Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Verenigd Koninkrijk goedkoper? - Forum Wereldfietser

Verenigd Koninkrijk goedkoper?

Goed nieuws voor Engeland- , Wales- en Schotland-gangers.

Ik ontving het volgende persbericht:


"Vakantie in Groot-Brittannië 15-20% goedkoper

DFDS Seaways verlaagt tarieven vanwege sterke koersdaling Britse Pond
Vanwege de sterke koersdaling van het Britse Pond met 15-20% ten opzicht van de Euro in de afgelopen maanden heeft DFDS Seaways, de cruiseferry-maatschappij, haar tarieven aangepast en verlaagd. Op een retourreis IJmuiden-Newcastle bespaart de klant minimaal € 20,- per hut. "

In nu maar hopen dat de prijzen in het VK zelf niet worden opgetrokken.

Dat is altijd het probleem met devaluaties: de kosten van importen worden hoger in ponden. Maar zeker op de korte termijn zou je het moeten merken, en dat werd tijd ook. Engeland was bizar duur door de onrealistische koers van het pond.
Willem

Is dit niet gewoon een advertentie-argument. De BP is ten opzichte van de Euro met zo'n 3 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Om dan te stellen dat GB dan 15 tot 20% goedkoper zou zijn geworden kan ik er dan (nog) niet uit afleiden. Is dit dan niet een beetje te positief?

Demy schreef:Is dit niet gewoon een advertentie-argument. De BP is ten opzichte van de Euro met zo'n 3 procent gedaald in vergelijking met vorig jaar. Om dan te stellen dat GB dan 15 tot 20% goedkoper zou zijn geworden kan ik er dan (nog) niet uit afleiden. Is dit dan niet een beetje te positief?
http://www.iex.nl/stocks/stocks_detail. ... =190163000

lijkt me wel meer dan 3% :wink:

Soms loont het ook de moeite bij het online boeken van een ticket (boot of vliegtuig) ook even te kijken wat de prijs is in andere valuta, bijv $ of pond ipv euro. Vaak zijn deze nog niet gecorrigeerd voor de laatste stijgingen en kan je zo een koerswinstje meepakken. Je moet dan wel met je credit card kunnen betalen :wink: