xtj schreef:Ze rijden heerlijk vooral het Balloon-systeem werkt perfect tegen alle oneffenheden die het comfort echt verhogen.
Dus het Balloon-systeem werkt volgens jou comfort-verlagend?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Update na 19300 km;xtj schreef:Fietsvrienden en Santos,
Ik ben na 13000+ kilometer ervaring verder na het posten van;
Alternatief voor de Schwalbe marathon XR;? Marathon Supreme?
in iedergeval niet de enige die wat te zeggen cq te vragen heeft over banden;)
Mijn ervaring over de Supreme vouwbanden 26'' zijn:
De Supremes zijn redelijk snel (lek)
Ze rijden heerlijk vooral het Balloon-systeem werkt perfect tegen alle oneffenheden wat het comfort echt verhoogd.
De banden zijn niet geschikt voor tubelesskits. Na 4000 kilometer waren alle vier de tubelesskits uitgewerkt.
http://www.mtbr.com/reviews/tubeless_ti ... 3872.shtml
Na 2300 kilometer was de eerste Evolution na een klapband afgeschreven.
http://i197.photobucket.com/albums/aa31 ... G_0400.jpg
Na 9000 kilometer klapband door ongelijke slijtage veroorzaakt door een te groot gaatje in de achterband. En nog 1 op de andere fiets dus vanaf hier maar verder op Indiaanse banden.
Na 2300 kilometer is er voor een Big Apple gemonteerd, en die was (op 11300) na 9000 kilometer verder de enige Schwalbe die nog goed was! Hij was slechts 1 keer lek gegaan in deze 9000 kilometer, en had denk ik nog goed geweest voor 6000 kilometer gezien de minimale slijtage!
De Big Apples heb ik eerder in 28'' gereden en waren toen al zeer snel.
Met ons tweeën 25 lekke banden dus 12,5 per persoon valt eigenlijk nog wel mee vergeleken met de andere verhalen.
Nu rijden we inmiddels meer dan 2500 kilometer op de Xr's. De gemiddelde kruissnelheid is nu 22 km/u
deze banden zijn een stuk langzamer dan de Supremes 25 km/u. Maar na 1000 kilometer beginnen ze een beetje meer ingelopen aan te voelen. De Xr's zijn een stuk minder comfortabel dan de Balloon-banden. Met Xr's hebben we nu 2 lekke banden gehad.
Eric,Eric Schuijt schreef:Pfff, wat een heisa om een band en mijn 'openbaring'.
Nou ja, ik heb vandaag met Stefan Treling gesproken van Schwalbe. De band van Santos is inderdaad goedkoper, want draadbanden zijn altijd goedkoper dan vouwbanden. Neem maar bijvoorbeeld de Marathon XR die in beide versies leverbaar is. Het voordeel van een vouwband? Het gewicht. En dat is de reden waarom idworx de -duurdere- vouwbanden monteert.
Maar kwalitatief zit er volgens Stefan in de rubbercompound en de brekerlaag geen enkel verschil.
Ik ken Stefan al jaren en weet dat hij geen commerciele bullshit spuit. Dus als hij dat zegt, is dat zo.
Mijn conclusie: ik heb de twee maanden in Chili gewoon pech gehad. Ook al waren de wegen daar beter dan vorig jaar in China, Vietnam en Laos, toen ik de vouwversie teste. Ik vermoed dat glas op de vluchtstrook van de Panamericana (die wij af en toe moesten nemen) de boosdoener is. In de banden zitten ook nu nog allemaal kleine stukjes glas, en dat hadden wij vorig jaar beduidend minder.