Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Continental Townride <-> Schwalbe Marathon Supreme - Forum Wereldfietser

Continental Townride <-> Schwalbe Marathon Supreme

L.S.

Kan iemand uit ervaring een vergelijking trekken tussen de kwaliteiten van een Continental Townride fietsband en de Schwalbe Marathon Supreme?
Is de Schwalbe echt zo goed als op de site van Schwalbe wordt beweerd?

Bedankt voor je reactie.

Hallo Hilver,

Google eens wereldfietser en marathon supreme.
Dan krijg je in ieder geval een hoop over de marathon supreme naar boven.Er is onlangs een uitgebreide discussie geweest over de supreme's


Succes!

Blanche
Hilver schreef:L.S.

Kan iemand uit ervaring een vergelijking trekken tussen de kwaliteiten van een Continental Townride fietsband en de Schwalbe Marathon Supreme?
Is de Schwalbe echt zo goed als op de site van Schwalbe wordt beweerd?

Bedankt voor je reactie.
townride 20.95, Supreme 42.90 euro
m-gineering schreef:
Hilver schreef:L.S.

Kan iemand uit ervaring een vergelijking trekken tussen de kwaliteiten van een Continental Townride fietsband en de Schwalbe Marathon Supreme?
Is de Schwalbe echt zo goed als op de site van Schwalbe wordt beweerd?

Bedankt voor je reactie.
townride 20.95, Supreme 42.90 euro
Bedankt voor je antwoord. Het prijsverschil is duidelijk :) Als het prijsverschil echter ook betekent dat de kwaliteit - en dan bedoel ik met name de kans op lek rijden - navenant is dan vind ik het de investering wel waard. Zijn ze kwalitatief gelijkwaardig dan is de keuze snel gemaakt.
Hilver schreef:
m-gineering schreef:
Hilver schreef:L.S.

Kan iemand uit ervaring een vergelijking trekken tussen de kwaliteiten van een Continental Townride fietsband en de Schwalbe Marathon Supreme?
Is de Schwalbe echt zo goed als op de site van Schwalbe wordt beweerd?

Bedankt voor je reactie.
townride 20.95, Supreme 42.90 euro
Bedankt voor je antwoord. Het prijsverschil is duidelijk :) Als het prijsverschil echter ook betekent dat de kwaliteit - en dan bedoel ik met name de kans op lek rijden - navenant is dan vind ik het de investering wel waard. Zijn ze kwalitatief gelijkwaardig dan is de keuze snel gemaakt.
Wat mij betreft zijn het onvergelijkbare banden, dwz de een is zeker geen logisch alternatief voor de andere. Wat wil je er mee, en waarom is lekrijden zo belangrijk voor je?
m-gineering schreef:
Hilver schreef:
m-gineering schreef: townride 20.95, Supreme 42.90 euro
Bedankt voor je antwoord. Het prijsverschil is duidelijk :) Als het prijsverschil echter ook betekent dat de kwaliteit - en dan bedoel ik met name de kans op lek rijden - navenant is dan vind ik het de investering wel waard. Zijn ze kwalitatief gelijkwaardig dan is de keuze snel gemaakt.
Wat mij betreft zijn het onvergelijkbare banden, dwz de een is zeker geen logisch alternatief voor de andere. Wat wil je er mee, en waarom is lekrijden zo belangrijk voor je?
Ik zal voornamelijk in Nederland rijden, veel tochten tussen de 30 en 150 km. Af en toe gaat er een beetje bagage mee.
Niet lek rijden is belangrijk voor me omdat ik niet zoveel kracht in mijn handen heb. Banden afnemen en weer opleggen kost moeite.
Hilver schreef:
m-gineering schreef:
Hilver schreef: Bedankt voor je antwoord. Het prijsverschil is duidelijk :) Als het prijsverschil echter ook betekent dat de kwaliteit - en dan bedoel ik met name de kans op lek rijden - navenant is dan vind ik het de investering wel waard. Zijn ze kwalitatief gelijkwaardig dan is de keuze snel gemaakt.
Wat mij betreft zijn het onvergelijkbare banden, dwz de een is zeker geen logisch alternatief voor de andere. Wat wil je er mee, en waarom is lekrijden zo belangrijk voor je?
Ik zal voornamelijk in Nederland rijden, veel tochten tussen de 30 en 150 km. Af en toe gaat er een beetje bagage mee.
Niet lek rijden is belangrijk voor me omdat ik niet zoveel kracht in mijn handen heb. Banden afnemen en weer opleggen kost moeite.
Op wat onmogelijke combinaties na hoeft het demonteren van banden nauwelijks kracht te kosten. Techniek is alles, en de wereldfietser doet ook aan sleutelcursussen ;) Vermijd in ieder geval antilek kampioenen zoals marathon plus of XR. Die hebben hele stijve zijwangen en zijn dus zeer lastig te hanteren.

Vermijd in ieder geval antilek kampioenen zoals marathon plus of XR. Die hebben hele stijve zijwangen en zijn dus zeer lastig te hanteren.
Wat een fantastische paradox: neem niet de banden die nooit lek gaan, want die krijg je er niet af als ze lek gaan... :-)

Roef (die nog geen ervaring heeft met lekken in zijn marathon plus banden....)
m-gineering schreef:[Vermijd in ieder geval antilek kampioenen zoals marathon plus of XR. Die hebben hele stijve zijwangen en zijn dus zeer lastig te hanteren.
Ik kreeg de Marathon XR er inderdaad niet op na een lekje in Marokko. M'n oud-collega had het echter zo in een wip gedaan. "Het is zowat de makkelijkste band die ik er ooit op heb gelegd."
Is toch een kwestie van techniek dus, ook bij de banden met stevige zijwangen.