Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Mutimedia show: met welke software? - Forum Wereldfietser

Mutimedia show: met welke software?

Hoi iedereen,

De komende maanden wil ik graag diapresentaties over mijn reis geven.
Daartoe heb ik natuurlijk software nodig om deze te maken.
Op dit moment gebruik ik het gratis programma Irfanview. Deze kan naast de foto's ook muziek en film afspelen.

Ik zou echter wat meer effekten willen hebben zoals foto's in elkaar laten overlopen of in- en uitzoemen op foto's. Alles wordt een stuk levendiger daardoor en het ziet er weer wat gelikter uit.

Welke (gratis) programma's kunnen jullie mij daarvoor aanbevelen?

Alvast bedankt! :)
Whisky

Ik gebruik zelf Powerpoint, en vind dat erg prettig werken. Ik heb zelf een keer een illegale gehackte microsoft office gedownload waar het inzat, mar dat mag natuurlijk niet :oops: .

Misschien is dit wat: Office Impress gratis te downloaden op http://www.presentationhelper.co.uk/fre ... oad-51.htm lijkt erg op Powerpoint en heeft zo te zien veel mogelijkheden. Ik heb het niet geprobeerd.
whisky schreef:Hoi iedereen,

De komende maanden wil ik graag diapresentaties over mijn reis geven.
Daartoe heb ik natuurlijk software nodig om deze te maken.
Op dit moment gebruik ik het gratis programma Irfanview. Deze kan naast de foto's ook muziek en film afspelen.

Ik zou echter wat meer effekten willen hebben zoals foto's in elkaar laten overlopen of in- en uitzoemen op foto's. Alles wordt een stuk levendiger daardoor en het ziet er weer wat gelikter uit.

Welke (gratis) programma's kunnen jullie mij daarvoor aanbevelen?

Alvast bedankt! :)
Whisky
Hoi Whisky,

MS Powerpoint zou iets voor je zijn. Helaas niet gratis.

wat dacht je van windows moviemaker? Als je windows hebt draaien zit hij al bij je programma's. Je kunt er Foto's, muziek, filmpjes, effecten enzv mee smanevoegen....

Voor het resultaat zie http://jimvdberg.brinkster.net/video/blanche2.html over Marokko
en http://nl.youtube.com/watch?v=kXwIRxqra1c over Bulgarije

Succes we zijn benieuwd naar het resultaat!
Dat mag je dan weer plaatsen op de
Youtube groep Wereldfietsers

Blanche :wink:

Ik ben net begonnen met het maken van een presentatie m.b.v. Foto's op TV de Luxe (€ 39,95
zie http://www.easycomputing.com/action/fot ... efault.asp. )
Eerste indrukken zijn positief. Je kunt een diashow maken en er tekst en filmpjes aan toevoegen w.o. met extensie mov. Gebruikersvriendelijk.
Als ik er verder mee geexperimenteerd heb zal ik via het forum reageren.

Harry

Hoi!

Powerpoint heb ik maar dan moet ik meer dan 350 sheets maken (1 per foto). Het powerpoint bestand wordt zo ongelofelijk groot :? Verder is het niet mogelijk om in powerpoint op een specifieke plek in de foto in of uit te zoemen voor zover ik weet. Ik heb verder aardig wat panorama's en die zou ik graag scrollend willen laten zien.

Het is allemaal wel mogelijk met Wings Platinum 3 maar dat is met 550E :shock: verschrikkelijk duur. Info op http://www.avstumpfl.com.

Oh jee, moviemaker, tv de luxe het worden steeds meer programma's heel erg bedankt :D Alleen welke kan wat ik wil?

Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).

Fiets de wereld,
Whisky

whisky schreef:Hoi!

Powerpoint heb ik maar dan moet ik meer dan 350 sheets maken (1 per foto). Het powerpoint bestand wordt zo ongelofelijk groot :? Verder is het niet mogelijk om in powerpoint op een specifieke plek in de foto in of uit te zoemen voor zover ik weet. Ik heb verder aardig wat panorama's en die zou ik graag scrollend willen laten zien.

Het is allemaal wel mogelijk met Wings Platinum 3 maar dat is met 550E :shock: verschrikkelijk duur. Info op http://www.avstumpfl.com.

Oh jee, moviemaker, tv de luxe het worden steeds meer programma's heel erg bedankt :D Alleen welke kan wat ik wil?

Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).

Fiets de wereld,
Whisky
Special effects kun je b.v. maken met 3Dmorphing. Omdat het toch om een presentatie gaat zul je alles (film en foto-effekten, geluid en tekst) moeten embedden in een prog als Powerpoint. Faden zit er gewoon in trouwens. Tijdens de presentatie kun je kiezen uit handmatig of automatisch verspringen naar het volgende onderwerp. En ja, het geeft een behoorlijke aanslag op je geheugen/opslag. Maar dan heb je ook wat!

Overigens zijn er ook speciale draadloze handmuizen die gebruikt worden tijdens de presentatie.

Er is ook open source software, kun je zo gebruiken.
Impress in Openoffice.org
http://youtube.com/watch?v=jFge2zTSN-A&feature=related
Een soort powerpoint.

Tav groot worden van bestanden: in powerpoint voorkom je dat dat door "paste special" te gebruiken en even te experimenteren welke optie het kleinste bestand oplevert, iig geen bmp met "paste" er zo inplakken, dat levert geen compressie op.....

