Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsen van Dordrecht naar Portugal - Forum Wereldfietser

Fietsen van Dordrecht naar Portugal

Hoi Fiets-enthousiasten
Dit jaar Augustus-oktober wil ik fietsen van Dordrecht naar portugal om daarmee sponsorgeld in te zamelen voor de Stichting Buitenlandse Asielen, een stichting dus die in het buitenland dierenopvang initiatieven steunt.De gedumpte en mishandelde dieren, meest honden en katten, worden ter plekke opgevangen verzorgd en ook weer hopelijk regionaal geplaatst...Er zijn over de hele wereld projecten en er is veel geld nodig, dus...On yer bike lassie !!

Maar het is 14 jaar geleden dat ik een lange tocht maakte, schotland in de rondte dus..
Dus ben ik op zoek naar tips-info over de route (stukje st jacobsroute dacht ik, maar daarna??..) Is het nog te doen denken jullie binnen 4 maanden vertrekken of is het beter te wachten tot vlg vroege voorjaar wbt het weer etc ?maar vooral over hoe zwaar, hoeveel tijd ongeveer nodig zal zijn, kosten etc. Het is de bedoeling te kamperen grotendeels en het meezeulen van bagage zal het tempo wel flink vertragen ben ik bang..
Heb goeie uitrusting van ortlieb/erdman schmidt, maar mijn ouwe giant expedition heeft beste tijd gehad en dus moet er een nieuwe fiets komen ook...
Alle tips zijn van harte welkom, met dank voor het lezen en meedenken
o ja een website +gironummer komt er nog zodat de sponsors op de hoogte blijven waar hun centjes naar toe gaan-naar de asielen dan toch!!
vriendelijke groeten van Leonie Molleman in Dordrecht

Voorjaar 2007 via St Jacop naar grens frankrijk/spanje en weer terug o.a. via de route (www.fietskaarteninformatiestichting.nl) "Anjou naar Ansjovis". Ik zou St Jacopsroute 3 ook volgen tot in Noord- Spanje, dan ben je bijna in Portugal. In het aug/sept ga ik naar Zuid-Spanje via de routeboekjes van Paul Benjaminse: "onbegrensd fietsen naar...". Wie weet doorsteek naar Portugal. Overigens heb ik sinds twee jaar een Avaghon fiets met Rohloff, perfect. Oja, succes met de asielen Gr. Rob

Mooi plan, al moet je je realiseren dat men in Mediterrane landen dieren toch vooral beschouwd als iets om naar te schoppen, op te schieten, of anders om op te eten. Maar goed, dat wist je vast al wel.
Als je op de site van de fietskaartinformatiestichting kijkt dan zie je veel routeinformatie: http://www.fietskaartinformatiestichtin ... eb2008.jpg
Als je een nieuwe fiets wilt kopen (is de oude echt niet meer goed?) dan is hier veel informatie te vinden, want die vraag is al veel vaker gesteld. Vanaf ongeveer 1200 euro zijn er goede vakantiefietsen, wil je meer uithgeven dan is er tegewoordig de 14 versnellings Rohloff naaf. Zulke fietsen zijn er vanaf ongeveer 2000 euro. Moderne vakantiefietsen gebruiken vaak de iets kleinere 26 inch mtb bandenmaat met brede maar wel snelle banden. Laat je niet verleiden tot "moderne" bling als vering etc. Maar ga eerst maar eens zoeken, als je dan nog vragen hebt dan kun je gerust terugkomen.
Willem

Als je van augustus t/m oktober heb, zou ik niet de Jacobsroute gaan fietsen. Er zijn veel mooiere te bedenken. Met een paar goede Michelinkaarten kun je heerlijk rondzwerven door Frankrijk en Noord-Spanje.

Als je toch wilt beginnen met routes fietsen kun je die naar Barcelona van Benjaminse fietsen en bij aan de Spaanse kant van de Pyreneën rechtsaf slaan. Aan de hand van het boekje 'Fietsen door Spanje' van Sitters door de Pyreneën en daarna met de opgedane ervaring door de Cantabrische bergen naar Portugal. Da's bij elkaar flink om, maar wel prachtig.