Additionally, paste this code immediately after the opening tag: bril en helm - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

bril en helm

toonc schreef: de prijs is incl. adapter ,de adapter lever je in bij H.A en die zet er de glazen
in die jij wilt .
Bedankt voor de info. Ga er mee aan de slag.
Carl Buijs schreef: Helaas heb ik ook geen oplossing, behalve dan bij de aanschaf van een volgende helm bril meenemen naar de winkel en kijken of het op- en afzetten nog vlot gaat... :roll: Er zijn dus wel helmen die geen problemen geven.

Carl
Ik zal het dus precies andersom doen. Helm meenemen om de bril te passen :P

Peter

Helaas heb ik ook problemen met het goed kunnen zien. Ik heb een leesbril, die ik niet draag tijdens het fietsen - zou niet kunnen ook -. Zonder leesbril kan ik de wegenkaarten/fietskaarten maar matig lezen. Ook GPSTopo-kaarten gaat minder goed. Aan een afstandsbril ben ik nog niet (helemaal) toe. Quelle problem?

Hoi Dries,

Mischien toch een multifocaaltje.
Zo begon het bij mij ook. Omdat de scherpstelafstand steeds groter werd, liep ik bijna permanent met een leesbril.
Toen dus maar voor multifocaal gekezen. Als je geen verteproblemen hebt, zet je de bovenkant dus gewoon op nul.

En dan kan je dus naar HA voor een inzetje.

Peter

Peter M schreef:Hoi Dries,

Mischien toch een multifocaaltje.
Zo begon het bij mij ook. Omdat de scherpstelafstand steeds groter werd, liep ik bijna permanent met een leesbril.
Toen dus maar voor multifocaal gekezen. Als je geen verteproblemen hebt, zet je de bovenkant dus gewoon op nul.

En dan kan je dus naar HA voor een inzetje.

Peter
Hoi Peter,

Wellicht is dat`de oplossing? Kennelijk is het bij mij een leeftijdsgelieerd probleem. 'k Ben achter in de vijftig en kan nog goed zonder bril, doch de vermoeidheid slaat toe en dan wordt alles waziger.
Bedankt voor de reactie.

DriesBa schreef:

Wellicht is dat`de oplossing? Kennelijk is het bij mij een leeftijdsgelieerd probleem. 'k Ben achter in de vijftig en kan nog goed zonder bril, doch de vermoeidheid slaat toe en dan wordt alles waziger.
Misschien inderdaad een leeftijdsprobleem. Ben ook tweede helft vijftig.

Peter
Ik ben sinds 1969 wereldfietser, maar pas sinds 1994 brildragend (je wordt ook ouder....) en sinds 2004 draag ik een Bell-fietshelm tijdens buitenlandse fietstochten. Geen probleem met mijn bril, die ook nog is voorzien van een zelfgefabriceerd achteruitkijkspiegeltje. Om mijn ogen tegen de felle zon te beschermen, zit er ook nog een omhoogklapbare zonnebril met een klemmetje op mijn bril. De rand van de helm zit nog boven je oren en bindt hem vast met een Y-band (tussen de "vork" van de Y past je oor). Verder draag ik ook nog eens een gehoorapparaat op m'n linkeroor. Niks geen belemmering. Hier staat het: www.mijnalbum.nl/Album=ZUMOJE4A Het gaat om de eerste foto.
Martin E. van Doornik schreef:Ik ben sinds 1969 wereldfietser, maar pas sinds 1994 brildragend (je wordt ook ouder....) en sinds 2004 draag ik een Bell-fietshelm tijdens buitenlandse fietstochten.
Waarschijnlijk zit ik nog in de overgangs- c.q. ontkenningsfase (zolang het nog goed gaat). :roll: