Additionally, paste this code immediately after the opening tag: TottyRide Comfort DeLuxe : fietskar - Forum Wereldfietser

TottyRide Comfort DeLuxe : fietskar

Dag allemaal,

Sinds 6 november ben ik de trotse mama van een dochtertje Sarah. Wij zijn echter nog één van die weinige (denk ik toch) gezinnen met één wagen. Dus dacht ik dat het wel handig en leuk zou zijn om een fietskarretje aan te schaffen. Op www.bikebambini.be heb ik de TottyRide Comfort DeLuxe zien staan. Je kan er online bestellen.
Heeft iemand van jullie ervaring met deze fietskar en/of webwinkel? Of welke ervaringen hebben jullie met andere karretjes?
Alvast bedankt voor de hulp.

Daria en Sarah

Hi Daria & Sarah,

Ook wij zijn een 1 auto gezinnetje. Ongeveer een maand geleden hebben we een Kidcar Bikebuggy gekocht (het tweede model in de lijst van je online winkel) (http://www.kidcar.com/nl/bikebuggygebruiksgemaknl.html ).

Onze zoontje is 4 jaar en enkele maanden en hij is er dol op ! We hebben veel spijt dat we een dergelijk wagentje niet eerder hebben gekocht. Als wandelwagentje gaat het ook, enkel aan de kassa's van warenhuizen heb je problemen.

We hebben tegelijk een extra koppeling gekocht zodat de kar zowel bij papa's als mama's fiets kan gebruikt worden. Mijn vrouw vind het karretje heel leuk, de ombouw van wandelwagen naar fietswagen is kinderspel voor haar (eindelijk een vrouwvriendelijk product !)

Wat wel "tegenvalt" is het fietsen, je voelt dat je met een aanhangwagen op weg bent. Het fietsen is zwaarder dan met een kinderstoeltje, maar veel veiliger.

Probeer wel een wagentje met vering te kopen. Ons wagentje heeft als vering enkel de luchtbanden en dat schokkelt een beetje te hard. Dank zij jouw vraagje heb ik daarnet ontdekt (ik heb er altijd over gezien) dat er een bijkomende vering bestaat voor ons wagentje. Morgen ga ik direct die vering kopen (of bestellen).

Voor andere informatie over fietskar kan je eventueel deze vraag over een fietskar even lezen http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewtopic.php?t=1110

Ik verkies de aankoop bij een lokale fietshandel, dan ben je verzekerd van iets meer service (hoop ik).

Veel plezier met je zoektocht

Wim

Sinds kort is de super brede en comfortabele Schwalbe Big Apple band ook te koop voor kleine wielen (16, 20 en 24 inch). Dat is een andere manier om een kinderkar veel comfortabeler te maken. In de meest gebruikte maat van 20 inch is er zelfs een 60 mm brede Big Apple. Zie www.schwalbe.de
Wim Jongman

Hoi,

wij fietsen alweer een heel aantal jaren, met erg veel plezier, met de Burley d'Lite. De kar die jij noemt ken ik persoonlijk niet. Er zijn de nodige tests gedaan naar fietskarren. Misschien heb je hier iets aan. Je leest er ondermeer waar je op moet letten als je een kar koopt.

http://www.fietsersbond.nl/urlsearchres ... umber=2705
http://www.trosradar.nl/?url=PHP/news/9/363

Waar wil je de kar voor gebruiken? Ik ga ervan uit dat je er ook mee op vakantie gaat? Kijk dan echt heel kritisch en laat je niet te veel leiden door de prijs (mits dit kan natuurlijk)! En let op de kleine lettertjes: met sommige karren zou je bijvoorbeeld niet harder dan 16 km per uur mogen rijden en mag je bijvoorbeeld maar tot 30 kilo beladen. Dat kunnen beperkingen zijn als je gaat reizen.

Succes ermee!

Sandra

Dag allemaal,

Ik heb veel te lang gewacht om jullie terug te antwoorden, maar ik ben er dan toch geraakt.

Sinds gisteren hebben we onze fietskar : een chariot cts captain, een tweepersoonskar met bagageruimte, laadvermogen tot 45 kg, redelijke bagageruimte (de verzorgingstas en wat boodschappen passen erin) en vering. 'k Heb natuurlijk nog maar een testrit gedaan gisteren, maar die is wel goed meegevallen. In 't doorrijden had Sarah de hobbels niet zo graag. Het wegdek is namelijk niet overal even goed. Maar in het naar huis rijden, is ze in slaap gevallen. :wink: Dus dat beschouw ik als een goed teken.

Ik ben in elk geval heel enthousiast. Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes,

Daria en Sarah (ondertussen 6 maanden)