Additionally, paste this code immediately after the opening tag: H-bar - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

H-bar

Martin E. van Doornik schreef:Daar kan je toch geen stuurtas aan ophangen? :? Hooggstens een klein zadeltasje.... :lol:
moet dat dan ?

Ik vind een stuurtas overigens maar gevaarlijk, omdat het het zicht op het voorwiel belemmert en de stabiliteit van je fiets negatief beïnvloed.

(overigens stop ik al m'n spulletjes in m'n kar, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =airstream)

Martin E. van Doornik schreef:Daar kan je toch geen stuurtas aan ophangen? :? Hooggstens een klein zadeltasje.... :lol:
Tuurlijk lukt dat, het toverwoord is 'decaleur'

nishiki schreef:Ik vind een stuurtas overigens maar gevaarlijk [...]
Ik moet wel gaan oppassen dan, straks eet die me op! :shock:

EHBO afdeling ziekenhuis:

Sexy Assistente: wat is er met jou gebeurt?

Robertjan: Nou, ik ben tijdens het fietsen gebeten door een stuurtas-terrier.

Sexy Assistente: zat hij dan niet aan de lijn?

Robertjan: jawel, maar hij werd boos toen ik hem open wilde maken om m'n GSM eruit te halen.

Sexy Assistente: Moet je je GSM de volgende keer maar in je broekzak stoppen.

............................

GSM die afgaat tijdens het fietsen op een fietsvakantie?

Had je dan niet ergens anders al een aanpassing moeten maken? :roll:

Ik fiets graag met stuurtas, met volle bepakking kun je zelfs met losse handen rijden (moet wel minstens 40km/u gaan), en heb nog nooit problemen gehad vanwege een stuurtas. Toch aardige paden gefietst, dus ik zie het probleem van de stuurtas niet zo...? :roll:

Tout terrain maakt naast fietsen trouwens ook (titanium) H-bars.
http://www.tout-terrain.de/cms/front_co ... p?idcat=60

ottovds schreef:Tout terrain maakt naast fietsen trouwens ook (titanium) H-bars.
http://www.tout-terrain.de/cms/front_co ... p?idcat=60
Ja , dat is dus de hier eerder voorgestelde H-Bar van Jeff Jones.

Spinnetje schreef:t is weer wat anders dan Tarzan... :wink:
Tjeeses, ik lees dit nu pas: je bedoelt toch niet de Tarzan uit de sexshop? :shock: . Brr, daar wil ik niet te lang over nadenken hoor! :D

Zelf zou ik daar ook niet opkomen, maar goed, ik wil mezelf ook niet als maatstaf nemen.

Willem

nishiki schreef:
Martin E. van Doornik schreef:Daar kan je toch geen stuurtas aan ophangen? :? Hooggstens een klein zadeltasje.... :lol:
moet dat dan ?

Ik vind een stuurtas overigens maar gevaarlijk, omdat het het zicht op het voorwiel belemmert en de stabiliteit van je fiets negatief beïnvloed.

(overigens stop ik al m'n spulletjes in m'n kar, zie http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... =airstream)
Jammer dat je zo over denkt. Mijn stuurtas stabiliseert mijn fiets juist wel. Kan ik makkelijker met losse handen rijden dan zonder stuurtas. Ik gebruik m'n stuurtas dagelijks op fiets naar mijn werk: reepje Mars, broodtrommel, Franciens Kattenagenda, USB-stick, brillekoker en wat fietsgereedschap zoals een Simson-doosje. In de vakanties gaan m'n fotospullen en reispapieren erin. Ik heb drie fietsen waarvan één in Zweden: ze hebben alle drie hetzelfde klik-ophangsysteem aan het stuur, waarop dezelfde tas past. Het gewicht van je fietsbagage moet 1/3 deel voor en 2/3 deel achter verdeeld zijn. Ik heb geen voortassen aan weerszijden van het voorwiel. Aan één Karrimor-zijtas achter heb ik al genoeg. www.mijnalbum.nl/Album=QXVTE6FY

nishiki schreef:
Afbeelding
Afgelopen meivakantie in zuid frankrijk (Ardeche/Cevennes) 700km gefietst, dus dat mag je wel een goede duurtest noemen.
De H-Bar bevalt heel goed, je hebt zoveel verschillende mogelijkheden om het stuur vast te houden, en altijd in de juiste hoek. Geen enkele keer last gehad van gevoelloze of tintelende vingers.
ook tijdens het klimmen heb je voldoende houvast aan dit stuur. Dit stuur gaat er dus niet meer vanaf !!!

Afgelopen weekend op m'n MTB met flatbar had ik na 5 km alweer gevoelloze/tintenelde vingers, dus voor mij is het duidelijk, de H-Bar werkt echt

Ik heb nu enige maanden ervaring met de H-bar en ben helemaal om, wat een super stuur.
Sinds aankoop heb ik hem hoofdzakelijk zonder versnellingen gebruikt maar ook enkele malen met versnelling.
Hiervoor gebruikte ik een Paul's Thumbie shifter om zo m'n fiets met 6 versnellingen te gebruiken.
Als ik een normale 9 speed achternaaf had gehad en nokjes voor een voorderailleur had ik hem ook gewoon 3x9 kunnen rijden.

De Thumbie shifter werken prima en is in noodgevallen ook al frictie shifter te gebruiken.
In feite is het gewoon een beugeltje van Paul met daarop de hendel van een Shimano Dura Ace barend shifter.
Je koop het geheel ook los van elkaar dus je houd van de shifters wat onderedel over die je normaal in een stuureind zou monteren om de boel vast te zetten.
De shifter is gewoon 9 speed geindexeerd maar voor noodgevallen ook traploos te schakelen zoals vroeger.
Knopje om en hij is traploos.

Plaatje van de shifter op de H-bar:

http://farm3.static.flickr.com/2132/233 ... 5958_b.jpg

@cubeman:
link naar de foto werkt niet (effen een g erachter plakken) maar hieronder staat hij dan:

Afbeelding

Op de plek waar jij de shifter hebt zitten houdt ik mijn stuur nu juist het meeste vast, daarom heb ik de remgrepen ook meer naar onder gericht zitten.

Ook lijken mij de shifters behoorlijk in de weg te zitten als je het stuur bovenaan vast houdt (op het onbeklede deel dus)

Zou het werken als je deze shifters helemaal vooraan op het stuur monteert ?

Tuurlijk kan dat, als iemand dat fijn vast vind houden.
Persoonlijk heb ik het stuur 90% van de tijd vast op de overgang tussen tape en handvat.
Zo kan ik tijdens het mountainbiken goed bij de remhendels en gaat schakelen ook nog prima.
Op de weg heb ik het stuur vaak op het vlakke deel naast de stuurpen vast of aan helemaal vooraan.
Het is gewoon een kwestie van uitproberen wat fijn is en bevalt.