Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Shimano 105 CS-5600 10 12-27 - Forum Wereldfietser

Shimano 105 CS-5600 10 12-27

Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe fiets, een Stevens Gran Turismo. Daarop is standaard een cassette Shimano 105 CS-5600 10 12-27 gemonteerd. Kan iemand de kwaliteit ervan vergelijken met Shimano Deore?
Ik ga de fiets voornamelijk in Nederland gebruiken voor tochten tussen de 50 en 150 km. (Kortom, geen wereldreiziger :( )

kwaliteit kan ik niks over zeggen, gewoon oprijden en dan een nieuwe kopen.
Hilver schreef:Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe fiets, een Stevens Gran Turismo. Daarop is standaard een cassette Shimano 105 CS-5600 10 12-27 gemonteerd. Kan iemand de kwaliteit ervan vergelijken met Shimano Deore?
Ik ga de fiets voornamelijk in Nederland gebruiken voor tochten tussen de 50 en 150 km. (Kortom, geen wereldreiziger :( )
105 past, Deore (= 9 speed ) niet ;)

(maar 105 is in de Shimnao rangorde toch zeker een of twee stapjes hoger dan Deore, maar je moet dat niet interpreteren als dat de cassette dus 2 x zo lang mee gaat)
m-gineering schreef:
Hilver schreef:Ik ben bezig met de aanschaf van een nieuwe fiets, een Stevens Gran Turismo. Daarop is standaard een cassette Shimano 105 CS-5600 10 12-27 gemonteerd. Kan iemand de kwaliteit ervan vergelijken met Shimano Deore?
Ik ga de fiets voornamelijk in Nederland gebruiken voor tochten tussen de 50 en 150 km. (Kortom, geen wereldreiziger :( )
105 past, Deore (= 9 speed ) niet ;)

(maar 105 is in de Shimnao rangorde toch zeker een of twee stapjes hoger dan Deore, maar je moet dat niet interpreteren als dat de cassette dus 2 x zo lang mee gaat)
Merci.