Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wielreflectoren - Forum Wereldfietser

wielreflectoren

Hoi,
Afgelopen weekend maakte een vriend de pmerking dat in Duitsland wielreflectoren verplicht zijn. Even googlen leverde geen bruikbare info. Dus nu de vraag hier. Zijn wielreflectoren in duitsland verplicht? Of in Oostenrijk? Hongariije? Wat dan zijn de landen die we gaan aandoen.......
Wie weet het?
wereldreis schreef:Hoi,
Afgelopen weekend maakte een vriend de pmerking dat in Duitsland wielreflectoren verplicht zijn. Even googlen leverde geen bruikbare info. Dus nu de vraag hier. Zijn wielreflectoren in duitsland verplicht? Of in Oostenrijk? Hongariije? Wat dan zijn de landen die we gaan aandoen.......
Wie weet het?
In Duitsland niet, dacht ik eerst,
maar blijkbaar is het toch wel verplicht; dus gewoon zorgen voor een reflextiestrook op je banden.
Overigens lijkt het mij nauwelijks een probleem omdat het zomers veel langer licht is, en je dus zelden of nooit in het donker fietst.

En in Hongarije volgens mij ook niet, maar informeer anders ff bij de diverse verkeersbureaus.

In Nederland-fietsland moet men ook verplicht aangeven als men van richting verandert.... :roll: En men mag andere verkeersdeelnemers niet hinderen... :roll:

Ik zou me niet teveel zorgen maken, en gewoon lekker fietsen :D!

Voorzover ik weet zijn ze in Duitsland net als in sommige andere landen inderdaad verplcht (heb het niet meer uitgezocht), maar krijg je ontheffing als je reflectie op de wangen van je banden hebt. Een van beide lijkt mij inderdaad verstandig (als automobilist in het donker ben ik altijd weer erg blij met zijreflectie bij fietsers). Goede B&M spaakreflectoren kosten geloof ik 0,50 euro per stuk. Voor meer geld zijn er tegenwoordig ook hele mooie in Duitsland goedgekeurde reflecterende omhulseltjes voor je spaken.
Wim
wereldreis schreef:Zijn wielreflectoren in duitsland verplicht?
In Duitsland wel: http://www.adfc.de/4607_1
Leon
wereldreis schreef:Zijn wielreflectoren in duitsland verplicht?
net als in Nederland: http://wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=6844

ze waren een euro per set dus we hebben ze voor alle zekerheid maar laten plaatsen. Voor dat bedrag ben je extra zichtbaar en loop je geen risico met een overijverige agent...........dank voor jullie info