Additionally, paste this code immediately after the opening tag: met Pinksteren naar de Ardennen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

met Pinksteren naar de Ardennen

Hey bert,

Kan ik me nog aanmelden??? Zal voor mij een goede training wezen om met bepakking te fietsen. Ik hoor t wel.

Groetjes bas

MTBIKER schreef:Hey bert,

Kan ik me nog aanmelden??? Zal voor mij een goede training wezen om met bepakking te fietsen. Ik hoor t wel.

Groetjes bas
Jazeker,

Je kunt dagelijkse kiezen in welke groep je wenst te fietsen: de rustige zoveel mogelijk door het dal groep, de snellere van terras naar terras groep, of de onverschrokken steile wand groep.
Indeling wordt gobaal:
Vrijdag 9 mei: 9:30 uur vertrek vanaf camping de Bosrand bij Eijsden naar camping Le Confluent in Comblain-au-Pont. Bij deze camping is een taveerne met een keuze aan Belgische biertjes. De camping heeft een eenvoudig winkeltje. Om de hoek is een bakker. Op 1,3 km is een supermarkt.
Zaterdag 10 mei Naar camping Des Challes in Stavelot. Een eenvoudige camping met bijna alleen maar kleine tentjes bij een stroompje. Deze camping staat bekend als de pyromanen-camping, vanwege de kampvuren die 's avonds gestookt worden. De eigenaresse verkoopt koud bier en de supermarkt is niet ver. We komen er langs als we naar de camping gaan.
Helaas is deze supermarkt op zondag gesloten. In Stavelot zelf is een Spar-winkel wel open op zondagmorgen. Verder zijn er diverse bakkers.
Zondag 11 mei Na de boodschappen gaan we door de Oostkantons naar camping Wesertal in Membach bij Eupen. Deze camping heeft een leuk trekkersveldje in een bos. De vrouw van de zoon van de eigenaar heeft van diverse wereldfietsers een opmerkelijke bijnaam gekregen. Er is na 12 uur niets meer open. Zorg dus tijdig voor boodschappen.
Maandag 12 mei fietsen we terug naar camping de Bosrand bij Eijsden. We gaan 's morgens eerst in Eupen langs de bakker.

Aanvullende ideeen zijn van harte welkom.

bert sitters schreef:De vrouw van de zoon van de eigenaar heeft van diverse wereldfietsers een opmerkelijke bijnaam gekregen.
Nou word ik nieuwsgierig!
Tijdig reserveren

Ik heb contact gehad met camping Le Confluent in Comblain-au-Pont. De eigenaar vertelde mij dat het met Pinksteren goed druk wordt en het van belang is om tijdig een veldje te reserven.
Wie gaan er mee?

Bert

Ik kreeg een reactie van een belangstellende die het niet lukt om op vradagmorgen om 10:30 uur naar camping de Bosrand bij Eijsden te komen door het verbod om voor 9:00 uur 's morgens fietsen mee te nemen in de trein. Je kunt natuurlijk wel donderdagavond na 18:00 uur met je fiets in de trein. Camping de Bosrand ligt ongeveer 10 km vanaf het station Maastricht. Op 8 mei heb je tot ca 21:30 uur daglicht.
Zijn er toch meerdere deelnemers met een probleem om op 10:30 op de Bosrand te zijn, dan kan er mogelijk een groep later vertrekken vanaf het station Maastricht. Van Maastricht naar Comblain-au-Pont is het 65 km.
Graag hoor ik snel wie er meegaan, want ik moet op de camping van Comblain-au-Pont plaats reserveren in verband met de verwachte Pinksterdrukte.

Nog even voor alle duidelijkheid: ik heb dit initiatief genomen op eigen titel. De Wereldfietser is nergens voor aanprakelijk. Je gaat mee op eigen verantwoording. Kijk vooraf goed op buitenland-dekking van je ziektekostenverzekering. Je kunt een reisverzekering afsluiten. Je kunt ook een doorlopende reisverzekering afsluiten: handig als je vaker onderweg bent. Deze doorlopende reisverzekering geldt ook tijdens meerdaagse tochten in Nederland, mits er een betaalde overnachting inzit.

Hallo Bert
Ik kom op donderdag al naar de camping. Voor mij kun je dus reserveren.
Groetjes Yvette
Hallo Bert,

Ook ik ga graag mee naar de Ardennen. Kan dat nog?
Groet,

Marlous.

Ja, en er kunnen nog meer mensen mee.
Ik heb goed weer besteld, hoewel we vanaf 11 mei of 12 mei ijsheiligen hebben.

Hoi Bert,

Kan ik ook 1 of 2 dagen mee? De complete 4 dagen - hoe aantrekkelijk ook - gaat helaas niet lukken. Maar het lijkt me leuk om met een groep te trainen (en een pint te pakken) voor de zomervakantie.

bert sitters schreef:,hoewel we vanaf 11 mei of 12 mei ijsheiligen hebben.
De ijsheiligen zijn van 11 mei tot 15 mei. Tot die tijd kan het nog vriezen/nachtvorst

willem.megens schreef:Hoi Bert,

Kan ik ook 1 of 2 dagen mee? De complete 4 dagen - hoe aantrekkelijk ook - gaat helaas niet lukken. Maar het lijkt me leuk om met een groep te trainen (en een pint te pakken) voor de zomervakantie.
Beste Willem
Waar wil je aan- of afhaken?


