Additionally, paste this code immediately after the opening tag: fiets mag niet mee over Chinese grens??? - Forum Wereldfietser

fiets mag niet mee over Chinese grens???

Wie kan ons iets vertellen over eventuele problemen die je kan verwachten bij het fietsen over de chinese grens?

Vandaag hebben wij ons visum aangevraagd bij de Chinese ambassade in Hanoi en daar vertelden ze tot onze schrik dat we onze fietsen maar beter konden verkopen bij de grens omdat deze niet mee mogen over de Chinese grens.

Wie heeft ervaring met het fietsen over de Chinese grens? Is het inderdaad waar dat je bij de grens zelf geen problemen krijgt?

Suzan en Louis

o o, dat klinkt niet goed. ik wil ook china in, maar dan vanuit nepal. ging het aanvragen van een visum soepel? ben ook benieuwd naar de grenswachters mentaliteit. hoe zit het met smeergeld?
lieven

Het aanvragen van het visum ging heel soepel. We krijgen een visum voor 2 maanden en we kunnen het woensdag as ophalen. Hier in Vietnam kost dat 30 dollar per visum. Over smeergeld is ons niets bekend.

Suzan
Beste Suzie en Louis,

Wij (Yomi en Anne) zijn een maand geleden de grens gepasseerd tussen Mong Cai (Vietnam) en Dongxing (China) over een grensovergang die officieel gesloten is voor buitenlanders. Wij hebben geen enkel probleem gehad om onze fiets (een tandem) over de grens te krijgen. Ik weet niet waar jullie de grens over gaan, maar als het bij Mong Cai kan, dan kan het zeker bij de andere overgangen. Je kan ons reisverslag (http://www.deongelofelijketandemtocht.n ... php?pid=40) lezen over onze ervaringen. (Waar hebben jullie trouwens gefietst in Vietnam en waar gaan jullie fietsen in China?)

Anne en Yomi(www.deongelofelijketandemtocht.nl)

beetje laat, maar ik wou toch nog even melden dat wij op 18 maart probleemloos met fiets en al de grens over zijn gekomen bij Mong Cai/Dong Xing. Nu dus alweer twee maanden aan het fietsen in China.

Een prachtig fietsland!
Als je meer wil weten, kijk op onze site www.effestukkiefietsen.nl

Suzan