Of je converteert de fotos van de voren naar jpg oid, en resized de fotos naar een geschikte grootte.
De resizer kun je bij MS downloaden.
http://www.microsoft.com/windowsxp/ownl ... rtoys.mspx
Voor het omzetten naar jpg is er een gratis tool Irfanview
http://www.irfanview.com/

whisky schreef: Oh jee, moviemaker, tv de luxe het worden steeds meer programma's heel erg bedankt :D Alleen welke kan wat ik wil?

Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).
Die eerste twee opties kunnen wel met moviemaker, die laatste twee niet.

De tovenaar schreef:
whisky schreef: Oh jee, moviemaker, tv de luxe het worden steeds meer programma's heel erg bedankt :D Alleen welke kan wat ik wil?

Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).
Die eerste twee opties kunnen wel met moviemaker, die laatste twee niet.
De vierde optie is wel mogelijk ...
Bij moviemaker kan je de tijd per foto wel verlengen. Je verlengt simpelweg de tijdsduur op je tijdsbalk.

Blanche

Blanche schreef: De vierde optie is wel mogelijk ...
Bij moviemaker kan je de tijd per foto wel verlengen. Je verlengt simpelweg de tijdsduur op je tijdsbalk.

Blanche
De tijd kan je wel aanpassen tussen ieder fragment maar niet dat je met de muisklik naar een volgende foto kunt, tenzij je telkens op de pauzeknop drukt natuurlijk maar dan moet je dat wel goed kunnen inschatten.

Klopt :wink:
whisky schreef:Hoi iedereen,

De komende maanden wil ik graag diapresentaties over mijn reis geven.

Ik zou echter wat meer effekten willen hebben zoals foto's in elkaar laten overlopen of in- en uitzoemen op foto's. Alles wordt een stuk levendiger daardoor en het ziet er weer wat gelikter uit.
Zal wel aan mij liggen, maar ik vind al die special effects vaak erg storend :roll:

whisky schreef:Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).

Fiets de wereld,
Whisky
Keynote? Kost € 79,-, maar dan heb je gelijk een goede tekstverwerker en een zeer gebruiksvriendelijk spreadsheetprogramma :lol:

Removed
m-gineering schreef: Zal wel aan mij liggen, maar ik vind al die special effects vaak erg storend :roll:
Hoi Marten,

Het is natuurlijk ook niet de bedoeling bij iedere slide die effekten toe te passen, anders word je helemaal maf. Ik heb hier vorige week zo een praatje bezocht waar bij ieder slide in en uitgezoemd werd en via allerlei verschillende overgangen de slides werden gewisseld. Ik was daarna echt doodmoe en had dus echt hoofdpijn :?

Ik wil het alleen af en toe gebruiken om bepaalde foto's een extra dimensie te geven.
Voorbeeld: Eerst ingezoemd op de fietser en dan uitzoemen naar het totale landschap, je krijgt zo meer gevoel voor de grootsheid. Hetzelfde is natuurlijk buitengewoon geschikt voor architectuur. Eerst een detail foto en vervolgens uitzoemen naar de hele facade. Je kan zo de aandacht van de toeschouwers een beetje sturen en de dimensies duidelijker overbrengen.

@ Rober Jan: Ik heb geen Apple computer want ik speel veel te graag spelletjes :)

Dus wie kent een programma waar ik in- en uizoemen kan op een door mij te bepalen gebied in de foto?

Fiets de wereld,
Whisky

Wisky heb je je presentatie voor vrijdag al af?
Of ben je nog op zoek naar een programma hiervoor :)

Blanche (die mischien komt)

Blanche schreef:Wisky heb je je presentatie voor vrijdag al af?
Of ben je nog op zoek naar een programma hiervoor :)
Blanche (die mischien komt)
Hoihoi,

Die is al af hoor :) Ik had afgelopen zaterdag mijn try out hier in Duitsland. Ik had maar 30 mensen of zo verwacht maar het werden er dus 95 :shock: 8) We hadden stoelen te weinig. Maar alles is gelukkig vlot verlopen en iedereen was tevreden (onder in het draadje):
http://www.rad-forum.de/showflat.php?Ca ... e=0#421084

Maar het kan natuurlijk altijd beter. Vandaar dat ik graag sommige foto´s wil animeren maar wil dus zelf controle hebben over wat er wordt geanimeerd. Maar welk dia programma kan dat?

Fiets de wereld (nog niet geanimeerd),
Whisky

Robertjan schreef:
whisky schreef:Even een lijstje van wat het zou moeten kunnen:

Fading (dus de foto's in elkaar laten overlopen)
Muziek (mp3) op ieder willekeurig moment, in te passen tussen een bepaald aantal dia's
Foto effekten: in/uitzoemen op specifiek plekken in de foto, links/rechts scrollen
Per muisklik naar de volgende foto, dus niet automatisch (bij sommige foto's heb ik wat meer tijd nodig).

Fiets de wereld,
Whisky
Keynote? Kost € 79,-, maar dan heb je gelijk een goede tekstverwerker en een zeer gebruiksvriendelijk spreadsheetprogramma :lol:
Hahaha! Ja, dat is pas het betere werk! Is geen geld voor dat hele pakket, kun je nog eens legaal doen!

Ik zit net toevallig een "Online Seminar" te bekijken van Keynote (iWork '08 ).

Alles wat Whisky opnoemt kan ermee. Zelfs het op commando (of op tijd, als je dat fijner vindt) op een plek op een foto inzoomen.

Foto's importeren gaat makkelijk: drag 'n drop, dus geen moeilijke dingen met importeren of weet-ik-veel wat je tegenwoordig nog met Windows-programma's moet doen.

(Hint: op een Mac Mini kun je ook Windows zetten, alles op aansluiten (toetsenbord, muis, printer, beeldscherm, beamer), compact om mee te nemen, en niet belachelijk duur...)