Dit zijn de overnachtingsplaatsen:
[b]Vrijdag 9 mei: [/b]9:30 uur vertrek vanaf camping de Bosrand bij Eijsden naar camping Le Confluent in Comblain-au-Pont. Bij deze camping is een taveerne met een keuze aan Belgische biertjes. De camping heeft een eenvoudig winkeltje. Om de hoek is een bakker. Op 1,3 km is een supermarkt.

Zaterdag 10 mei Naar camping Des Challes in Stavelot. Een eenvoudige camping met bijna alleen maar kleine tentjes bij een stroompje. Deze camping staat bekend als de pyromanen-camping, vanwege de kampvuren die 's avonds gestookt worden. De eigenaresse verkoopt koud bier en de supermarkt is niet ver. We komen er langs als we naar de camping gaan.
Helaas is deze supermarkt op zondag gesloten. In Stavelot zelf is een Spar-winkel wel open op zondagmorgen. Verder zijn er diverse bakkers.

Zondag 11 mei Na de boodschappen gaan we door de Oostkantons naar camping Wesertal in Membach bij Eupen. Deze camping heeft een leuk trekkersveldje in een bos. De vrouw van de zoon van de eigenaar heeft van diverse wereldfietsers een opmerkelijke bijnaam gekregen. Er is na 12 uur niets meer open. Zorg dus tijdig voor boodschappen.

Maandag 12 mei fietsen we terug naar camping de Bosrand bij Eijsden. We gaan 's morgens eerst in Eupen langs de bakker.
De mensen die daar hun automobiel hebben geparkeerd, kunnen van daaruit weer terugrijden. De treinreizigers fietsen naar het station van Maastricht. Tegenwoordig gaat ieder half uur een Intercity naar Eindhoven (cross platform overstap naar Tilburg, Breda, Dordrecht, Rotterdam en Den Haag) Den Bosch, Utrecht en Amsterdam.

*Op 1 km van de camping van Comblain-au-Pont is het station van Rivage: met minstens ieder uur een trein uit Luik.
*Op 8 km van de camping van Stavelot is het station van Troisponts met een keer in de twee uur een trein van en naar Luik.
*Op 6 km van de camping van Membach is het station van Eupen met een keer per uur een trein naar Luik.

Laat even weten, want ik moet voor de campings in Comblain-au-Pont en Membach reserveren. Vanuit Stavelot wacht ik nog op bericht.

We hadden het al mondeling gezegd, maar Lauran en ik gaan ook nog graag mee. Groet Hetty

Hallo Bert en medefietsers,

Het was wat twijfelen maar ik ben t/m woensdag vrij, dus ik ga toch vanaf zaterdag een eigen route rijden, slingerend door de Ardennen naar Namen en dan met de trein naar Turnhout.

Misschien zie ik jullie nog onderweg. :D

Roald schreef:Hallo Bert en medefietsers,

Het was wat twijfelen maar ik ben t/m woensdag vrij, dus ik ga toch vanaf zaterdag een eigen route rijden, slingerend door de Ardennen naar Namen en dan met de trein naar Turnhout.

Misschien zie ik jullie nog onderweg. :D
Roald,

Als je een stukkie mee wil rijden, je weet welke campings we staan.

Groetjes,

Bert

Pyromaan gezocht voor het gereedmaken en stoken van het kampvuur op camping Des Challes in Stavelot op zaterdagavond.
Het wordt komend weekend prachtig fietsweer in de Ardennen.
Ik heb opties op de campings. Ik wil nu snel gaan doorgeven aan de campings hoeveel mensen er ongeveer komen, zodat alles geregeld is als we aankomen. Er zullen met dit fraaie weer wel veel meer mensen op het idee te komen om naar de Ardennen toe te gaan.
Dus als je met Pinksteren ook meegaat lekker fietsen in de echte Ardennen, stuur me dan snel een mailtje b punt sitters apenstaartje pz punt nl
Je plekkie op de campings wordt dan geregeld en je ontvangt een routebeschrijving.

Tot donderdagavond of vrijdagmorgen op camping de Bosrand.

Bert

bert sitters schreef:Pyromaan gezocht voor het gereedmaken en stoken van het kampvuur op camping Des Challes in Stavelot op zaterdagavond.
Ik weet wel iemand :)
http://www.youtube.com/watch?v=euKfl0i6dys
Groetjes,
Leon

Hoi hoi allemaal!

Ik moet me helaas afmelden voor komend weekend!
Hoewel ik heel graag in de Ardennen wil fietsen met jullie moet er een alternatieve tocht gemaakt worden - naar de Achterhoek om familie te bezoeken (ook leuk maar met minder heuvels).

Veel plezier allemaal!

Groetjes,

Froggy

Resteren 9 fietsers voor het complete lange weekend plus ikzelf voor alleen de zaterdag.

Volgens de weersverwachting ook dit weekend nog prachtig weer!!

Bert, hoe laat gaan jullie zaterdag van de camping weg? Dan weet ik hoe laat ik er moet zijn.
Al die gezzelige zinvolle klets op de site !!.
JjAajJAaJjAaJjAAaa :roll: lekker heuvelig hier.
Is dit Nederland ?.

Groeten en tot dan.

willem.megens schreef:Resteren 9 fietsers voor het complete lange weekend plus ikzelf voor alleen de zaterdag.

Volgens de weersverwachting ook dit weekend nog prachtig weer!!

Bert, hoe laat gaan jullie zaterdag van de camping weg? Dan weet ik hoe laat ik er moet zijn.
Willem,

We vertrekken zaterdag om 9:30 uur. Er hebben zich inmiddels al weer een paar mensen aangemeld.

Bert