeggen of dat dat het zou kunnen zijn ? en hoe ik zo'n pedaal uit elkaar schroef, want lang ga ik er op die manier niet meer met rijden.

de reden voor dit tikken is: mijn time schoenen hadden op de pedalen blijven zitten, een vriend van mij springt op die fiets en draait wat rondjes, met zijn schoenen op de mijnen (niet echt slim van de man) plots laat hij de trappers los: maar het is een doortrapper: gevolg: de schoen die aan de pedaal hangt blokeert de pedaal wanneer deze de grond raakt en bijgevolg ook het vliegwiel, ik veronderstel dat daarin zoveel kracht zat dat de pedaal effe scheef kwam of zo, en een lager gebroken is; of scheef zit.

groetjes

niemand die weet hoe je een time tbt magnesium pedaal moet onderhouden ? :cry:

of ergens een manual ? (ik heb al gegoogled)

merci

iets?
http://www.vulturesknob.com/Bike-Pedals/15466.htm
of
http://www.timesport.fr/us/home.htm
dan via menu technical info naar technical manuals
Of stuur ze mailtje....
PS: het verhaal klinkt overigens iet gezond....

merci andré,

maar in die technische manuals niets gevonden, althans niet qua onderhoud.

hier is de site waar je de pedals kan zien

http://www.bikepro.com/arch_products/pe ... pedal.html

ik kan ze idd eens mailen. maar had toch gedacht dat daar mee over te vinden was, nu ja de schoen is van 1996 of zo. tja dat is niet meer zo recent.

wat bedoel je eigenlijk met je PS berichtje

groetjes
fillemon schreef: en hoe ik zo'n pedaal uit elkaar schroef, want lang ga ik er op die manier niet meer met rijden.
zo te zien: pedaal van fiets schroeven, afdekkap verwijderen, borgveer/seegerring uit het huis wurmen, as met kogellager uit het huis schuiven. Aan het uiteinde zit een naaldlagertje

hartelijk dank, ik zal het eens proberen
maar bij gewoon rustig ronddraaien geen enkel probleem
alleen wanneer ik er rechtop dan pas hoor en voel je een serieuze klik.

ook draait de pedaal onbelast heel soeple rond.
vermist ik gewoon snel ronddraai zonder veel kracht te zetten
heb ik vandaag toch nog eens flink gefietst, het lijkt me geen probleem te zijn.

groetjes

fillemon schreef:hartelijk dank, ik zal het eens proberen
maar bij gewoon rustig ronddraaien geen enkel probleem
alleen wanneer ik er rechtop dan pas hoor en voel je een serieuze klik.

ook draait de pedaal onbelast heel soeple rond.
vermist ik gewoon snel ronddraai zonder veel kracht te zetten
heb ik vandaag toch nog eens flink gefietst, het lijkt me geen probleem te zijn.

groetjes
zitten de cranks wel vast? En de pedaalassen in de crank?

ja die zitten wel goed vast denk ik, allé ben er vrij zeker van,
kzal de zaak eens goed uitpluizen, want nu doe je mij wat twijfelen;

groetjes

ja die zitten wel goed vast denk ik, allé ben er vrij zeker van,
kzal de zaak eens goed uitpluizen, want nu doe je mij wat twijfelen;

groetjes